Skocz do zawartości

Problem z hakiem elektrycznym


raddi

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z hakiem elektrycznym. Komputer wywala komunikat "kula haka niezablokowana prawidłowo. Zablokuj ponownie kulę haka". Po naciśnięciu przycisku w bagażniku silnik niby pracuje(burczy) ale hak cały czas jest schowany. Dioda mruga na czerwono. Z góry dziękuję za sugestie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam


problemów z elektrycznym hakiem jest wiele .

Na zagranicznych forach jest dużo informacji na ten temat.

Dokładnie taki sam problem jak u Ciebie jest tutaj obszernie opisany : silnik elektryczny mechanizmu haka pracuje ale jak się nie wysuwa, czerwona LED miga ...


Problem : kolo zębate napędu ( zębatka plastikowa ) jest uszkodzone lub złamane .


Jeżeli masz gwarancje na autko to sprawa jest prosta - naprawa w warsztacie BMW

Sprawa jest skomplikowana jeżeli gwarancja minęła :


1 - Kupno używanego mechanizmu : ale nie masz gwarancji ze za jakiś czas problem powróci

2 - Kupno nowego mechanizmu : droga sprawa (1.000 € ) :duh:

3 - Naprawa mechanizmu haka / zamiana zębatki na metalowa


Poniżej zamieszczam link do forum zagranicznego jak to naprawić krok po kroku ( jest sporo zdjęć )


Schwenkbare Anhängerkupplung reparieren : http://www.e60-forum.de/index.php?thread/46707-e60-schwenkbare-anh%C3%A4ngerkupplung-reparieren/


tutaj jest facet z Litwy który dorobił taka zębatkę z metalu : http://forum.bmw5.co.uk/profile/50848-jaak-k%C3%A3%C2%B5ivistik/


tutaj masz schemat elektryczny : https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f25-x3-28ix-sav/wiring-functional-info/body/general-vehicle-electrical-system/trailer-towing/trailer-trailer-coupling-release/DjHHK0bK


tutaj jest dokładny opis , zasada działania i analiza błędów itp :

- https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f25-x3-28ix-sav/components-connectors/components/components-with-a/a123-fully-automatic-trailer-tow-hitch/6AWlS2rD

- https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f25-x3-28ix-sav/components-connectors/components/components-with-s/s71-button-fully-automatic-trailer-tow-hitch/1VnXQMs1Ab

- https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f25-x3-28ix-sav/wiring-functional-info/body/lighting/trailer/trailer-lighting/1VnXWkKdVx

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam


jeżeli zdecydujesz się na naprawe mechanizmu haka / wymiane zębatki to napisz co dokładnie cie interesuje :D


Pomogę przetłumaczyć części opisu dotyczące naprawy :D

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Abdeckung an der AHK abnehmen:

1. Zdejmij pokrywę AHK ( haka ):

2. Drunter sieht es dann so aus:

2. Poniżej wygląda to tak:

3. Man kann schon auf die Abdeckung des E-Motors sehen, diese muss runter, dazu die 3 Schrauben lösen sowie den Stecker am E-Motor. Dieser wird in Richtung Kabel nach hinten abgezogen.

3. Widać to już na pokrywie silnika elektrycznego, który należy wykręcić, odkręcając 3 śruby i wtyczkę silnika elektrycznego. Jest on odsuwany do tyłu w kierunku kabla.

4. Darunter kommt dann der E-Motor zum Vorschein, der auch nochmal mit 2 Schrauben befestigt ist und der dann einfach abgezogen werden kann (keine Bilder vorhanden).

4. Pod nim pojawia się silnik elektryczny, który jest również mocowany ponownie za pomocą 2 śrub i który można następnie po prostu wykręcić (brak zdjęć).

Danach muss der grüne Käfig runter. Dazu die zwei umgeschlagenen Nasen (blau eingekreist) wieder hochbiegen und die 3 Schrauben (rot eingekreist) auf beiden Seiten entfernen. Die äußere Gleitschiene einfach abnehmen.

Następnie zielona klatka musi zejść w dół. W tym celu należy ponownie zgiąć dwa odwrócone nosy (oznaczone kolorem niebieskim) do góry i wykręcić 3 śruby (oznaczone kolorem czerwonym) po obu stronach. Wystarczy zdjąć zewnętrzną szynę ślizgową.

5. Wenn man jetzt den Käfig vorne aufbiegt (so, dass die Verzahnung an der AHK nicht mehr greift) kann man ihn entnehmen.

Sieht dann so aus:

5. Jeśli klatka jest teraz otwarta z przodu (aby zęby w AHK nie zatrzasnęły się), można ją wyjąć. Wygląda tak:

6. Weiterhin müssen zwei weitere Schrauben aus dem Kunststoffgehäuse raus. Diese sind etwas schlecht zu erreichen (im Bild eine davon rot markiert). Die grün eingekreiste Schraube muss ebenfalls auf beiden Seiten entfernt werden. Auf der rechten Seite im Bild neben der Taschenlampe kann man übrigens das neue Metallzahnrad sehen.

