Skocz do zawartości

E46 320d 150km Drganie i buczenie przy 80km automat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piona dla wszystkich. Mam problem posiadam e46 320d 150km w automacie od niedawna. Wszystko śmigało ale od pewnego czasu pojawił się problem. Jadąc około 80km/h i trzymając obroty 1500-1800 utrzymując tą prędkość samochód większość razy wpada w dziwną wibrację(uczucie jakby coś się przyblokowywało) i co dziwne cofa obroty o około 100-150. Nie jest to stała wibracja tylko chwilowa wraz z cofnięciem obrotów i tak co chwile. Dodam,że również przy tej predkości czasem dochodzi do głośnego buczenia z tyłu. Po dodaniu gazu lub odpuszczeniu wszystko wraca do normy.

Ktoś miał podobny problem lub wie co może być przyczyną? Samochód jest przed wymianą filtrów a na ten moment oddałem na sprawdzenie wtrysków.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Objaw pasuje (poza buczeniem z tyłu) do ślizgającego sprzęgła hydrokinetycznego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Objaw pasuje (poza buczeniem z tyłu) do ślizgającego sprzęgła hydrokinetycznego.

 

Wszystko inne odpada? Regenerować czy używka? Ciekawi mnie też koszt bo z wtryskami walczę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem, bo nie miałem okazji robić tego w automacie gm, ale z wymianą oleju i filtrem, pewnie ok 1,5-2k. Załatw najpierw wtryskiwacze, że jest z nimi problem. Z używanymi częściami do gm-a uważałbym, do zf-a jeszcze a w tym wypadku raczej pewny zakład regenerujący.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie wiem, bo nie miałem okazji robić tego w automacie gm, ale z wymianą oleju i filtrem, pewnie ok 1,5-2k. Załatw najpierw wtryskiwacze, że jest z nimi problem. Z używanymi częściami do gm-a uważałbym, do zf-a jeszcze a w tym wypadku raczej pewny zakład regenerujący.

 

A komputerowo da sie jakoś sprawdzić? Czy nie wyskakują żadne błędy przy tym. Znalazłem firme KG-Motus. Koszt regeneracji 500zł, dużo placówek i opinie dobre. Olej i filtr wymienie we wlasnym zakresie. Tylko chciałbym sie upewnić czy to jest to bo pierwszy raz mam do czynienia z automatem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po opisie na forum nigdy nie można mieć pewności, musi to ktoś zweryfikować na miejscu. Jest charakterystyczny błąd w skrzyni przy problemach ze sprzęgłem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W takim razie zrobię te wtryski bo na razie czekam za diagnozą. Odłożę trochę $ i uderzam z tym tematem. Dam znać po całej operacji jakie koszta i co było problemem :) Dzięki i piona :cool2:
Opublikowano
Ah te mechaniki. Jednak wtryski są si. Winowajcą jest uszczelka pod głowicą, możliwe,że przez nią było to tarcie,ale czekam na odbiór samochodu i sprawdzę czy dalej to występuje :)
Opublikowano

Odebrałem auto po naprawie uszczelki pod głowicą i sprawdzeniu wtryskiwaczy. Wszystko jest już ok od tej strony. Martwi mnie nadal sytuacja z "tarką" a mianowicie przypomnę :

 

1. Jadąc około 70-80km/h przy obrotach 1500-1700 samochód wpada nie zawsze,ale często w wibracje chwilową i słychać takie "uderzenie" po czym opadają obroty o 100-200 i tak w kółko. Jedynie po odjęciu gazu jest ok ale czuć jeszcze chwilowe mniejsze wibracje do tego dochodzi dziwne buczenie wydaje mi się,że z tyłu auta.

2. Ruszając rano na zimnym silniku przy niskich temperaturach samochód nie ma mocy tzn obroty podskakują a samochód jakby "ślizga się" dopiero po przejechaniu kawałka odcinka i złapaniu temperatury jest już ok.

 

Pytanie do Was, bo widzę,że obstawiacie konwerter oczywiście wymiana oleju i filtra też będzie konieczna,a czy jest możliwe,że to są poduchy silnika/skrzyni ? Czy macie jakiś dobry zakład który by sprawdził i wykluczył inne rzeczy znający sie na skrzyniach automatycznych Kujawsko-Pomorskie okolice Włocławka? Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta tarka to raczej konwerter, a efekt ślizgania się na zimnym silniku to znany temat. BMW wypuściło update softu skrzyni który w bardzo znacznym stopniu niweluje te usterkę. Oczywiście trzeba wgrać odpowiedni soft który zaleca BMW. Aby pozbyć się tego problemu całkowicie bez updatu softu trzeba wymienić jakiś uszczelniacz w skrzyni, ale robi się to przy okazji temontu a nie specjalnie po to. Za dużo kasy to kosztuje.

Tu masz moje przygody z programowaniem sterownika skrzyni na odpowiedni soft.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=221261

Różnica jest kolosalna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.