Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na wstępie witam wszystkich forumowiczów, chciałem opisać problem z moim autkiem najdokładniej jak potrafię, a może ktoś z Was podsunie mi jakiś pomysł. No więc zacznę od początku kupiłem BMW 116 z roku 2009 przebieg autka 130 tys potwierdzony w ASO . Samochód przyjechał z Niemiec uszkodzony przodem miał zdemontowaną obudowę filtra odłączony przepływomierz ...... wtedy chodził bardzo nierówno . Po remoncie i podłączeniu wszystkiego zauważyłem, że autko pracuje bardzo nierówno po rozruchu, był wyczuwalny zapach niespalonej benzyny, autko bez dołu wolno wkręcało się na obroty. Świece auta były czarne. Odstawiłem auto do mechanika, auto zgłaszało błąd sondy nox oraz problem z zapłonem 3 cylindra. Reszta parametrów takich jak ustawienie rozrządu, działanie przepływki, vanosy wszystko ok. Wymieniłem noxa na używkę błąd zniknął, kiedy auto stało całą noc w ciepłym garazu chodziło równiej kiedy stało na dworze pracowało gorzej jakby bardziej go zalewało. Zostały wymienione świece, cewki nie przyniosło to rezultatu. Zero błędów w silniku a auto dość silnie telepało silnikiem na wolnych obrotach , cieżko wkręcało się na obroty. Mechanik podłączył oscyloskop pod wtryskiwacze i padła diagnoza uszkodzonych wtryskiwaczy paliwa . Kupiłem 4 używane z silnika który pracował normalnie, i przyniosło to ogromną poprawę . Spalanie przy 140 to 7.8 l/100 km przedtem około 11, po odpaleniu pracuje równo, jest dynamiczne w całym zakresie obrotów przy około 5 tys dostaje dodatkowego kopa lecz jest jeden problem . Jadąc autem równo z obrotami w przedziale 1500-2200 czuć delikatne szarpnięcia. Po odpaleniu jak trzymam, nogę na pedale np. na 1800 obrotów obroty potrafią skakać jezeli trzymam na 3000 jest ok . Błędów brak i nie wiem w którym iść kierunku zastanawiam się czy może być uszkodzona przepustnica i ona generuje takie zachowanie silnika , czy może być słaba pompa paliwa ? Mechanik mówił , że na komputerze ciśnienie paliwa jest ok ale czasami zdarza się , że jadąc 140 kiedy przycisne gaz do końca autko od razu dynamicznie przyspiesza a czasami czuje ze robi to z mniejszym animuszem jakby brakowało mu odpowiedniej dawki paliwa kiedy odpuszczę gaz i przycisnę znowu mocniej przyspiesza ok. Z tego co wyczytałem na forum może to być przepływomierz, przepustnica lub czujnik czytający sygnał z wałka rozrządu tak jak mówiłem mechanik robił adaptacje vanosów i tam nic nie wykazywało usterki. Ktoś pomoże radą ????????????
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtryskiwacze zostały zakodowane? Swoją drogą używki w n43 to dość słaby pomysł, bo te też mogą się już kończyć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
tak zostały zakodowane , a czy przy pompie paliwa jest filtr paliwa który idzie wymienić ? Bo z tego co patrzyłem nie widać filtra paliwa po drodze przewodów paliwowych
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ładna cena tego filtra , podejrzewam, że u mnie może być oryginalny jeszcze tylko czy on powodowalby szarpie akurat w okolicy 2 tys obrotów, raczej wątpliwe :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli błędów brak to obstawiam dalej problem z wtryskiwaczami, trzeba przeanalizować podczas jazdy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
dziękuję za Twoją sugestię czyli uszkodzona przepustnica , przepływka dała by o sobie znać jakimś błędem jeżeli by była uszkodzona ? najgorzej jest właśnie kiedy są objawy, a brak check engine - a
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam, ktoś poradził sobie z problemem ? Mam podobny a mianowicie.

Gdy silnik jest zimny to jest wszystko w porządku, obroty wtedy są około 800-900. Gdy silnik sie nagrzeje, wtedy obroty spadają do około 700, silnik zaczyna nie równo pracować. Trzęsie praktycznie całą buda. Żaden błąd się nie pojawia. Obroty nie skaczą. Gdy w samochodzie włączona jest klimatyzacja, obroty są wyższe, silnik pracuje równo i nie ma żadnego drgania silnikiem. Wymieniłem wszystkie świece, wymieniłem cewkę bo wczensiej pojawiał się błąd, jednak silnikiem trzęsie dalej.

116i 2.0, N43

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.