Skocz do zawartości

530d turas Wskaźniki poziomu paliwa i kilka innych problemów


uzmel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od roku jestem posiadaczem tej urokliwej bryczki i od początku auto ma kilka "bolączek"

A więc po kolei:

1. Zepsuła się pompka od paliwa+nie pokazywało ile jest w zbiorniku. Właśnie wymieniłem na używkę, paliwko podaje i pokazywało, że jest pół zbiornika (bo faktycznie tyle mogło być). Podjechałem na stację dolać do pełna i wtedy już wskazówka opadła na "żyda". I tu moje pytanie czy drugi pływak ma coś do stanu paliwa i czy jak jest zepsuty to nie będzie pokazywać? Podłączyłem tę starą pompkę i wszedłem w test nr 6 w tym OBC. Tam wyglądało to w ten sposób.

Tutaj ta stara pompka

http://i65.tinypic.com/fk1w7m.jpg

A tutaj filmik. Wartości się zmieniały, bo ruszałem pływakiem.

View My Video

Czy na wskazaniu 6.2 powinno też pokazywać czy jak, bo być może ten drugi pływak jest walnięty?

2.Trzeszczy układ kierowniczy przy powolnym skręcaniu kołem, widziałem temat na forum, ale chciałbym się upewnić czy to aby na pewno to, że pod kierownicą tam o gumę trze, czy coś gorszego, np w maglownicy.

3. Spryskiwacze reflektorów nie działają, ni jak nie wiem jak to tam działa i na jakiej zasadzie. Ktoś mi powiedział, że trzeba 2x manetką do siebie "mrugnąć" ale to nie działa.

4. Zacina się zamek od drzwi pasażera i czasami nie chcą się odryglować, nawet ciągnąc za klamkę to nic nie daje, bo ta odbija.

5. Trzęsie się silnik na wolnych obrotach, nie ma znaczenia zimny czy ciepły. Poduszki pod silnikiem? Wtryski?

Za każdym tankowaniem dolewam dodatek do diesla na wtryski.

6. Tempomat pomimo tego, że jest, z kierownicy wciskając przycisk uruchamiający oprócz zapalenia się kontrolki nic się nie dzieje.

7. Hamulce, a w zasadzie takie sobie hamulce. Cały układ był wymieniany, klocki tarcze itd. a pomimo tego homoseksualista wchodzi jak przez masło.

Tak samo ręczny, muszę go zaciągać naprawdę na maxa żeby załapał. Zatargałem do takiego koleżki i niby zrobił, ale no cóż...Pod górkę go nie zostawiam :norty:

EDIT. Właśnie przeczytałem o tym ręcznym, że to bolączka tego auta... No cóż.... lipa

 

No i na koniec wisienka tak słodka że szkoda gadać :D

Podczas podłączenia do komputera wyskoczyło, że auto ma inny vin na komputerze a inny na kielichu. Jest to w ogóle możliwe? I czy idzie taki komputer doprowadzić do stanu faktycznego? Bo min. w kompie widniało, że automat, czujniki parkowania, i jakieś tam inne rzeczy, których ja nie mam.

 

Pomimo 270k na liczniku autko jest całkiem przyjemne w użytkowaniu.

Mam nadzieję, że nie napisałem tego chaotycznie :mrgreen:

icon1.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim turasie (którego mam od miesiąca - 525tds) mam podobny problem. Jak zejdzie do ok. 15L to potem spada jak by dziura w zbiorniku była. Przez 10km potrafi szybko zejść do 0. Po zgaszeniu i odpaleniu pokazuje względnie dobrze, i po przejechaniu paru kilometrów znowu prawie 0. Wskazówka opada w oczach. Na początku się przestraszyłem, że jakaś dziura w baku :)

Jak znajdziesz przyczynę, to daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Możliwe, że pływak świruje, podaj wartość z testu 6.0 i 6.2, nie widzę niestety tego zdjęcia na telefonie.

2. Jak chcesz mieć pewność co trzeszczy to musisz wejść po auto gdy druga osoba kręci kierownicą.

3. Spryskaj szybę przynajmniej 5 razy, oczywiście na włączonych światłach (nie drl).

4. Tu to musisz zajrzeć i ocenić skalę problemu.

5. Przy odpalaniu/gaszeniu też zauważalnie rzuca nim? Słychać jakieś dziwne dźwięki przy wciskaniu/puszczaniu sprzęgła? Sprawdź korekcje wtryskiwaczy na rozgrzanym silniku, wartości z zimnego też sporo mogą powiedzieć.

6. Błędy jakie masz w silniku i tempomacie? Może czujnik sprzęgła jest niepodpięty.

7. Układ szczelny? Serwo jest suche? Ręczny do porządnej regulacji, nie każdy wie jak to zrobić (najpierw regulatory w tarczo-bębnach a dopiero później linki).

Widocznie jest po swapie, rozumiem, że vin z kielicha jest zgodny z autem? Silnik, kolor, wyposażenie z grubsza? Pewnie, że idzie doprowadzić do porządku, po to są odpowiednie programy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://i64.tinypic.com/fabp21.jpg

http://i65.tinypic.com/33jgwo5.jpg

http://i65.tinypic.com/16lhhzq.jpg


Przy czym wartość 6.0 i 6.1 jest taka sama jak poruszałem pływakiem.




Przy odpalaniu, gaszeniu nie trzęsie... tylko na wolnych obrotach...

A z tymi błędami jest tak, że nie mam komunikacji( tak koleś od kompa powiedział)

Z ręcznym to nawet tłoczki były wymieniane

icon1.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wg pierwszego zdjęcia mas zw zbiorniku 4,4l, jest tyle czy więcej? Zalej ponad połowę aby zobaczyć czy będzie odczyt z lewej komory.

Czyli wtryskiwacze, do sprawdzenia korekcje.

Musisz podjechać do kogoś kto ogarnia diagnostykę bmw.

Tłoczki nie mają związku na ręczny, tylko na hamulec roboczy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mnie drażni robota kierowcy zawodowego... Jeszcze trochę a nie będę miał czasu na kobite wleźć :?

Na pełnym zbiorniku pokazuje 000307 na odczytach. Czyli wynika, że drugi pływak jest zepsuty.

Na wolnych obrotach według wskazań jest ok 740-760 rpm.

icon1.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie, brak odczytu z lewej komory. Podziwiam kierowców zawodowych :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.