Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!


Na wstępie - wiem, że temat dekodowania maty zajętości pasażera był w kilku wątkach na tym forum już poruszany, jednak doszedłem do wniosku, że założę nowy wątek ponieważ mój problem nie dotyczy samej procedury w NCS expert, a problemów podczas jej stosowania.


Szybki opis problemu: w moim E90 posłuszeństwa odmówiła mata zajętości fotela, co sprawia że świeci mi się kontrolka Airbag i niezapiętych pasów. Nie będę wchodził tutaj w szczegóły, bo to dość znany temat. Matę próbowałem już regenerować, znaną metodą, czyli rozgrzanym żelazkiem, jednak sprawy to nie załatwiło na długo, a problem powrócił. :mad2: Z tego powodu zdecydowałem się na opcję alternatywną, tj. wymianę maty, jednak na szybko (aby przejść przegląd) chciałbym pozbyć się świecącej kontrolki, a dopiero potem zająć się wymianą.


Wczoraj podszedłem do próby dekodowania maty za pomocą NCS expert. Szybki opis procedury, którą zastosowałem:

1. Ładowanie profilu Expert MAN

2. F1 > F3 (wybór e89), potem wybór modułu FRM do kodowania. W tym momencie pojawiły się pierwsze problemy tj. musiałem usunąć 3 wpisy z FA, tak aby moduł się zapisał, ale finalnie FA zostało zaczytane.

Wpisy które usunąłem to: $1CC, $1CD, $2BW. Log poniżej.


================================================================================(2)

[19:03:52.689] [2018-11-16] [sERIE] 4514 Trace AT_PROC.C isAuftragValid 1

[19:03:52.689] [2018-11-16] [sERIE] Auftrag ungültig Mark Not Valid: $1CC


[19:03:52.691] [2018-11-16] [sERIE] 1180 Error COAPI4.CPP coapiSetAuftrag 3

[19:03:52.691] [2018-11-16] [sERIE] Fahrzeugauftrag ist ungueltig


================================================================================

[19:04:06.777] [2018-11-16] [sERIE] 4514 Trace AT_PROC.C isAuftragValid 1

[19:04:06.777] [2018-11-16] [sERIE] Auftrag ungültig Mark Not Valid: $1CD


[19:04:06.779] [2018-11-16] [sERIE] 1180 Error COAPI4.CPP coapiSetAuftrag 3

[19:04:06.779] [2018-11-16] [sERIE] Fahrzeugauftrag ist ungueltig


================================================================================

[19:04:16.387] [2018-11-16] [sERIE] 4514 Trace AT_PROC.C isAuftragValid 1

[19:04:16.387] [2018-11-16] [sERIE] Auftrag ungültig Mark Not Valid: $2BW


[19:04:16.389] [2018-11-16] [sERIE] 1180 Error COAPI4.CPP coapiSetAuftrag 3

[19:04:16.389] [2018-11-16] [sERIE] Fahrzeugauftrag ist ungueltig


================================================================================



3. Po usunięciu tych wpisów w FA, mogłem przejść do odpalania zadania "Codierdaten lesen". W tym momencie kolejny błąd:


================================================================================

[19:05:04.493] [2018-11-16] [sERIE] 2041 Error CDH.C CDHCheckIdent 3

[19:05:04.493] [2018-11-16] [sERIE] Falscher SG-Codierindex A_PL2MRS: CODIERINDEX = 22h MRS5.C05: CODIERINDEX = 05


[19:05:04.926] [2018-11-16] [sERIE] 2062 PABD/CABD A_PL2MRS.IPS CodLesen 56

[19:05:04.926] [2018-11-16] [sERIE] Fehler beim Codierdaten lesen MRS5, C_C_LESEN: ERROR_BIN_BUFFER


[19:05:05.031] [2018-11-16] [sERIE] 2062 Error COAPI2.CPP coapiRunCabd 6

[19:05:05.031] [2018-11-16] [sERIE] Fehler beim Codierdaten lesen CODIERDATEN_LESEN


================================================================================


jednak dane zostają zaczytane do pliku TRC.


4. Po mimo błędu który wystąpił w poprzednim punkcie, zmieniłem 2 wpisy odpowiedzialne za matę: SBE1_1 oraz SBE1_STATUS_VERZ_1 z wartości aktiv na nicht_aktiv, podmieniłem plik MAN oraz odpaliłem kodowanie. Przy kodowaniu kolejne błędy:


================================================================================

[19:11:52.811] [2018-11-16] [sERIE] 2041 Error CDH.C CDHCheckIdent 3

[19:11:52.811] [2018-11-16] [sERIE] Falscher SG-Codierindex A_PL2MRS: CODIERINDEX = 22h MRS5.C05: CODIERINDEX = 05


[19:11:52.916] [2018-11-16] [sERIE] 2041 Error COAPI2.CPP coapiRunCabd 6

[19:11:52.916] [2018-11-16] [sERIE] Falscher SG-Codierindex SG_CODIEREN


================================================================================


Konkluzja końcowa jest następująca - czytanie oraz zapis danych do kodowania wywala błędy, jednak przy kolejnym odczycie danych (CODIERDATEN_LESEN) okazało się że w pliku TRC widoczne są wartości zmienione, tj. nicht_aktiv. Gdy to zobaczyłem lekko zgłupiałem, zakładając że zapis nie może się dokonać, gdy lecą błędy. Po całości spróbowałem usunąć błędy pamięci w INPA i RHEINGOLD, jednak bezskutecznie, co skutkuje cały czas zapaloną kontrolką AIRBAG.



Moje pytania:

- Czy błędy wymienione powyżej mogą mieć kluczowy wpływ na to, że cała procedura nie działa?

- Jeśli tak, to w jaki sposób mogę usunąć błędy przy odczycie danych kodowania / kodowaniu?



Będę mega wdzięczny za każdą pomoc.

P.S. jeśli piszę głupoty, to wybaczcie, to moja pierwsza próba kodowania auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wpisy które usunąłem to: $1CC, $1CD, $2BW

W 1CC CO2_MSA //MSA (to system start/stop )

W 1CD CO2_IGR //IGR (to regeneracja energi s hamowania )

W 2BW //LM RAEDER DOPPELSPEICHE 268 (tu nie ma znaczenia to tylko alufelgi )

Wszystkie trzy wpisy są prawidłowe , masz stare sp-daten w NCS zaktualizuj i dopiero koduj


a te trzy kody radze wpisać przy kodowaniu silnika DDE/DME , CAS , JBE , Klima będą błędy i nawet nie będziesz wiedział dlaczego

do maty należy zakodować , równie zapinanie pasów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.