Skocz do zawartości

E60 swap automat na manual


krzysieekr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam E60 2.5d z 2006 roku w automacie. Niestety skrzynia powoli kończy żywot i dla mnie będzie to okazja żeby zrobić przekładkę na skrzynie manualną. Ja wiem że pewnie dla wielu osób może to dziwnie brzmieć ale sprzedaż i szukanie takiej w manualu nie wchodzi w grę. Po prostu chciałbym mieć w swojej skrzynię manualną i tyle:)


Teraz do rzeczy: Szukałem już na necie informacji i wiem jakie części potrzebuję. Akurat tak się składa że mam dostęp do pewnych części także z tym nie będzie problemu. Tak samo jak z wykonaniem tej przeróbki ze strony mechanicznej.


Najbardziej obawiam się elektroniki. Niestety na necie nie ma za dużo informacji na temat takich przeróbek w E60. Sugerując się poprzednim modelem można dojść do wniosku że wystarczy poprowadzić kabel od czujnika od świateł wstecznych od skrzyni do zegarów i można wywalić całą wiązkę od sterownika skrzyni?

Tak samo jak z pedałem sprzęgła: trzeba wpiąć się kablami w odpowiednie piny przy sterowniku silnika i to wystarczy?

Oczywiście potem trzeba to wszystko odpowiednio zakodować ale to już inne osoby będą robić.


Miałby może ktoś z was rozpiskę w jakie piny trzeba się wpiąć żeby to zadziałało?


I jeszcze jedno: Bo szukałem i nie znalazłem. Czy trzeba zmieniać mapę silnika na tą od manuala? Bo ja w swojej mam chipa wgranego i nie chciałbym tego stracić. Jeżeli zostanie mapa ta co mam to czy będzie to miało jakiś negatywny wpływ na działanie silnika po przekładce?


Jeżeli są tutaj ludzie co również przeprowadzali taki zabieg i mogą się podzielić jakimiś ciekawymi informacjami to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę postudiowałem WDS i już raczej wiem jak i gdzie trzeba się będzie wpiąć z kablami od czujnika sprzęgła oraz od świateł cofania aby to działało. Tak mi się bynajmniej wydaje. Znalazłem też na zagranicznych forach opisy jak ludzie wykonywali podobne przeróbki w E90 i wydaje mi się że tam sprawa wygląda bardzo podobnie z tym że różne są piny dla sterowników DME(dla benzyny) oraz DDE(dla diesli) ale to już nie kłopot.


Niestety pozostaje kwestia zakodowania. Ja trochę ogarniam NCS ale bałbym się sam za to zabrać. Dlatego poszukuję osoby zdolnej do pomocy w tym temacie. Oczywiście nic za darmo. Niestety do najbliższego człowieka którego znalazłem i który mógłby mi to potem zakodować mam ponad 100km i jakoś średnio mi się uśmiecha wlec potem auto na lawecie tyle km. Tym bardziej jak czytałem na temat E90 jak to ludzie robią to sprawa nie była jakoś mocno skomplikowana i spokojnie do ogarnięcia NCS.

Dlatego jeżeli jest tu ktoś kto byłby mi w stanie pomóc ( pomoc zdalna przez team Viever albo przesłanie jakiś wskazówek jak i co ogarnąć) to prosiłbym o kontakt. Oczywiście nie oczekuję nic za darmo i zapłacę ile będzie trzeba.



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.