Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o info dot. różnic w wydechach M performance w modelu 435i (wersja z automatem vs wersja z manualem)?

Tłumiki mają różne numery OEM (końcówka nr 339 dla i, 340 dla iA), pytanie czy montaż tłumika dedykowanego do automatu jest możliwy do wersji z manualną skrzynią p&p, bez przeróbek typu cięcie/gięcie i temu podobne kombinacje.

Czy ktoś wie czym technicznie różnią oba te tłumiki? Znalazłem w necie info, że np. wagą (wersja i wyraźnie lżejsza od wersji iA).


... znalazłem tu trochę ciekawych informacji i sie zdecydowałem na zakup wersji z końcówką numeru 340 do manuala.


http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=978407


Po zamontowaniu opiszę czy montaż p&p i jakie wrażenia.


....

Montaż bez żadnych dodatkowych problemów - wszystko pasuje idealnie.

Wrażenia: na razie jest zaskakująco cicho, zupełnie nie tego się spodziewałem.

Użytkownicy twierdzą że przez pierwsze +/- 1000km będzie dość cicho, bo podobno tłumik się przepala itp., więc póki co czekam cierpliwie ;)

Opublikowano

Cześć,

Dzięki za podzielenie się informacjami. Z katalogu części wychodzi jednak że oba wydechy tj. ...339 i ...340 pasują do auta z automatyczną przekładnią. Nie widzę też adnotacji przy 340 że jest dedykowany na rynek USA jak wynika z wpisów na forach w US. Co Ci dokładnie aso powiedziało jak zamawiałeś?

Sam zakładam do 435i dyfer, mppk i mpe - jestem ciekaw jaki wydeh dealer sciągnął na półkę. Jak 339 to czeka ich zamówienie 340 bo wg wszystkich wątków na forach za oceanem jest po prostu głośniejszy. Fajnie że dodałeś wątek bo wcześniej o tym nie wiedziałem.


A masz jakieś informacje dot mppk? W aso mi powiedzieli że w zestawie jest komp + pokrywa i jakieś decals. W US na pewno jest dodatkowo dolna część airboxu. Jestem ciekaw czy brak wiedzy aso w PL czy zestaw jest u nas okrojony.

Opublikowano

Nie zamawiałem przez aso - aso wystawiło na allegro wersję 340 z opisem ze tylko do automatu ;). Na pytanie, czy bedzie pasował do manuala nie potrafili udzielić odpowiedzi ;). Cena była mega dobra więc byłem zdecydowany, ale ponieważ u mnie po vinie z racji manuala na realoem pokazuje tylko model 339, założyłem temat i szukałem odpowiedzi w necie. Decyzja o zakupie "w ciemno" po przestudiowaniu wątku który linkowałem w pierwszym poście.

Jeżeli chodzi o mppk to wiem tylko tyle, że mam :) (kupiłem już z mppk). Na pewno jest komp + pokrywa silnika i tabliczka performance. Nie wiem jak z airboxem - musiałbym zobaczyć serie 435 zeby porównać.

Opublikowano
Tak, ma ten czerwony otwór ale cały element różni się od tego z Twojego linku (inny kształt + u mnie otwór po przeciwnej stronie gniazda wtyczki, na przesłanej fotce otwór i wtyczka są po tej samej stronie).
Opublikowano

Możliwe, ten co wrzuciłem jest chyba od F22. Chodziło mi bardziej o uwidocznienie otworu z czerwoną ramką bo tak najłatwiej odróżnić box z mppk.

Byłeś może swoim autem na hamowni podwoziowej? Jeżeli tak to wrzuć proszę wykres.

Jestem bardzo ciekaw wyników z mppk. U mnie w 3x N55 dwa miały piękny bonus w serii a jeden był poniżej seryjnych 306. Jestem właśnie najbardziej ciekaw czy mocna seria dobrze zareaguje na mppk czy wręcz odwrotnie - różnica będzie przez to minimalna.

Opublikowano
Nie, nie byłem. Auto mam od jesieni i jakoś nie było okazji ale ponieważ hamownie mam 300m od domu to po serwisie oleje/filtry (mam zaplanowany na maj) na pewno podjadę. Wiesz moze czy filtr powietrza do mppk jest standardowy czy jakiś "performance"?
Opublikowano
Filtr jest standardowy. W zestawie jest tylko dolna część airboxu z tym dodatkowym otworem. Jak masz ok 50-60k km to warto przed hamownią zmienić świece i cewki. Daj znać jak będziesz miał wykres. Ja po montażu wrzucę przed i po :cool2:
Opublikowano
SzybkiKuba, jak kosztowo wyszedł Cie dyfer do 435?

Jeszcze nic. ;) Generalnie ok 8k z olejem i jakimiś pierdołami do montażu wychodzi. Mi powiedzieli że dyfer to niska kategoria rabatowa.

Opublikowano
Jeszcze nic. ;) Generalnie ok 8k z olejem i jakimiś pierdołami do montażu wychodzi. Mi powiedzieli że dyfer to niska kategoria rabatowa.

 

... to cena porównywalna ze szperą quaife

https://tomson.com.pl/product-pol-1976-Szpera-Quaife-QDF19N-BMW-335i-F30-435i-F32.html

 

Nie lubię i uważam że helicale słabo działają. Wolę płytkę, uważam że najgorszy dyfer ze szperą w BMW miało z3m i tam właśnie był helical. Ja bym tego nie użył, ale każdy ma swoje preferencje. W Quaife kupijesz wkład, w BMW cały dyfer. Co innego jak masz dyfry aktywne ale do F32 nie ma takiej opcji chyba że swap z F87/82. Ale tam też opiera się to na silniku krokowym i płytkach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.