Skocz do zawartości

[E61] 525d xdrive 2010


Osskit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,wiec tydzien temu stalem sie posiadaczem BMW E61 LCI, z silnikiem 3.0 diesel, automatyczna skrzynia biegow i moca 197 koni mechanicznych :) Autko jest z rocznika 2010 i zostalo zakupione z przebiegiem 112 300 km. Teraz ma juz prawie 114 000, wiec testy byly ;) Jestem 3 wlascicielem, chociaz w papierach stoje jako 5, bo w Szwecji kazdy komis sie liczy jako dodatkowy wlasciciel. Autko z kompletnie uzupelniona ksiazka serwisowa i dostalem jeszcze gwarancje na 3 lata :)

Historia jest moze wzglednie zwyczajna :p wiec mialem (a w sumie dalej mam), Forda Mondeo z 2007 roku. I ze auto mnie niezmiernie irytowac zaczelo po pewnym czasie (jestem bardzo wyczulony na wszelkie szumy, odglosy opon czy powietrza, a owe auto jest baaardzo slabo wyciszone), to od grubo ponad pol roku z kolega z pracy, kazda przerwa siedzimy na ogloszeniach i ogladamy samochody. Z racji ze mam dwojke dzieci, jezdze okolo 40 tys km rocznie i niedawno przeprowadzilem sie na wies, co wiaze sie z droga wynoszaca okolo kilometra, zeby dojechac wogole do asfaltu, kryteria byly proste. Diesel, naped na cztery kola i kombi, albo przynajmniej przepastny bagaznik. Pomysle byly rozne, od E61 wlasnie, przez A6 C6 allroad, BMW F11, BMW F07, Skoda Superb, VW Passat do VW Touarega. I tak tydzien temu, tradycja, czyli ogladamy w kolega auta, zobaczylem TO ogloszenie. Patrze, wszystko prawie idealnie, no wiecej wyposazenia bym chcial, ale to z czasem ;) Niewiele myslac dzwonie, umawiam sie i dwa dni pozniej jade pociagiem do Sztokcholmu, w ciemno, majac w perspektywie wracac tez pociagiem, 600 km w jedna strone. Wszedlem do komisu, zobaczylem ja tylko wypucowana, obejrzalem wnetrze, decyzja: tak, biore, nawet nie odpalajac silnika :p Dla niektorych to moze dziwne, ale mam 3 lata gwarancji na silnik, skrzynie, turbo, elementy ukladu napedowego. Zreszta aktualnie mecze komis zeby mi naprawil podgrzewanie fotela, jako wade ukryta ;p Plus dosc maly przebieg, gdzie Ford przy przegiegu 300 tys km i przejezdzeniu nim 100 tys km, wymienilem tylko chlodnice klimatycacji, pomyslalem: co sie moze stac, przeciez to BMW! Razem z autem dostalem dwa komplety prawie nowych opon, na orginalnych aluminiowych felgach. Wprawdzie kolce w zimowkach juz mnie do nerwicy doprowadzaja, majac na uwadze moje wyczulenie na halasy, ale szkoda mi ich wyjmowac :p Test spalania wyszedl okej, chociaz to nie najwazniejsze w tych autach. Rowna predkosc 120km/h: 6,2 litra. Reszta drogi w granicach 80-150, z naciskiem na 150 wyszla srednia 6.9. Po przyjezdzie skasowalem spalanie i aktualnie mam 6.5. Niektorym sie moze wydac dziwnie malo, ale tutaj nie jezdze praktycznie po miescie. 95% trasa i jedyne co zwieksza srednia to wyprzedzanie ciezarowek.

Z auta jestem niezmiernie zadowolony, zwlaszcza z dzwieku rzedowej szostki, w porownaniu do kleklekle forda.


Troszke danych:


rod. Date 2010-01-08

Type 525XD UL (EUR)

Series E61 (5 Series)

Body Type TOUR

Steering LHD

Engine M57T2

Displacement 3.00

Power 145kw / 197hp

Drive ALLR

Transmission Automatic

Colour PLATINGRAU METALLIC (A68)

Upholstery LEDER DAKOTABEIGE 3 (LCBA)


S1CAA Selection Of COP Relevant Vehicles

S203A 4wheel Drive

S205A Automatic Transmission

S230A Extra Package EUspecific

S2PAA Wheel Bolt Retainer

S302A Alarm System

S386A Roof Railing

S3ACA Trailer Coupling

S428A Warning Triangle And First Aid Kit

S437A Fine Wood Trim

S442A Cup Holder

S456A Comfort Seat With Memory

S464A Ski Bag

S470A IsofixSystem

S494A Seat Heating Driverpassenger

S496A Seat Heating Rear

S502A Headlight Cleaning System

S508A Park Distance Control PDC

S522A Xenon Light

S534A Automatic Air Conditioning

S536A Auxiliary Heating

S544A Cruise Control With Brake Function

S661A Radio BMW Business C43

S698A AreaCode 2 For DVD

S6FLA USBAudio Interface

S842A Coldclimate Version

S850A DummySALAPA

S853A Language Version English

S863A Retailer Directory Europe

S877A Delete Crosspattern Operation

S885A Onboard Vehicle Literature Swedish

S8S8A Countryspecific Nav System Supply

S8SAA Navigation Access Requestcountryspec

S8SPA Control Unit COP

Standard Equipment

S1CBA CO2 Package

S2SCA BMW LA Wheel Star Spoke 243

S346A Chrome Line Exterieur

S548A Kilometercalibrated Speedometer


Plany juz sa, a w nich:

-wirusek

-pomalowanie zaciskow :p

-wymiana lusterka na minimum fotochrom, a najchetniej z asystentem dlugich i boczne tez fotochrom

-lekkie przyciemnienie szyb, coby dzieci nie razilo

-montaz modulu bluetooth, bardzo nie lubie trzymac telefonu w rece :p

-wymiania zarowek w ringach na led, coby jezdzic jako dzienne (policja nie jest tutaj tak upierdliwa)

-wymiana dywanikow na bezowe :p

-montaz duzej navi, lacznie z proba podlacznie kamerki cofania

-i byc montaz moze montaz elektrycznej klapy


I wtedy auto bedzie mialo wszystko ci mi do szczescia potrzeba :) a teraz troche foto:

8c2ef90611f10f89med.jpg

7344f1c496aa0a15med.jpg

c8241129c9711480med.jpg

6bdc576338159317med.jpg

474190a5964c90fdmed.jpg

735567d1ad5e51damed.jpg

1626ad140c378bc0med.jpg

caee7c729b9eff58med.jpg

16aa4779971a58d1med.jpg


Zdjecia robione od razu po powrocie do domu, z lsniacego auta trzoszke sie ubrudzilo przez te 600 deszczowych km :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.