Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dziś byłem na shellu i zaproponowali mi paliwo 100 oktan no i tu pytanie czy takie coś można właściwie do silnika 428i ? Gdy otwieram klapkę do baku jest napisane od 95-98 a czy faktycznie tak jest ?
Opublikowano
Dziś byłem na shellu i zaproponowali mi paliwo 100 oktan no i tu pytanie czy takie coś można właściwie do silnika 428i ? Gdy otwieram klapkę do baku jest napisane od 95-98 a czy faktycznie tak jest ?

Z ciekawości robiłem pomiary na hamowni po zalaniu kilku baków na setce Shella, nic nie dało w stosunku do 98 (Verva) na której jeżdżę na codzień. Wynik identyczny.

Opublikowano
Ee to ciulato miała cichą nadzieję że coś to da...ale czyli reasumując mogę nalać takie paliwo nic się nie stanie z silnikiem .
Opublikowano
Ale mimo wszystko spokojnie te 100 oktan mogę lać nic mu nie bendzie ?

 

Oczywiście że nic nie będzie. Komputer w każdym nowym aucie adoptuje się samoistnie do paliwa. Nie trzeba nic stroić pod 100LO. Liczba oktanowa to nic innego jak odporność na samozapłon paliwa, przy czym 100LO ma np niższą wartość opałową od 95LO. Zapłon w komorze jest bardziej równomierny i kontrolowany, dodatkowo z założenia paliwa te mają być "czystsze".

Jeżeli jakaś różnica ma być zauważona musisz na danym paliwie trochę pojeździć żeby silnik się pod nie zaadoptował (ECU). Nie będą to jednak spektakularne wyniki vs 98 Orlenowego.

Nie ma to sensu w wolnossących silnikach które są niedoprężone, czy np w silnikach motocykli nawet tych 1kcc wysokoobrotowych czy np. dwusuwach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.