Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, zastanawiam sie nad swapem silnika w mojej e46 m54b22 lpg na b30 raczej odpada bo zbyt duze kosztu samego silnika a co dopiero reszta fakt moc najwieksza ale nie chce znow spalania oleju, myslalem o b28 lecz chcialem zapytac co dokladnie potrzebuje, jak z ukladem wydechowym, katalizatorami, ukladem dolotowym, filtrem, przepustnica i rura, jak z ukladem przeniesienia napedu sprzeglo, skrzynia, dyfer, pol osie i jak z elektronika tego, co musze dokladnie miec, co moge pozostawic a co moge zmienic pozniej i nie wymaga wymiany odrazu oraz tak samo na b25. Czytalem o roznicach i swapie ale chce dokladnie wiedziec z gory dziekuje. Np. Potrzebuje kompa z ews ale moglbym stary komputer oddac i wgrac soft z b28 i usunac immo czy jak, prosze o wytlumaczenie wszystkiego.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Ja jestem po takim zabiegu m54b22 na m52b28tu.

Wymieniłem słupek z racji dużego poboru oleju (0,7-1,0l na 1000km) przebieg rzeczywisty 225tyśkm przy wymianie silnika, dodatkowo na zimnym telepalo silnikiem ( wypadał zapłon na 5 cyl.- przy zdjeciu głowicy- owal z cylindra nr 5)

Wymienione:

- goły słupek m52b28tu (175tyś km po automacie)

- kolektor ssący z m54b30 (kompletny, disa, gumy, przepływka, wtryski)

- nowe sprzęgło sachs 240mm i dwumas (sprzęgło wymień od razu, szkoda za miesiąc zwalać skrzynię, dwumas jak dobry, to daj do spasowania z nowym sprzęgłem , bo też jest pod tarcz 240mm)

- uszczelniacz wału (od strony skrzyni)

- zregenerowany vanos

- wymieniony wałek ssący na ostrzejszy (ten z m54b30)

- ustawiony rozrząd na nowo

- nowa uszczelka kapy, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego, wszystkie rurki chłodzące, odma i jej dopływy

- komputer z ews z m54b30 + strojenie całości (usunięte programowo 2 tylne sondy) ( mapa z b28 do kompa z b22 nie podejdzie- inny sterownik i dodatkowo gaz na linkę) jak akurat miałem na stanie kompa z b30 więc na nim zrobiłem program). Odcinka 7000obr (ciągnie do samego końca), około 227km i 293nm, jedzie lepiej niż większość 330ci (100-200km/h około 17-17,5 sek na na18calach)

- dyfer początkowo został 3,38, ale przy prędkościach autostradowych- trochę męczące. Aktualnie jest 3.07 + grube półosie (coś na wzór ZHP ;) (2gi bieg kończy się na około 110km/h)

- hamulce z b22, nie nadają się do mocnej jazdy ( kilka dohamowań 200- 100 i pogięte), Wrzucone 300mm przód i 294mm z b28 + tarcze nawiercane mikoda- jest ok, (do wymiany potrzebne tylko jarzma z b28, nie bawiłem się w nacinanie starych jarzm)

- dolot ori puszka z b30, wkład pipercross+ dolot ze zderzaka

- kombinowałem też z czujnikiem temperatury (ten na kolektorze ssącym), ale finalnie został na swoim miejscu

po b22 został:

- kolektor wydechowy+ wydech z m54 ( u mnie z numerów wynika, ze jest taki sam jak w 330ci (2 rury) jedynie brak klapki w tłumiku końcowym.

Auto od 25 tyśkm jezdzi bezawaryjnie

Silnik wkładał zaprzyjaźniony warsztat (ze względu na brak czasu i warunków) , a resztę robiłem sam. Strojenie (na drodze) w Zduńskiej Woli - Racemode( kolega ogarnia temat).

Całość na gotowo poniżej 5koła.

Nie bawiłem się w wyprzedaże- graty z b22 leżą w garażu.

Aktualnie nie zauważam zadnych niepokojących rzeczy (silnik chodzi równo), pobór oleju w zalezności od deptania około 0,5- 0,7l od wymiany do wymiany (co 12-15tyśkm)

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.