Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czesc


czy spotkal sie moze ktorys z was z taka sytuacja?

wymienilem cewki i swiece w aucie - chodzilo jak igla tak wiec ten problem raczej odpada ale do rzeczy:

jakims cudem wykrecila mi sie sruba na klemie w akumulatorze wiec na chwile stracilem zasilanie w samochodzie. po podlaczeniu wszystkiego i skreceniu na amen ruszylem w trase: autostrada odcinek okolo 120km z predkoscia w okolicach 140-150km/h. nie wiem czy ma to jakis zwiazek ze sprawa ale lepiej napisac za duzo niz za malo.


Po zakonczeniu jazdy standardowo zostawilem silnik na kilka minut zeby zdazyl ochlanac. na nastepny dzien silnik ruszyl od strzala ale zauwazylem ze obroty na biegu jalowym spadly z okolo 700-750 do 600-650. po wlaczeniu klimy obroty wzrastaja o okolo 100-150 - mniej niz wczesniejsze 900.


silnik po dodaniu gazu reaguje poprawnie (oczywiscie troszke go przydlawi zanim podniesie te obroty do tego minimum ktore starczy do ruszenia) i nie sprawia zadnych problemow podczas jazdy - zadnych falowan ani spadku mocy.

co ciekawe czasem podczas hamowania silnik obniza obroty do tego stopnia ze sie wylacza i zaczyna dzialac system auto start-stop.

zero problemow przy odpalaniu - po prostu te obroty sa nizsze i troche to denerwuje bo nie ma tej dynamiki przy ruszaniu.

jesli samochod stoi na luzie to obroty minimalnie faluja ale to takie falowanie ktore ledwie widac i zajmuje sporo czasu - nie ma to zwiazku z takim typowym falowaniem ale nie mam lepszej nazwy - rownie dobrze to moze byc po prostu moja paranoja ze strzalka minimalnie sie rusza.


podlaczylem tani kontrolerek do komputera ale niestety nic nie wykazuje jesli chodzi o bledy.



tutaj moje dwa pytania:

jesli nie mam dostepu do bledow to moze ktorys z czujnikow pokaze co moze byc potencjalna przyczyna?

co ogolnie moze byc potencjalna przyczyna? nie mam jak teraz pojechac do zaufanego mechanika a w krakowie juz sie kilka razy nacialem (pozdrawiam serwis bmw na ulicy piastowskiej ktory wcisnal mi kit na kilka tysiecy - omijac jak najszerszym lukiem). chcialbym po prostu miec swiadomosc co moze byc zepsute zeby sie nie naciac na spore koszta.


z gory dziekuje za pomoc.

Opublikowano

Kilka ciekawostek:

Przepustnica na pełnym gazie otwiera się na maks 87.5% a na luzie skacze pomiędzy 13 a 14%

Obroty skaczą o +- 20 bardzo delikatnie falujac.

Na luzie kat wyprzedzenia zapłonu skacze pomiędzy 0 a 4 stopnia

Chyba jednak trochę mocy ubyło - silnik nie jest nowy ale około 13.5 sekundy do setki to mniej niż fabryczne 10-11 - podjąłem kilka prób i to jeden z lepszych wyników - zapewne powiązane z przepustnica

Co ciekawe obroty spadły na całym zakresie obrotów - przykładowo standardowo przy 140km/h utrzymywały się na poziomie 3600 obrotów na minutę - teraz nieco poniżej 3500


Jakieś sugestie co sprawdzić? Jutro przeczyszczenie przepustnice i czujnik powietrza - zobaczymy czy coś pomoże.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.