Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z grzaniem swiec żarowych w bmw 118d 122km m47, sterownik swiec żarowych zostal wymieniony jakis czas temu i może 1 lub 2 pokazała sie spirala od grzania świec

Ogólnie po odpalaniu np przy -5 telepie i kopci na niebiesko przez minutę, czy moga byc winne same świece że nie próbuje zagrzać? Dzieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podłącz pod kompa to będziesz wiedział.

Same świece też mogą stanowić problem, gdyż z biegiem kilometrów tracą na sprawności. Producenci świec zalecają wymianę co 60 tysięcy km.

P.S. w moim N47 ta spirala to się pokazuje jak już się robi bardzo zimno. Przy temperaturze jaka teraz u mnie jest rano, czyli -5 to jeszcze jej nie widziałem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W autach z tym sterownikiem działa on bardzo długo w zależności od temperatury cieczy chłodzącej. Ikonka pojawia się w przypadku sterownka DDE6, a taki chyba masz, poniżej 0 stopni cieczy chłodzącej i działa do 30 stopni tylko ze zmiejszoną mocą.On po prostu wyświetla te ikonkę, żeby dać ci znać, że parametry z czujników nie są jeszcze dobre do odpalenia. Jak chcesz to przyobserwować to kup sobie kabel i apke BTOOL. Nie wiem czy w darmowej wersji LITE pawel dołożył obserwacje mocy grzania, czy jest tylko w płatnej EXPERT. Apke na telefon polecam do diagnostyki.

Tu masz garsc informacji jak działa sterownik po angielsku.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118d-sha/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde6/preheating-system/X3izA96

Opublikowano
Dzieki kolego widze że bez kompa sie nie obejdzie, umówiłem się na diagnostykę bo moja wiedza aż tak daleko nie sięga żebym mógł sam to stwierdzić, pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wystarczy podstawowy kabel z allegro i apka od kolegi z forum.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Jest tak prosta, że bez problemu odczytasz błędy, usuniesz je, sprawdzisz działanie świec.

Wersja LITE jest darmowa i nie obsługuje wszystkich opcji DPF i jeszcze paru rzeczy prwnie.

Wersja płatna EXPERT obsługuje wszystko. Koszt chyba całe 50 zł. Paweł cały czas w miare możliwości czasowych ją rozwija i uwzględnia sugestie użytkowników. Szkoda wydawać kasę na diagnizę, skoro tu możesz wsztstko sam sprawdzić na telefonie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.