Skocz do zawartości

[E39/523i/96r]Awaria ABS/ESP - wymiana czujnika nie pomogła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Parę dni temu rano zaświeciły się lampki ABS i ESP.( Półtora roku temu maiłem tak samo. Pomierzyłem wtedy rezystancję i test diody na złączu od sterownika ABS (pod schowkiem na rękawiczki) i wyszło że uszkodzony został czujnik lewy przód. Po wymianie wszytko OK.) Teraz pomiary na stykach złącza wykazały ze uszkodzony jest prawy tył (reszta miała 3.1k i ok 800mV tylko w jedną stronę przy teście diody. Prawy tył miał 23k w jedną stronę i -10k rezystancji w drugą (ujemna rezystancja !) a test diody dał ok 800mV w jedną stronę i 1600mV w drugą. Po podłączeniu laptopa z INPĄ też wywaliło błąd czujnika prawy tył. Zakupiłem czujnik firmy BREMI (ok 120zł) Przy wymianie (kuzyn wymieniał) okazało się że nie wyszła część schowana w metalu (tylko ta z uszami). Trzeba było wiertarką (ostrożnie) i śrubokrętami wydłubać resztę. Po oczyszczeniu otworu został zamontowany nowy czujnik. Po ruszeniu i przejechaniu kawałka lamki zgasły ale ABS kopał po pedale nawet przy 20-30km/h i lekkim hamowaniu a nawet czasami bez hamowania. Po przekroczeniu 40..50km/h lampki sie zapaliły (abs wyłączony). Po zgaszeniu silnika i dłuższym postoju po uruchomieniu silnika sytuacja się powtarza: lampki nie świecą, abs przy wolnej jeździe kopie pedał (stuki spod maski) a po przekroczeniu 40-60 km/h (różnie raz przy 40 raz przy ok60) lampki się zapalają i abs się wyłącza. Pomiary na złączu od sterownika są OK (ok800 mV tylko w jednym kierunki i 3.1k). Jazda z INPĄ ( z niedomkniętą maską....) pokazała że prędkości kół są takie same (takie same długości słupków i liczb) ale prawy tył spada prawie do zera na ułamek sekundy co kila sekund)

Pytania:

czy czujnik (średnia pólka) za tani czy element (magnetyczny?) z nim współpracujący się uszkodził (który to?)?

Zastanawia mnie dlaczego nie wyszedł cały czujnik ? (aluminium się rozszerzyło?)

Jakieś inne pomysły?

Obawiam się że jak zakupię Siemens/BOSH to będzie tak samo a czujnika nie oddam....

Czy ktoś może polecić sparwdzony współpracujący z INPĄ interfejs bezprzewodowy ( nadajnik bluetooth pod maską, odbiornik BT USB do lapka)do diagnostyki (złacze OBD pod maską)?

Opublikowano

Wyjaśniło się.

Może się komuś przyda:

 

Jeżeli czujnik abs (tylny) po odkręceniu śruby nie wychodzi nie wyrywamy go i nie wyskrobujemy resztek śrubokrętem bo zarysujemy i uszkodzimy cewki na łożysku (czarny pierścień na spodzie).

Trzeba zdjąć tarcze hamulcową i piastę razem z łożyskiem (osobno będzie ciężko) i wydłubać wtedy rozwalony czujnik.

 

W moim przypadku przy wydłubywaniu czujnika (bez zdejmowania piasty i łożyska) uszkodzeniu uległa cewka współpracująca z tym czujnikiem (jest ona w łóżysku na spodzie).

Po wymianie łożyska wszytko OK.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"sandworm" nie strasz tu chłopaków z demontażem całego tylnego zawieszenia żeby podmienić czujnik w zwrotnicy, można to spokojnie zrobić nie rozkręcając tego wszystkiego, tylko nie szaleć z tą wiertarką i mieć świadomość że ten czujnik coś czyta i to co czyta jest bardzo blisko niego. Na łożysku nie ma żadnych cewek, są zatopione metaliczne rolki w osłonie wewnętrznej bieżni piasty łożyska
Opublikowano
Nie straszę tylko stwierdzam że przy uszkodzeniu mechanicznym czujnika należy ostrożnie wyjmować resztki. Jeżeli po próbie wyjęcia zostanie w otworze resztka czujnika ciężko jest to wyjąć nie rysując/uszkadzając rolek/cewek/czegoś tam zatopionego więc moim (skromnym) zdaniem lepiej jest zdjąć piastę i łożysko i oczyścić otwór z obu stron niż kupować nowe łożysko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.