Skocz do zawartości

E61 520d 163KM Spadek mocy podczas niskich obrotów


malootki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dopadły mnie kolejne bolączki :( Jeśli ktoś może coś podpowiedzieć będę wdzięczny.

Podczas jazdy na niskich obrotach po pewnej chwili zamula mi auto. Podpiąłem kiedyś INPE i miałem następujące błędy:

4191 Ladedrucksteller, Ansteuerung

P1252 Ladedrucksteller Schaltkreis - niedrig

3F57 Ladedrucksteller

4667 Partikelfiltersystem

4530 Ladedruckregelung, Regelabweichung

3F97 Ladedrucksteller, Versorgungsspannung

Przed odczytem błędów robiłem test przelewowy wtrysków wiec nie wiem czy któryś nie powstał wskutek tego. Błędy skasowałem, ale ostatnio znów przymuliło auto.

Dziś byłem u mechanika, podpiął się pod auto i mi powiedział że na 100% mam do wymiany sondę lambda i akumulator. Mówił, że 30 razy czy ileś tam sonda próbowała sie uaktywnić czy jakoś to określi. Czy możliwe jest ze u mnie INPA nie wywala błędu sondy? Z błędów które ja odczytałem to wynika że coś ze sterowaniem turba, przynajmniej tak gdzieś wynalazłem. On też mówil o tym doładowaniu ale ze to musiałby zobaczyć bo ze być może wężyki się przetarły lub któryś elektrozawór szwankuje lub turbo się przycina, ale ze na 100% sonda i akumulator( powiedział ze ma program który od razu sprawdza stan akumulatora)

Czy mógłby się ktoś do tego odnieść ?? Bo wstępnie umówiony jestem na wymianę sondy...

Dzięki, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wg mnie nastawnik turbiny masz do wymiany ew. do przejrzenia oraz wyczyść czujnik ciśnienia doładowania - jest na końcu kolektora

sondę lambda i akumulator zostaw bo nic nie wskazuje po tych błędach


po tym wszystkim skasuj błędy i spróbuj wypalić DPF np. przy pomocy Btoola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam przeczucie, że Twój mechanik łączy się jakimś delphi i błąd zbyt częstego inicjowania regeneracji dpf odczytuje jako sondę :roll: proponuję zmienić specjalistę i zająć się nastawnikiem turbiny (żaden wężyk nie przetarł się, ponieważ turbina w Twoim aucie sterowana jest elektronicznie..tu kolejny argument do zmiany mechanika). Przyjrzyj się temperaturze silnika, czy przypadkiem nie jest zbyt niska.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie nastawnik turbiny masz do wymiany ew. do przejrzenia oraz wyczyść czujnik ciśnienia doładowania - jest na końcu kolektora

sondę lambda i akumulator zostaw bo nic nie wskazuje po tych błędach


po tym wszystkim skasuj błędy i spróbuj wypalić DPF np. przy pomocy Btoola

 


Dzieki za szybkie odpowiedzi. A mozesz w skrocie napisac jak wypalic DPF Btool'em? Bylem dzis u niego pierwszy raz, w sensie kiedys sie umawialem i mowilem co u mnie wywalilo to mowil ze musi zobaczyc bo ze moze dpf zapchany i auto przechodzi w tryb awaryjny dlatego muli. Mowilem że bledy skasowalem i czy czekac aż sie pojawią czy tak przyjechac. Stwierdził że na pewno cos jest w historii i żeby przyjechać, dzis sie podpial i dal taką diagnozę. Nie wiem co teraz robic. A czy ten nastawnik jestem w stanie sprawdzić czy działa prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do temp. to rok temu wymienialem termostaty glowny i EGR bo nie lapalo temp. Po wymianie niby OK aczkolwiek jak było chlodniej i wyjechalem gdzies poza miasto to jak wlaczyłem ogrzewanie to temp potrafila spadac na 78st. Bez ogrzewania niby bylo kolo 90st. dlatego nie wiem czy też ten wymiennik ciepła ASB nie jest do wymiany. Z kazdym dniem odechciewa mi sie tego auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przeczucie, że Twój mechanik łączy się jakimś delphi i błąd zbyt częstego inicjowania regeneracji dpf odczytuje jako sondę :roll: proponuję zmienić specjalistę i zająć się nastawnikiem turbiny (żaden wężyk nie przetarł się, ponieważ turbina w Twoim aucie sterowana jest elektronicznie..tu kolejny argument do zmiany mechanika). Przyjrzyj się temperaturze silnika, czy przypadkiem nie jest zbyt niska.

