Skocz do zawartości

E46 320d 150km Ciśnienie w układzie chłodniczym


Vexler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wiem,że tematów tych jest od groma,ale żadne nie pasują do mojego przypadku. Jechałem z 2 tygodnie temu i nagle cały płyn z chłodnicy uciekł, samochód dostał temperatury i zgasł. Laweta > Mechanik który wymienił pompę wody , termostat i paski napinające. Problem z uciekającym płynem i ciśnieniem w chłodnicy się zaczął.

 

2 dni temu odebrałem auto od mechanika - wywalanie płynu > uszczelka pod głowicą wymieniona. Kontrolka od poziomu płynu chłodniczego raz się zapala, raz gaśnie + ciśnienie w układzie jest ciągle. Dziś rano odkręcam korek z ciekawości jak sytuacja z płynem a tu nadal trzymało ciśnienie i było syczenie dość mocne. Dodam jeszcze,że na zbiorniku od góry pojawiają się niewielkie ilości płynu po jeździe dość długiej.Po odstawieniu samochodu nawet na 5 godzin nie ma możliwości by odkręcić korek od płynu,bo od razu wywala. Dowiedziałem się,że albo to blok silnika, głowica lub egr. Układ chyba jest dobrze odpowietrzony skoro ciepłe jak i zimne powietrze leci. Ktoś ma jakiś pomysł co z tym sensownego zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test na co2 wycieków nie masz żadnych? Plyn w okolicy korka to normalne bo ciśnienie wzrasta i korek reguluje te ciśnienie wywalając plyn.

Odpowietrz pożądanie układ i szukaj wycieków zdejmij osłony silnika.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test na co2 wycieków nie masz żadnych? Plyn w okolicy korka to normalne bo ciśnienie wzrasta i korek reguluje te ciśnienie wywalając plyn.

Odpowietrz pożądanie układ i szukaj wycieków zdejmij osłony silnika.

 

Przed wymianą uszczelki podobno "wykluczyli" wyciek skądkolwiek. Ubytek płynu zauważam tylko u góry zbiornika, aczkolwiek najgorsze jest to ciśnienie spróbuje odpowietrzyć układ tylko ile ludzi tyle sposobów na odpowietrzenie i którego tu się chwycić jak się jest zielonym w tych sprawach,a nie będę jechał z taką głupotą do mechanika bo mnie wyśmieje podejrzewam. Test na co2 zrobią mi na dowolnej stacji diagnostycznej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też mówili że uszczelka poszła bo walilo mi ciśnienie z pod korka (temperaturę miałem ok) wymienilem korek na ori odpowietrzylem układ porządnie i pojawił się wyciek chlodnica do wymiany i problem zniknął. Szukaj wycieku.

Ja kupiłem test za 20zl wystarczy na 20 razy i nawet go nie użyłem bo znalazłem wyciek.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak płyn w okolicy korka jest normalny. U mnie nie ma czegoś takiego, żeby był zabryzgany. Znaczy było tak jak korek mi padł i zaczął płyn nim walić. Jak masz takie ciśnienie to zrób test na co2. Ja pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak płyn w okolicy korka jest normalny. U mnie nie ma czegoś takiego, żeby był zabryzgany. Znaczy było tak jak korek mi padł i zaczął płyn nim walić. Jak masz takie ciśnienie to zrób test na co2. Ja pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika.

 

 

Nie chodziło mi o to ze jest to normalny objaw kiedy wszystko jest ok z układem chłodzenia. Chodziło mi o to ze jak ciśnienie przekracza dozwoloną ilość wtedy wywala korkiem ciśnienie-plyn.

To że leci ciepłe powietrze nie oznacza ze jest odpowietrzony, u mnie jak chlodnica ciekła i układ się zapowietrzał a w kabinie gorąco.

Jeszcze jeden obiawy miałem przy zapowietrzonym układzie jak dbiło do temp 85 stopni i gdy chwytalem za wąż idący do chlodnicy było czuć dość dobrze takie pulsowanie sprawdź u siebie.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak płyn w okolicy korka jest normalny. U mnie nie ma czegoś takiego, żeby był zabryzgany. Znaczy było tak jak korek mi padł i zaczął płyn nim walić. Jak masz takie ciśnienie to zrób test na co2. Ja pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika.

 

 

Nie chodziło mi o to ze jest to normalny objaw kiedy wszystko jest ok z układem chłodzenia. Chodziło mi o to ze jak ciśnienie przekracza dozwoloną ilość wtedy wywala korkiem ciśnienie-plyn.

To że leci ciepłe powietrze nie oznacza ze jest odpowietrzony, u mnie jak chlodnica ciekła i układ się zapowietrzał a w kabinie gorąco.

Jeszcze jeden obiawy miałem przy zapowietrzonym układzie jak dbiło do temp 85 stopni i gdy chwytalem za wąż idący do chlodnicy było czuć dość dobrze takie pulsowanie sprawdź u siebie.

 

A jak odpowietrzałeś u siebie? Jedni piszą nawiew na maksa i na najcieplejszy , drudzy znowu,że nawiew na najmniejszy i dolewać płynu wraz z odkręconym korkiem od odpowietrzenia ile osób tyle teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- postawiłem samochód lekko pod górkę 

- odkrecilem korek zbiornika wyrownawczego 

- przekrecilem stacyjke w pozycje az się kontrolki zapalily (nie odpalałem samochodu)

- nawiew ustawiłem na minimum a temperaturę na max

- odkrecilem odpowietrznik ten przy zbiorniczku wyrównawczym (dolewalem plyn aż zaczął lecieć odpowietrznikiem)

- następnie zrobiłem tak samo z następnym odpowietrznikiem.

- odpaliłem samochód pozwoliłem mu żeby się nagrzal sprawdziłem czy powietrze nie leci z odpowietrzników (było ok)

- na drugi dzień jak silnik się wychłodził sprawdziłem stan płynu uzupelnilem i jest ok.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.