Skocz do zawartości

E46 318i M43TU (M43B19) ciśnienie oleju - panewki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!


Więc sprawa jest dość prosta, po rozgrzaniu się silnika na niskich obrotach (<1200obr/min), pojawia się czerwona kontrolka oleju (problem z ciśnieniem oleju).

Po przeczytaniu opisów na forum, wiem, że mogą to być w sumie 3 rzeczy :

- filtr oleju (mało prawdopodobne - bo jest nowy, zalałem 5W30 Valvoline 1000km temu, z 10w40 + płukanka)

- pompa oleju (mało prawdopodobne, bo nie było przypadku aby była zła)

- panewki (bardzo prawdopodobne - zjechana panewka, która puszcza olej, gdy ten się rozrzedzi w wysokiej temperaturze)


Jedna ważna rzecz : nic nie słychać, nic nie terkocze, żadnych metalicznych dźwięków :/ Auto ma niby : 270k km


W piątek idę na pomiar ciśnienia do mechanika (+ wymiana czujnika ciśnienia - bez sensu ale już przeżyję te 40zł).

Pytanie co dalej, jeżeli to panewka (ciśnienie na zimnym -ok, na ciepłym klops), to czy wymieniać same panewki (po sprawdzeniu wału), czy wymieniać cały silnik? Panewki to pewnie ok 700-900zł, natomiast silnik to już chyba sporo więcej, kot w worku + pytanie jaki?

Super by było, jeżeli macie jakieś doświadczenie w temacie, bo szczerze nie wiem czy po prostu całkiem nie odpuścić z autem, bo może być to ekonomicznie nieuzasadnione.

Opublikowano
Moim zdaniem żeby sprawdzić panewki trzeba odkręcić miskę, czy chcesz się w to bawić to twój wybór bo jak masz już uniesiony silnik i zdjętą miskę a panewki są zużyte to nie ma sensu tego składać bez ich wymiany.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Heh, nie chce narzekać, bo wszyscy poświęcamy tu prywatny czas, sam nie jestem ekspertem i też wkładu za dużego nie mam, ale w porównaniu do forów innych marek (poprzednie auta) jakoś znacznie lepiej to działało. No ale, dość gadania.


Dla potomności :

Problem rozwiązany : Pomiar ciśnienia wyszedł ok.problemem okazał się cieknący czujnik ciśnienia - gdy olej się nagrzał, przeciekał przez styk (czujnik ciśnienia oleju ma jeden pin) zalewał go olejem, przez co rozłączał obwód i zapalała się kontrolka, większe obroty -> większe wibracje więc czujnik łączył.


Wymiana czujnika wymaga zdjęcia kolektora dolotowego, kod czujnika : 12618611273 (koszt 40zł)


Teraz tak, gdyby okazało się, że silnik jest trafiony/

Czyli faktycznie by było słychać panewki, objawem podobno jest też migająca lampka ciśnienia oleju (często z duża częstotliwością - wygląda to jakby się lekko żarzyła) - ale raczej powinno być słychać.

To :

Opcja 1: Silnik M43B19 (od anglika 150tyś. przebiegu) 1900zł + wymiana 800zł = jak u nich, to razem 2500zł

Jest to najszybsza opcja

Opcja 2: Silnik 170KM chyba N42 + swap - 3500zł

Opcja 3: Remont silnika - robocizna 1500zł + części. zatem zamknie się podobno w zależności od dramatu w 4000zł.


Teraz tak, jeżeli chodzi o sam silnik M43B19 to zdania mechaników są podzielone:

Mechanik 1: podobno ten silnik ma problemy z pompą oleju, która ma wadę fabryczną i słabo trzyma ciśnienie na środkowej panewce- przez co te silniki przejeżdżają ok. 350 tyś. km bez remontu. Plusem jest to, że zwykle pada panewka - słychać to, wymienia się na nowe, wał jest mocny i przeżywa, więc 1500zł + części może wyjść taniej niż nowy silnik, no i nie kupuje się kota w worku.

Mechanik 2: Mówi, że jak się nie katuje na zimnym, to mu się nie zdarzyło aby ten silnik padł - a zna dużo ludzi, którzy na nim jeżdżą. Jak ciśnienie jest ok, to wcześniej zacznie się lać jak z sita uszczelka pod głowicą niż coś się silnikowi stanie. Także nie przewiduje żadnych napraw prewencyjnych.


No to by było na tyle. Od siebie dodam, że jeżeli silnik faktycznie by się okazało, że padł, to niestety ale autko by poszło na złomik :/ bo nie jest to uzasadnione ekonomicznie aby ładować. Chociaż Mechanik 1, mówił że ludzie lubią/kochają te auta i pakują w nie dużo pieniędzy, chociaż jak sam twierdzi nie jest to opłacalne - taniej kupić nowe, w lepszym stanie.


pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.