Co do temp. to rok temu wymienialem termostaty glowny i EGR bo nie lapalo temp. Po wymianie niby OK aczkolwiek jak było chlodniej i wyjechalem gdzies poza miasto to jak wlaczyłem ogrzewanie to temp potrafila spadac na 78st. Bez ogrzewania niby bylo kolo 90st. dlatego nie wiem czy też ten wymiennik ciepła ASB nie jest do wymiany. Z kazdym dniem odechciewa mi sie tego auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To masz przyczynę problemu z dpf, musisz się tym zająć, temperatura to podstawa. Jakiej firmy termostat główny? Jak nie ori to radzę mu się przyjrzeć, choć i zdarzały się przypadki, że ori padały po krótkim czasie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz przyczynę problemu z dpf, musisz się tym zająć, temperatura to podstawa. Jakiej firmy termostat główny? Jak nie ori to radzę mu się przyjrzeć, choć i zdarzały się przypadki, że ori padały po krótkim czasie.

Tak tylko to bylo jesienią w tamtym roku zaraz po wymianie, teraz przy tych temp mam zawsze 90° tylko ze wiekszosc mojej jazdy to 10km odcinki. Termostaty BEHR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Obserwuj temperaturę na trasie przy spokojnej jeździe, pewnie spada. Od dłuższego czasu termostat główny do m47n behr to nie to samo co oryginał jak kiedyś i cały czas t.egr, tylko wstrętna włoszczyzna, która działa jak chce.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj temperaturę na trasie przy spokojnej jeździe, pewnie spada. Od dłuższego czasu termostat główny do m47n behr to nie to samo co oryginał jak kiedyś i cały czas t.egr, tylko wstrętna włoszczyzna, która działa jak chce.


Nie spada mi teraz temperatura, jesienią na ogrzewaniu tak było teraz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dopadły mnie kolejne bolączki :( Jeśli ktoś może coś podpowiedzieć będę wdzięczny.

Podczas jazdy na niskich obrotach po pewnej chwili zamula mi auto. Podpiąłem kiedyś INPE i miałem następujące błędy:

4191 Ladedrucksteller, Ansteuerung

P1252 Ladedrucksteller Schaltkreis - niedrig

3F57 Ladedrucksteller

4667 Partikelfiltersystem

4530 Ladedruckregelung, Regelabweichung

3F97 Ladedrucksteller, Versorgungsspannung

Przed odczytem błędów robiłem test przelewowy wtrysków wiec nie wiem czy któryś nie powstał wskutek tego. Błędy skasowałem, ale ostatnio znów przymuliło auto.

Dziś byłem u mechanika, podpiął się pod auto i mi powiedział że na 100% mam do wymiany sondę lambda i akumulator. Mówił, że 30 razy czy ileś tam sonda próbowała sie uaktywnić czy jakoś to określi. Czy możliwe jest ze u mnie INPA nie wywala błędu sondy? Z błędów które ja odczytałem to wynika że coś ze sterowaniem turba, przynajmniej tak gdzieś wynalazłem. On też mówil o tym doładowaniu ale ze to musiałby zobaczyć bo ze być może wężyki się przetarły lub któryś elektrozawór szwankuje lub turbo się przycina, ale ze na 100% sonda i akumulator( powiedział ze ma program który od razu sprawdza stan akumulatora)

Czy mógłby się ktoś do tego odnieść ?? Bo wstępnie umówiony jestem na wymianę sondy...

Dzięki, pozdrawiam!

 

Załamka :( Po wczorajszej wizycie u mechanika i stwierdzeniu uszkodzonej sondy lambda, dzisiaj gdy znów mi zamuliło podpiąłem znowu INPE. i tym razem takie błedy:

447B Lambdasonde

4530 Ladedruckregelung, Regelabweichung

3F57 Ladedrucksteller

4191 Ladedrucksteller, Ansteuerung

Tym razem nawet u mnie jest błąd sondy. Czy to będzie oznaczać że jest do wymiany? Czy mogła się uszkodzić przez tą wcześniejszą niezdiagnozowana na razie usterkę?

