Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o pomoc,

Panowie w dniu dzisiejszym odbierałem samochód po naprawie lakierniczej ( miałem przerysowany lewy bok i oddałem do lakiernika), który podczas naprawy odłączył akumulator.

W dniu dzisiejszym odbieram auto i tak:

- nie działa podświetlenie klamek, nie świecą obrysówki, oświetlenie wewnętrzne, nie działają światła wstecz, nie działają kierunki

- nie opuszczają się szyby,

- po wejściu w komputer pokazuje mi że mam klocki na 200 km a były wymieniane miesiąc temu i pokazywało że są na przebieg 47 tys km


I najważniejsza rzecz, na desce rozdzielczej cały czas świeci się czerwona kontrolka samochodu na podnośniku. Znajomy próbował wpiąć się w gniazdo cały czas jest odmowa połączenia.


Proszę o pomoc co robić, auto na tą chwilę nadaje się jedynie na lawetę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz FRM3, więc poszedł się eeerom w tym module walić przez odłączenie aku. Znajdź magika, który ma sprzęt do zrzucenia i naprawy firmware w FRM3. Po naprawie tylko podepniesz go ponownie i wszystko będzie jak dawniej. Niestety to jest wada FRM3:( tu na forum wiem że temsky naprawia. Może i alb3rt też . Poszukaj ich w dziale diagnoza. Nie mam pojęcia ile taka usługa kosztuje ale nowy FRM to kupa kasy. Samemu też pewno nie dasz rady bo z tego co wiem trzeba mieć programator.
Opublikowano

dziękuję za odpowiedź,

a co ten moduł ma wspólnego z tym, że pokazuje mi błędy wszystkich czujników, po wejściu w komputer pokazuje, że już muszę zrobić przegląd, wymienić olej, klocki itd..


jeszcze raz dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten moduł jest od wszystkich rzeczy typu lusterka, światła, okna. No i niestety FRM3 łatwo uwalić. Wcześniejsze wersje były odporniejsze. Jak jest uszkodzony to dzieje się tak jak i ciebie. I pada jak u ciebie, czyli przy odłączaniu akumulatora.

Takie rzeczy podpięte są pod FRM

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118d-sha_200904/wiring-functional-info/body/mirrors/exterior-mirrors/passenger-s-side/2AtCwW7

A tu masz opis

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118d-sha_200904/wiring-functional-info/body/mirrors/exterior-mirrors/passenger-s-side/1qXzYLi

Opublikowano
Ogromne dziękuje za informacje. Już wiem co robić gdzie szukać itd. Lakiernik jest w szoku ze coś takiego ma miejsce. Mówi ze pierwszy raz z taką sytucją się spotkał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niech poczyta sobie na google. Jest pełno takich przypadków. Z tym modułem trzeba bardzo uważać. Strach akumulator wymieniać. Tak na serio to nawet nie wiem w którym momencie najlepiej go odłączyć. Czy trzeba podtrzymanie podpiąć, czy poczekać 15 minut na uśpienie auta i wtedy wykręcać? Dobrze że mam FRM2, a nie FRM3:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.