Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Około 2 miesiące temu zakupiłem BMW f20 116i 136KM, rok 2014 z przedłużoną gwarancją na 5 lat. Po kilku dniach użytkowania zauważyłem, że na zimnym silniku przez jakieś 20-30 sekund auto głośno chodzi. Po 30 sekundach auto zaczyna pracować normalnie, lecz pojawiają się jakieś stuki (według mnie z turbiny, tak jakby rzuciło się kamieniem w aluminiową obudowę). Stuki te występują zarówno na zimnym silniki po odpaleniu oraz po dłużej trasie na ciepłym silniku. Zgłosiłem to w ASO, auto zostało na noc, stwierdzili że głośna praca przez 30 to jest technologia rozgrzania turbiny, lecz nie powinny występować stuki na zimnym silniku w związku z czym wymieniono mi na gwarancji turbinę. Po wymianie turbiny na zimnym silniku nie zauwazyłem stuków, lecz na gorącym już tak (ASO BMW teraz twierdzi że to normalne,ponieważ z uwagi na ciepło jest to normalny objaw obudowy aluminiowej). Obecnie stuki na zimnym silniku się znów pojawiają.

Proszę o informację użytkowników 116i czy też macie tak w swoich autach. Z góry dziękuję.

Opublikowano
A czy można coś z tym zrobić, aby wyeliminować ten problem? Dodam, że wymiana turbo na nowe w ASO nie przyniosła efektu i stuki nadal występują.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Przetestowane i działa u mnie.


W moim przypadku stuki powiązane były z pękniętym napinaczem łańcucha rozrządu, który rozpadł się na pół po wykręceniu. Odgłos który wydawał przypominał pompowtryski w VW. Warto sprawdzić cały rozrząd. U mnie oryginalny wytrzymał jedynie 50 tys. km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.