Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry, ostatnio podczas jazdy strzeliła mi cewka i podjechałem na najbliższy warsztat gdzie wymieniłem cewke wraz ze świecami na nówki i błąd cewki został usunięty, po przejechaniu 3-4 km pojawiły się błędy obydwu sond lambda, pytanie brzmi czy zacząć od wymiany sond czy szukać czegoś innego?

p.s. mam lpg.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Stawiałbym na złe cewki albo świece. Mieszanka nie jest dobrze dopalana i sondy to wyłapują.

Jest problem z pracą silnika? Jeżeli nie to może się unormuje. Zalej dobrego paliwa i trochę ją przegoń.

Jeżeli silnik pracuje inaczej to szybko wracaj do tego mechanika.


Ps. Do LPG montowane są świece z mniejszym odstępem elektrod. Więc zacząłbym od sprawdzenia tego elementu.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Czołem, udało mi się dostać do kompa i mam logi z INPY, czy mógłby ktoś mnie nakierować za co się zabrać?

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 05.06.2019 18:19:13

ECU: MEV9N46L

JobStatus: OKAY

Variant: MEV9N46L

-------------------------------------------------------------

RESULT: 5 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

2A59 CDKDVFFS - VVT-Fuehrungssensor

Error counter: 1

Logistic counter: 37

Mileage 214710 km

Versorgungsspannung (ub) 11.96 V

ADC- Wert VVT- Sensorversorgungsspannung (wvvtusen) 1.39 V

VVT- Fuehrungssensor Rohwert (exwnkfsr_u) 0.00 °

VVT- Referenzsensor Rohwert (exwnkrsr_u) 0.00 °

Parityfehler

Testbedingungen erfüllt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Error code: 2A 59 04 01 00 00 01 25 53 DF 7F 47 00 00 FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

2A5B CDKDVFRS - VVT-Referenzsensor

Error counter: 1

Logistic counter: 37

Mileage 214710 km

Versorgungsspannung (ub) 11.96 V

ADC- Wert VVT- Sensorversorgungsspannung (wvvtusen) 1.39 V

VVT- Fuehrungssensor Rohwert (exwnkfsr_u) 0.00 °

VVT- Referenzsensor Rohwert (exwnkrsr_u) 0.00 °

Parityfehler

Testbedingungen erfüllt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Error code: 2A 5B 04 01 00 00 01 25 53 DF 7F 47 00 00 FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

2C6D CDKLASH - Lambda-Sondenalterung hinter Kat (BAnk1)

P0139 Lambdasonde (Bank 1, nach Katalysator) - langsame Reaktion

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 214710 km

Motordrehzahl (nmot) 2280.00 /min

Kat-Temperatur aus Modell (tkatm) 735.00 Grd C

Innenwiderstand LS h. Kat (rinh) 16320.00 Ohm

Sondenspannung h. Kat Bank1 (ushk) 0.25 V

Sondenspannung im Schub Schwelle nicht unterschritten

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

MIL ein

Error code: 2C 6D E4 11 01 39 01 28 53 DF 39 9D FF 56 FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

2C6E CDKLASH2 - Lambda-Sondenalterung hinter Kat (Bank2)

P0159 Lambdasonde (Bank 2, nach Katalysator) - langsame Reaktion

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 214710 km

Motordrehzahl (nmot) 2280.00 /min

Kat-Temperatur aus Modell Bank2(tkatm2) 1225.00 Grd C

Innenwiderstand LS h. Kat Bank2 (rinh2) 16320.00 Ohm

Sondenspannung h. Kat Bank2 (ushk2) 1.13 V

Sondenspannung im Schub Schwelle nicht unterschritten

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

MIL ein

Error code: 2C 6E E4 11 01 59 01 28 53 DF 39 FF FF FF FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

2A70 CDKDIVVT - Fehler Stromplausibilisierung

Error counter: 2

Logistic counter: 38

1. Umweltsatz

Mileage 214720 km

Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00

Tastverhaeltnis VVT- Motoransteuerung (tvvvtm_u) 0.00 %

Bordnetzstromentnahme VVT (ivvtbn_u) -4.69 A

Motorstrom VVT (ivvtm_u) 0.00 A

2. Umweltsatz

Mileage 214730 km

Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00

Tastverhaeltnis VVT- Motoransteuerung (tvvvtm_u) 0.00 %

Bordnetzstromentnahme VVT (ivvtbn_u) -4.69 A

Motorstrom VVT (ivvtm_u) -1.56 A

gemessener Strom VVT unplausibel

Testbedingungen erfüllt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Error code: 2A 70 08 01 00 00 02 26 53 E0 01 00 FD 00 53 E1

01 00 FD FF FF FF FF FF FF FF

=============================================================

 

Póki co pojeżdżę na benzynie i zobaczę czy "pomogło"

Pozdrawiam.

Opublikowano

Po jeździe na benzynie pojawiają się takie błędy


-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

2C6D CDKLASH - Lambda-Sondenalterung hinter Kat (BAnk1)

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 214780 km

Motordrehzahl (nmot) 1880.00 /min

Kat-Temperatur aus Modell (tkatm) 745.00 Grd C

Innenwiderstand LS h. Kat (rinh) 16320.00 Ohm

Sondenspannung h. Kat Bank1 (ushk) 0.19 V

Sondenspannung im Schub Schwelle nicht unterschritten

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Zyklus-Flag gesetzt

Error code: 2C 6D C4 05 00 00 01 28 53 E6 2F 9F FF 4A FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

2C6E CDKLASH2 - Lambda-Sondenalterung hinter Kat (Bank2)

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 214780 km

Motordrehzahl (nmot) 1880.00 /min

Kat-Temperatur aus Modell Bank2(tkatm2) 1225.00 Grd C

Innenwiderstand LS h. Kat Bank2 (rinh2) 16320.00 Ohm

Sondenspannung h. Kat Bank2 (ushk2) 1.13 V

Sondenspannung im Schub Schwelle nicht unterschritten

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Zyklus-Flag gesetzt

Error code: 2C 6E C4 05 00 00 01 28 53 E6 2F FF FF FF FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

=============================================================


Ma ktoś jakiś pomysł?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
okazało się, że przewód podciśnieniowy od gazu(powietrza) był przerwany, wymieniłem przewód, pojeździłem trochę i wszystko wróciło do normy, pozdrawiam!
  • 1 rok później...
Opublikowano
okazało się, że przewód podciśnieniowy od gazu(powietrza) był przerwany, wymieniłem przewód, pojeździłem trochę i wszystko wróciło do normy, pozdrawiam!

 

Witam,

Mógłbyś wskazać, który to przewód?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.