Skocz do zawartości

b62b44 zbyt niskie obroty i przydławienie po dodaniu gazu


Karol1aa2

Rekomendowane odpowiedzi

cześć wszystkim

szukałem na forum podobnego tematu z podobnym problemem lecz nie mogłem odnależć wiec postanowiłem napisać temat.

z góry sorki jak w złym miejscu zamieszczam temat.

Pacjent to bmw e38 1996r , silnik m62b44 bez vanosów

mam taki problem ze sa zbyt niskie obroty , na zimnym silniku to nawet z 400/450 przez co potrafi często sobie zgasnąć gdy zbyt raptownie zejdzie z obrotów.

gdy się silnik rozgrzeje jest trochę lepiej z obrotami bo z takie 550 i już nie ma tej tendencji by zgasnąć.

jest tez ciągle takie coś ze jak jest na wolnych obrotach i jak dam jej gazu na postoju to najpierw się przydławi leeko dopiero potem wejdzie na obroty , tak z opóżnieniem jak by sie najpierw zastanowiła a dopiero potem reagowała na dane polecenie. przy wyzszych obrotach wszystko jest ok.

również z silnika jest takie głośne sykniecie jak by z kolektora ssacego. odma jest cala dobra już sprawdzana .

mechanik nie potrafił zdjagnozować w czym tkwi problem , powiedział tylko ze przez ta usterke zapewne tez mi kick down nie dzia.

moze wiecie w czym tkwić problem jak to naprawić ?

z góry wielkie dzięki za wasze odpowiedzi i pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do kupienia tez caly dolot za rozsadne pieniadze sprawny w 100% razem z kolktorem ssacym przepustnica silniczkiem krokowym itp. Jak byn calosc wymienil problem raczej powien ustapic tylko ze to jest z 3.5. I teraz pytanie, czy te wszystkie podzespoły dolotu z m62b35 beda pasowy do m62b44 ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiesz jak moge sprawdzić ta szczelnosc dolotu?

Zrób próbę dymową. Na forum i na Google będziesz miał opisane jak to zrobić. Nie masz generatora dymu to jeśli palisz papierosy to pikuś. Jak nie palisz to musisz się pomeczyc i wtlaczac dym sprawdzając skąd ucieka.

 

Co do kolektora to sprawdź na realoem czy są takie same numery, ale podejrzewam że może być inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na weeken dopiero bede mial czas porobic te próby szczelnoaci, ale o wszelkich rezultatch co tam z tego wyszlo poinformuje :) .

 

Mam jeszcze pytanie co do tego 2 sposobu na sprawdzenie szczelnosci jak by cos z tym dymem nie wypalilo xD. czy zmywacz do do hamolcow mozna zastąpić zwyklym dezedorantem ? Bo to chodzi tylko aby bylo cos latwo palnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

tego Ci nie powiem, nigdy nie używałem, nieszczelność w konkretnym miejscu pobiera dzikie powietrze, jak psikniesz w tym miejscu, przedostaje się do dolotu razem ze zmywaczem i silnik zauważalnie na to reaguje, jest to szybki i prosty sposób, kup zwykły zmywacz w sklepie motoryzacyjnym za 7zł i sprawdź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem ta szczelnosc i jest wszystko szczelne, jak teraz odłączyłem silniczek krokowy to obroty automatyczne robia sie wyższe na takie jakie powinny byc czyli takie 800/900 czy tak powinien reagowac silnik po odlaczeniu tego silniczka? Ale mimo to przydlawienie i opóźniona reakcja po dodaniu gazu nadal jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłącz na pracującym silniku przepływomierz, silnik bez Vanosów z tego roku będzie chodził stabilnie, sprawdź co się zmieniło?

wyjmij ten silniczek i sprawdź czy ta przepustnica płynnie chodzi czy się nie przycina, to 2 minuty roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśli tą przepustnicę od wolnych obrotów w silniczku krokowym, bo ona właśnie odpowiada za dawkowanie właściwej ilości powietrza, masz dostęp do Inpy? Tam można te parametry zobaczyć

 

Niestety nie mam dostepu bo jak narazie w Niemczech jestem przez najblizsze dwa i pół tygodnia . Dzisiaj wieczorem jeszcze rozbiore ten silniczek i zobacze jak to tam to wyglada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jego nie trzeba rozbierać, wypnij z niego wtyczkę, zdejmij tą gumową obejmę i jak go weźmiesz w rękę, pobujaj na boki, przepustnica jak nie jest poprzycierana, będzie specyficznie stukać w swoich skrajnych pozycjach, jak tak nie jest, posmarują ją tam czymś, tak aby chodziła płynnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem tak jak mówiłeś , wyciągnąłem silniczek krokowy jak nim Machałem byl jakis stukot , ale czy ta zapadka co jak patrzy sie przez dziurę wlotu powietrza powinna chodzic opornie ? Gdy ja otworzyłem to pwoli wracała jak by miala jakis opór . nie zamyka sie do końca . I wtedy co pisałem o tej przepływce to patrzylem na rozgrzanym silniku. Teraz jak na zimnym odłączyłem przepływie auto gaslo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.