Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, problem występuję już od dłuższego czasu jednak przychodzi i znika... głównie to nie pali na 3 i 4 cylinder, wcześniej już mialem takie problemy i wymieniłem cewki na tych cylindrach + wszystkie świece i był spokój. Dzisiaj przy próbie odpalenia autem zaczęło telepać to od razu wiedziałem, że nie pali na wszystkie gary, wróciłem ze sklepu, podpiąłem inpe i po skasowaniu błędu auto w tej chwili na gazie chodzi na 6 garów a na benznie pali na 4... błędy w inpie były takie 18, 228, 227, 241, 240, w shadowach było dodatkowo 203

 

 

film inpy rough

 

mam jeszcze dwa z petrol adaptation i sond lambd.. w petrol na gazie wszystko oscyluje w okolicy połowy zielonego pasa, po przełączeniu na benzyne lambdaintegrator 1 szybuje z 5-6 do 25...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podstawą jest poprawna praca na benzynie, LPG to alternatywne paliwo dołożone do auta, i powinno być strojone w momencie kiedy na paliwie wszytko jest ok, jeżeli na PB auto grymasi, nawet nie włączaj LPG
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wrzuć błędy 227 i 228 z inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
podstawą jest poprawna praca na benzynie, LPG to alternatywne paliwo dołożone do auta, i powinno być strojone w momencie kiedy na paliwie wszytko jest ok, jeżeli na PB auto grymasi, nawet nie włączaj LPG

 

Nnajpierw było tak, że nie paliły cylindry, wymieniłem dwie cewki na których były błędy (przekładałem cewki i błąd przechodził), komplet świec. Jakiś czas był spokój ale na wolnych obrotach lub przy trasach i utrzymywaniu stałej prędkości na tempomacie wywalał błąd lambd i niewłaściwej mieszanki, diagnozą było lewe powietrze i faktycznie był rozszczelniony dolot (puściły obejmy) i jeszcze znalazłem dise, klapa do regeneracji no i znowu jakiś czas był spokój. Po tym wszystkim został wyregulowany gaz i wszystko było ok. Sporadycznie przy odpalaniu zapalił na 5 cylindrów ale zaraz wszystko wracało do normy.

 

kody błędów:

18 EWS sygnał lub czujnik wałka rozrządu (MS43)

227 Odchylenie mieszanki Bank 1

228 Odchylenie mieszanki Bank 2

239 przerwy w zapłonie Cyl 2

240 przerwy w zapłonie Cyl 3

203 Lambda regulacja Bank 2 za kat

 

Czy jest możliwość aby to były sondy lamda na kolektorze? wytłumaczyło by to dlaczego na pb auto wariuje a na gazie jest ok, instalacja w końcu emuluje sondy lamda (takie dostałem info od mechanika)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pokaż całe błędy z inpa (screen), jest tam info czy mieszanka jest zbyt uboga czy zbyt bogata.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

http://i65.tinypic.com/24c8l1g.jpg

 

błędy z inpy, w shadow i normalnie były te same błędy i wartości, w shadow był tylko 203 dodatkowo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszędzie jest informacja o mieszance zbyt bogatej, sprawdź jeszcze raz dolot, pewna jest próba dymowa. Błąd 18 to czujnik położenia wałka rozrządu wydechowego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

dziś odpalilem uato bo musiałem je w końcu umyć, na pb jak i na lpg palił na 6 garów, zwariuje kur z tym autem :shock:

 

poszedłem dziś z inpą do auta, odpaliło na 4 lub 5 garów, ale zanim dotarłem do live data to auto zaczęło palić na 6... :wsciekly:

 

tak jak wcześniej patrol adaption i rough szarpało, teraz adaption w normie, a na pb rough spada prawie do 0 a na lpg ciut więcej...

 

to są błędy normalnie z kompa

c5911f09a85e7.jpg

0a0fd960cdce0.jpg

 

po skasowaniu błędów nic się w sumie nie stało, auto chodziło ok, jednak w shadow pojawiły się te same błędy ale z innymi danymi

 

a1f7b03582afb.jpg

6fccd51584dc6.jpg

 

livedata z pb

livedata z lpg

 

trochę wkurwiony zaistniałą sytuacją w której auto gra mi na nosie próbowałem jakoś wywołać wilka z lasu i zacząłem kasować adaptacje, kiedyś jak auto było u elektryka to mówił ze właśnie po kasowaniu adaptacji zaczęło telepać budą... przy kasowaniu deleting of irregular running, closing-time, height correction, lamda, idle-speed fluid control, knock control.

variants silnik w ogóle się tym nie przejął, chodził dobrze, po każdym sprawdzałem parametry z live'a, natomiast po skasowaniu throttle valve, na liczniku wyskoczyło motornotprogramm, wkreciło się na wyższe obroty i tak je utrzymywało :D skasowałem błąd i wszystko wrociło do normy, jedyna pozostałość to większe wskazania patrol adaption w okolicach 15 na pb i 10 na lpg...

Opublikowano

Sprawdź wskazania czujnika temperatury jak pracuje normalnie i jak nie pali na niektóre cylindry. Najlepiej wyjmij czujnik, psiknij jakimś płynem do czyszczenia styków i obserwuj w kompie temperaturę wody. Może się okazać, ze masz co innego na zegarach i co innego widzi komp - to wynika z tego że info idzie różnymi kablami i niektóre czasem po prostu nie stykają.

Druga rzecz równie błaha jak powyżej - jeśli na LPG chodzi OK, a na benzynie nie, to może po prostu wtyczki od wtryskiwaczy nie stykają. Jeśli wystąpią następnym razem objawy,które opisujesz, to zacznij dociskać wtyczki od wtrysków benzyny i obserwuj czy nie jest lepiej.

Opublikowano
najgorsze jest to że problem sam znika, gdyby się zepsuło na amen to sprawa była by prosta, podmieniam części aż zacznie działać, w tej chwili auto pali jeździ na wszystkie cylindry, podczas rozruchu go tylko zamuliło na 4 lub 5 ale w moment się ustabilizował... mam też kilku elektryków dobrych ale pojadę autem i co im powiem? naprawcie mi sprawne auto? :/ to takie trochę szukanie igły w stogu siana bo raz jest wszystko ok jak w zegarku, wywali błąd i po skasowaniu chodzi ok, kiedy indziej znowu wywali błąd i na lpg będzie ok a pb dalej zwalona, a drugi dzień odpali normalnie... i też z racji tego że praktycznie nie wiadomo o co chodzi, jak zaczną mi elektrycy wymieniać pół silnika to z kosztami się nie pozbieram zanim trafią co to może być

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.