6. Ponadto należy wykręcić dwie kolejne śruby z obudowy z tworzywa sztucznego. Są one nieco trudno dostępne (na zdjęciu jedna z nich zaznaczona na czerwono). Należy również wykręcić po obu stronach zieloną śrubę z kółkami. Po prawej stronie obrazu obok latarki widać nowy metalowy bieg.

Jetzt kommt der eigentliche Punkt wo ich zunächst nicht mehr weiter kam, da man an zwei Schrauben nicht dran kommt wenn die AHK in ausgefahrener Stellung steht und man so das Gehäuse nicht öffnen kann. Und zwar muss das Kunststoffgehäuse nun so gut es geht auseinander gebogen werden (ein paar Millimeter, damit man mit einem Schraubendreher dazwischen kommt). Dann am besten zunächst das darin enthaltene Fett etwas entfernen, damit man auf die Zahnräder blicken kann.

Teraz przychodzi prawdziwy punkt, w którym nie mogłem się posunąć dalej, ponieważ nie ma dostępu do dwóch śrub, gdy AHK jest w pozycji rozciągniętej i w związku z tym nie można otworzyć obudowy. Teraz plastikowa obudowa musi być zgięta tak dobrze, jak to możliwe (kilka milimetrów, aby można było włożyć ją do środka za pomocą śrubokręta). Następnie najlepiej jest najpierw nieco usunąć zawarty w nim smar, aby można było przyjrzeć się zębom.

Relevant ist hier dann das große Zahnrad, das um die Spindel läuft. Im Bild rot markiert.

W tym przypadku istotne jest duże koło zębate, które porusza się wokół wrzeciona. Zaznaczone na rysunku na czerwono.

7. Mit Hilfe eines Schraubendrehers muss das Zahnrad so gedreht werden, dass sich das ganze Gehäuse ans andere Ende der Spindel bewegt. Diese besitzt ein Rechtsgewinde, man muss das Zahnrad also nach links drehen, wenn die Spindel zu einem zeigt. Das Lösemoment aus der verriegelten Position ist etwas größer, daher hab ich einen Hammerschlag auf den Schraubenzieher zu Hilfe genommen. Das ganze Spielchen treibt man jetzt so lange, bis das Gehäuse weit genug auf der Spindel nach hinten gewandert ist und der Bolzen, der Spindel und den Arm/Kugelkopf verbindet, entfernt werden kann.

Jetzt kann man die restlichen zwei Schrauben entfernen, das Getriebe auseinander nehmen und sieht auch schon das Debakel.

8. Hier das ausgebaute, defekte Zahnrad (ein paar Stücke hatte ich beim Schritt davor, wo das Fett entfernt wird, schon beseitigt und waren für das Bild nicht mehr vorhanden):

9. Jetzt wieder das neue Zahnrad verbauen, alles schmieren und in umgekehrter Reihenfolge zusammenbauen mit dem Unterschied, dass man das Getriebegehäuse nun schon direkt komplett verschrauben kann. Mit Hilfe eines Akkuschraubers, in den man die Welle spannt, die normalerweise in den E-Motor geht, kann man das ganze Getriebe auf der Spindel hin und her fahren. Nachdem die Spindel wieder mit dem Arm/Kugelkopf verbunden wurde, habe ich die ganze AHK mit dem Akkuschrauber wieder in die verriegelte Position gebracht. Das vereinfacht nachher die Montage des grünen Käfigs.

Hoffe das hilft vielleicht dem ein oder anderen. Habe nicht jeden Punkt einzeln erleuchtet, da vieles selbsterklärend ist und viel Text es nur komplizierter erscheinen lässt. Sollte es Fragen geben einfach fragen.

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 1 rok później...
Witajcie mam problem z elektrycznym hakiem w f10 mam już dwa i obydwa uszkodzone bo się zacinają rozebraliśmy i już brak nam pomysłu jak to ma działać niby wszystko ok nie widać żeby było coś uszkodzone a zacinają się może ktoś ma pomysł lub wie jak to naprawić lub może jest ktoś kto naprawia te haki byłbym wdzięczny za informację nigdzie nie mogę znaleźć jak ten mechanizm działa pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam




Reparatur Set Stellmotor elektrische Anhängerkupplung schwenkbar für:

Zestaw naprawczy siłownik elektryczny sprzęgła przyczepy obrotowe dla:


https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313&_nkw=Reparatur+Set+Stellmotor+elektrische+Anh%C3%A4ngerkupplung+schwenkbar+f%C3%BCr+&_sacat=0



Reparatursatz Zahnrad elektrisch schwenkbare Anhängerkupplung CRH Motor Reparatur für BMW

Zestaw naprawczy Przekładnia elektryczna sprzęgła obrotowego przyczepy CRH Naprawa silnika dla BMW




Defekte Anhängerkupplung BMW X3 F25, defekter Stellmotor

Uszkodzony sprzęg przyczepy BMW X3 F25, uszkodzony serwomotor

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.