Analizując błędy,a raczej temperaturę cieczy w której błędy się zapisały to kolejność była taka:

1. 3F57 Ladedrucksteller i 4191 Ladedrucksteller, Ansteuerung 67,19st.

2. 4530 Ladedruckregelung, Regelabweichung 82,25st.

3. 447B Lamdasonde 86,26st.


Co byście teraz radzili? Wymieniać ta sondę? Przypomnę, że gdy zaczęły się pierwsze problemy z zamulaniem auta błędu sondy w INPIE nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wklej całe błędy z inpa, wtedy można decydować co dalej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
wg mnie nastawnik turbiny masz do wymiany ew. do przejrzenia oraz wyczyść czujnik ciśnienia doładowania - jest na końcu kolektora

sondę lambda i akumulator zostaw bo nic nie wskazuje po tych błędach


po tym wszystkim skasuj błędy i spróbuj wypalić DPF np. przy pomocy Btoola

 

wreszcie udało mi się wstawić auto do tego mechanika który początkowo mówił o tej sondzie. Po 2dniach postoju auta u niego stwierdził, że przepatrzyli wszystko i że do wymiany jest ten nastawnik turbiny. Jednak powiedział, że zanim założę następny żeby dać do przeczyszczenia geometrie turbiny bo być może się przycina i dlatego padł ten stary. Czy mógłbyś się do tego jakoś odnieść? On sam nie chce jednak tego robić i mówi, żeby oddać auto najlepiej tam gdzie wyjmą turbo, w razie konieczności zregenerują i założą. Nowe mów, że może założyć i daje gwarancje, ale regenerowanego się nie podejmuje. Doradź kolego czy zakładać nowy/używany nastawnik czy dać do czyszczenia turbinę?? Największy problem w tym, że w u mnie w rejonie raczej nie ma takiego zakładu co sam zdemontuje i zregeneruje. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja na tych zdjęciach to prawie nic nie widzę na telefonie..na przyszłość rób screen'y, ale zapewne kolega dobrze sugeruje nastawnik a mechanik ma rację z regenerowaną turbiną, bywa z nimi bardzo różnie, rzadko wstają jak ori. Natomiast same nastawniki regenerują z większym powodzeniem. Nie rozczytam opisów błędów, ale ktoś zaglądał do czujnika ciśnienia doładowania?


Na kompie widzę już coś, sprawdź wtyczkę i wiązkę do nastawnika, masz problem elektryczny, może to być w nim, ale obejrzyj czy wszystko jest ok. Sonda tak czy siak będzie do wymiany, choć też możesz się przyjrzeć połączeniu (błąd na to nie wskazuje).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na tych zdjęciach to prawie nic nie widzę na telefonie..na przyszłość rób screen'y, ale zapewne kolega dobrze sugeruje nastawnik a mechanik ma rację z regenerowaną turbiną, bywa z nimi bardzo różnie, rzadko wstają jak ori. Natomiast same nastawniki regenerują z większym powodzeniem. Nie rozczytam opisów błędów, ale ktoś zaglądał do czujnika ciśnienia doładowania?


Na kompie widzę już coś, sprawdź wtyczkę i wiązkę do nastawnika, masz problem elektryczny, może to być w nim, ale obejrzyj czy wszystko jest ok. Sonda tak czy siak będzie do wymiany, choć też możesz się przyjrzeć połączeniu (błąd na to nie wskazuje).

 

Do nastawnika jeszcze nikt nie zaglądał, odbierając od mechanika to powiedzial mi że jest przepatrzone wszystko przewody, szczelnosc itd (mowie tylko co mi powiedzial) i żeby teraz ktoś przejrzał nastawnik( bo on tego nie robi) i wyczyscil geometrie i że może będzie ok albo że może jeszcze trzeba bedzie robic turbo. Na razie o dpf i sondzie to gadal, że wyskakuje to przez ten nastawnik bo jest przeladowanie turba czy jakos tak to okreslil i auto przechodzi w tryb awaryjny. Zatem pozostaje mi szukać kogoś kto mi wyjmie turbo i posprawdza łącznie z elektronika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.