Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wiem,że tematów tych jest od groma,ale żadne nie pasują do mojego przypadku. Jechałem z 2 tygodnie temu i nagle cały płyn z chłodnicy uciekł, samochód dostał temperatury i zgasł. Laweta > Mechanik który wymienił pompę wody , termostat i paski napinające. Problem z uciekającym płynem i ciśnieniem w chłodnicy się zaczął.

 

2 dni temu odebrałem auto od mechanika - wywalanie płynu > uszczelka pod głowicą wymieniona. Kontrolka od poziomu płynu chłodniczego raz się zapala, raz gaśnie + ciśnienie w układzie jest ciągle. Dziś rano odkręcam korek z ciekawości jak sytuacja z płynem a tu nadal trzymało ciśnienie i było syczenie dość mocne. Dodam jeszcze,że na zbiorniku od góry pojawiają się niewielkie ilości płynu po jeździe dość długiej.Po odstawieniu samochodu nawet na 5 godzin nie ma możliwości by odkręcić korek od płynu,bo od razu wywala. Dowiedziałem się,że albo to blok silnika, głowica lub egr. Układ chyba jest dobrze odpowietrzony skoro ciepłe jak i zimne powietrze leci. Ktoś ma jakiś pomysł co z tym sensownego zrobić?

Opublikowano

Test na co2 wycieków nie masz żadnych? Plyn w okolicy korka to normalne bo ciśnienie wzrasta i korek reguluje te ciśnienie wywalając plyn.

Odpowietrz pożądanie układ i szukaj wycieków zdejmij osłony silnika.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Test na co2 wycieków nie masz żadnych? Plyn w okolicy korka to normalne bo ciśnienie wzrasta i korek reguluje te ciśnienie wywalając plyn.

Odpowietrz pożądanie układ i szukaj wycieków zdejmij osłony silnika.

 

Przed wymianą uszczelki podobno "wykluczyli" wyciek skądkolwiek. Ubytek płynu zauważam tylko u góry zbiornika, aczkolwiek najgorsze jest to ciśnienie spróbuje odpowietrzyć układ tylko ile ludzi tyle sposobów na odpowietrzenie i którego tu się chwycić jak się jest zielonym w tych sprawach,a nie będę jechał z taką głupotą do mechanika bo mnie wyśmieje podejrzewam. Test na co2 zrobią mi na dowolnej stacji diagnostycznej ?

Opublikowano

Mi też mówili że uszczelka poszła bo walilo mi ciśnienie z pod korka (temperaturę miałem ok) wymienilem korek na ori odpowietrzylem układ porządnie i pojawił się wyciek chlodnica do wymiany i problem zniknął. Szukaj wycieku.

Ja kupiłem test za 20zl wystarczy na 20 razy i nawet go nie użyłem bo znalazłem wyciek.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak płyn w okolicy korka jest normalny. U mnie nie ma czegoś takiego, żeby był zabryzgany. Znaczy było tak jak korek mi padł i zaczął płyn nim walić. Jak masz takie ciśnienie to zrób test na co2. Ja pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika.
Opublikowano
Jak płyn w okolicy korka jest normalny. U mnie nie ma czegoś takiego, żeby był zabryzgany. Znaczy było tak jak korek mi padł i zaczął płyn nim walić. Jak masz takie ciśnienie to zrób test na co2. Ja pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika.

 

 

Nie chodziło mi o to ze jest to normalny objaw kiedy wszystko jest ok z układem chłodzenia. Chodziło mi o to ze jak ciśnienie przekracza dozwoloną ilość wtedy wywala korkiem ciśnienie-plyn.

To że leci ciepłe powietrze nie oznacza ze jest odpowietrzony, u mnie jak chlodnica ciekła i układ się zapowietrzał a w kabinie gorąco.

Jeszcze jeden obiawy miałem przy zapowietrzonym układzie jak dbiło do temp 85 stopni i gdy chwytalem za wąż idący do chlodnicy było czuć dość dobrze takie pulsowanie sprawdź u siebie.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Jak płyn w okolicy korka jest normalny. U mnie nie ma czegoś takiego, żeby był zabryzgany. Znaczy było tak jak korek mi padł i zaczął płyn nim walić. Jak masz takie ciśnienie to zrób test na co2. Ja pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika.

 

 

Nie chodziło mi o to ze jest to normalny objaw kiedy wszystko jest ok z układem chłodzenia. Chodziło mi o to ze jak ciśnienie przekracza dozwoloną ilość wtedy wywala korkiem ciśnienie-plyn.

To że leci ciepłe powietrze nie oznacza ze jest odpowietrzony, u mnie jak chlodnica ciekła i układ się zapowietrzał a w kabinie gorąco.

Jeszcze jeden obiawy miałem przy zapowietrzonym układzie jak dbiło do temp 85 stopni i gdy chwytalem za wąż idący do chlodnicy było czuć dość dobrze takie pulsowanie sprawdź u siebie.

 

A jak odpowietrzałeś u siebie? Jedni piszą nawiew na maksa i na najcieplejszy , drudzy znowu,że nawiew na najmniejszy i dolewać płynu wraz z odkręconym korkiem od odpowietrzenia ile osób tyle teorii.

Opublikowano

- postawiłem samochód lekko pod górkę 

- odkrecilem korek zbiornika wyrownawczego 

- przekrecilem stacyjke w pozycje az się kontrolki zapalily (nie odpalałem samochodu)

- nawiew ustawiłem na minimum a temperaturę na max

- odkrecilem odpowietrznik ten przy zbiorniczku wyrównawczym (dolewalem plyn aż zaczął lecieć odpowietrznikiem)

- następnie zrobiłem tak samo z następnym odpowietrznikiem.

- odpaliłem samochód pozwoliłem mu żeby się nagrzal sprawdziłem czy powietrze nie leci z odpowietrzników (było ok)

- na drugi dzień jak silnik się wychłodził sprawdziłem stan płynu uzupelnilem i jest ok.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.