Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, parę tygodni temu, po jakiejś mroźnej nocy, akumulator odmówił posłuszeństwa, więc wyciągnąłem go i naładowałem w domu. Po ponownym podłączeniu samochód odpalił bez problemu, ale posypały się błędy. Przy pomocy bluetoothowego iCar Vgate (ELM327) i Carly for BMW udało się usunąć prawie wszystkie. Pozostał tylko CC-ID 97, który jest rozpoznawany przez Carly, jako “Advanced Crash and Safety Management (ACSM) - Sicherheit Batterieklemme - code 0093b2”

Czytałem wątki o matach i airbagach pasażera, gdzie był błąd cc-id 97, ale wydaje mi się, że to nie to, bo tam była mowa o kodzie 93b3, a u mnie jest 93b2.


Macie jakiś pomysł jak go skasować? Czy ewentualnie ktoś z W-wy kto miałby kabel, soft i chwilę czasu, żeby pomóc mi to skasować?


Z góry dzięki za każdy trop :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spierdzieliłeś coś przy wyjmowania akumulatora. Masz błąd klemy pirotechnicznej, czyli ładunku na klemie plusowej. Zobacz czy masz poprawnie podłączony przewód dwu żyłowy przy klemie plusowej.
Opublikowano

Właśnie w szczególności na ten przewód uważałem przy wyjmowaniu, bo mi się jakiś taki delikatny wydawał. Podłączony jest raczej dobrze, chyba tylko w jednej pozycji pasuje. A czy ta klema mogła się spieprzyć?

Odpinałem najpierw - później + a podłączałem odwrotnie + i później -

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No ogólnie ludzie piszą że czasami sama z siebie pada ta klema. Sprawdź wszystkie połączenia. Błąd na bank dotyczy tej klemy.
Opublikowano
Sprawdzę raz jeszcze ten kabel, bo tam ogólnie dostęp jest dość słaby, więc może i coś nie dopatrzyłem. Dzięki w każdym razie :cool2:
Opublikowano
Niestety, nic się nie zmieniło :( Przejrzałem wszystkie kable, bez najmniejszego zarzutu, wszystko podłączone jak należy, więc pozostaje problem z klemą... Kupiłem kabel do interfejsu OBD http://allegro.pl/interfejs-bmw-usb-k-dcan-inpa-dis-przelacznik-7-8-i7164673627.html, ale nie wiem czego powinienem użyć do wyłączenia sprawdzania tego czujnika (w inpie nic nie znalazłem, choć nie wykluczam, że źle szukałem, bo to mój debiut). Czy ktoś wie jak i czym zdezaktywować ten czujnik, żeby nie wyświetlał się błąd?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najprościej to rezystorem wsadzonym między te dwa piny. Nie mam pojęcia jak to wykodować, łatwiej zasymulować, że masz sprawny nabój pirotechniczny.
Opublikowano
Wsadziłem opornik 2,2 oma, skasowałem błąd, ale wrócił. Udało się skasować dopiero jak dołożyłem drugi - też 2,2 oma - ale (co ciekawe) podłączony równolegle, a nie szeregowo, tzn wartość jest teraz 1,1 oma, ale wzrosła moc znamionowa (tyle, że nie wiem jak to policzyć).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.