Skocz do zawartości

e90 320i n46 czerwona kontrolka ciśnienia oleju na zimnym


jjaaccoobb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono


Mam niestety kolejny poważny problem z moim e90 z 2005 roku z silnikiem n46. Aktualny przebieg to 204 tyś.


Od jakiś 3 tygodni pojawia mi się rano na zimnym silniku zaraz po odpaleniu czerwona kontrolka ciśnienia oleju, po czym gaśnie zaraz po sekundzie i już się nie pojawia. Dzieje się tak po nocy lub innym dłuższym postoju kiedy silnik jest całkiem zimny. Nie towarzyszą temu żadne odgłosy. Poza tym silnik pracuje bez zarzutu czyli zero stukania, pukania (co by mogło świadczyć o braku smarowania). Po przejechaniu krótkiego dystansu i zgaszeniu oraz ponownym odpaleniu problemu nie ma.


Kompletny rozrząd ze ślizgami i napinaczem wymieniłem jakieś 3 tyś kilometrów temu. Poziom oleju na max i nie ubywa ani grama od wymiany do wymiany (co 11 tys km) bo uszczelniacze też niedawno wymieniane na nowe.


Jakieś sugestie?? Miał ktoś podobny problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zajrzał do filtra oleju a następnie zdjął podstawę tegoż filtra. Jest tam zawór który utrzymuje olej w filtrze.


Zrób tak: po dłuższym postoju albo po nocce odkręć filtr. Powinno być w nim sporo oleju, tyle że będzie widać jak ścieka. Jeżeli będzie sucho to masz przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostęp do czujnika prosty nie jest ;) Może po demontażu alternatora i podstawy filtra się uda.

Jak wyciągniesz filtr to wytrzyj wszystko pod nim i zobacz czy nie podwinęła się uszczelka. Uszczelkę pewnie już wymieniałeś więc wiesz że jest problematyczna i często cieknie ale warto odkręcić podstawę i ocenić zaworek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak uszczelki to ja już wszystkie w tym aucie wymieniłem :mad2: :mad2: od miski olejowej zaczynając po uszczelniacze zaworowe kończąc. Zrobiłem jeszcze taki mały teścik że na pracującym silniku odkręciłem korek oleju i przystawiłem kartkę papieru. Kartka po kilku sekundach zachlapana olejem więc smarowanie jest. Obstawiam że albo ten zaworek w podstawie filtra o którym mówisz albo czujnik ciśnienia. Mam tylko nadzieję że to nie kończy się pompa olejowa albo jej łańcuch :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dzięki za rady, problem rozwiązany. U mnie okazało się ze faktycznie zawór w podstawie filtra oleju jest przyblokowany syfem ze zmielonych części rozrządu. Rozrząd robiłem jakieś kilka miesięcy temu. Wszystko wyczyszczone i spokój, kontrolka już się nie zapala :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam Wszystkich, jestem nowym użytkownikiem i nie wiem czy dobrze zamieszczam post. A mianowicie mój problem polega na że na rozgrzanym silniku po odpaleniu samochodu zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju na chwilę i zaraz gaśnie i jest spokój

. Tylko też to się zawsze nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich, jestem nowym użytkownikiem i nie wiem czy dobrze zamieszczam post. A mianowicie mój problem polega na że na rozgrzanym silniku po odpaleniu samochodu zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju na chwilę i zaraz gaśnie i jest spokój

. Tylko też to się zawsze nie robi.

https://photos.app.goo.gl/4ACL2AW9KdhcD2Rx9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej, miałem ten sam problem i go rozwiązałem.


10 tys. po wymianie rozrządu zapalała mi się czerwona konewka przy starcie silnika i znikała po 2-3 sekundach. Kilku mechaników straszyło mnie wymianą pompy oleju i remontem silnika. W końcu trafiłem na gościa, który od razu zdiagnozował problem. Potrzebny był demontaż podstawy filtra oleju wraz ze znajdującym się wewnątrz zaworem oleju. W środku znajdowały się plastikowe skrawki, które przytykały filtr – wyglądało to jak mała garstka prażonej cebulki :) Podstawa filtra została wyczyszczona ze skrawków i wymieniono uszczelkę podstawy filtra oleju. Problem znikł, naprawa kosztowała 300 zł w Warszawie.


Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam mam podobny problem z ciśnieniem oleju w BMW e91 318i 2007 r. ale pokazuje komunikat tylko przy odpaleniu samochodu przy jeździe się nie zapala.Czujnik ciśnienia oleju wymieniony ale nie możemy znaleźć zaworu hydraulicznego ciśnienia oleju i pytanie moje gdzie go znaleść. Tam gdzie powinien być jest zaślepka i go nie ma .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.