Skocz do zawartości

Zmiana kierownicy 4 ramiennej na 3 ramienną z E46 z multifun


MakalWbw

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim,

 

Jest to moje pierwszy post na forum i pierwsze BMW jest to x3 3.0d z 2005 roku. W aucie mam brzydką kierownicę 4 ramienną bez multifunkcji.

Moje pytanie brzmi czy da się założyć kierownicę 3 ramienną z e46 z multifunkcją?

Jeżeli się da proszę o pomoc jak to zrobić.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa nie da się ukryć. Skoro pytasz o taką od e46 przypuszczam że masz taką, bo chyba nie chcesz kupić skoro możesz kupić trój ramienną odrazu do E83.

 

Mocowanie jest standardowe, wtyczki wyglądają na inne, do tego trzeba dokupić wiązke jak na tej aukcji więc jest trochę kabelkologi.

 

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7103862275f5e66ba4b6895c42f22eb1fee504b41a.jpga07a1d2b425dd5c1a088aedd5ba6645a.jpg

x3334a545255abac1e52.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autorze......czemu chcesz założyć kierownice od E60/90 do X-a ???? To wygląda bardzo słabo .....ech

Oczywiscie wszystko wolno..rzecz gustu :mrgreen: ale jesli już wymienisz licz się jeszcze z kodowaniem tego oraz jak napisał kolega wyzej wymiana wiązki standardowo

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Można założyć praktycznie każdą kierownicę, mocowanie jest standardowe, są też dystanse. Problem pojawia się w poduszce, tasmie, i multifukcji. Pokazujecie kierownicę od BMW, wytczki nie będą pasować, można próbować je przerobić, co przy Airbag jest problematyczne, gdyż poduszki są dość czułem na oporność, każde słabe połączenie będzie wyrzucać błąd.
x3334a545255abac1e52.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja podłączyłem wtyczki bo pasowały ale multifunkcja nie działa. We wcześniejszej kierownicy nie miałem multifunkcji. I czy jest jakaś możliwość podłączenia multifunkcji? Może mam niedostosowany moduł komfortu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 3 lata później...

Odkopię wątek.

Zmieniłem w mojej E83 kierownicę ze zwykłej czteroramiennej na multifunkcyjną czteroramienną. Kupiłem wiązkę retrofit od E46. Podłączyłem przewody kolorami analogicznie jak dla E46 t.j. fioletowo-żóty oraz biało-czerwono-żółty wpiąłem w wiązkę pod przełącznikiem świateł i kolejno w piny 10 i 9 w kostce w kierownicy. Sutek - działa podświetlenie przycisków i sterowanie radiem (głośność; stacje radiowe/piosenki na CD). Przewód niebieski wpięty w pin 8.


Pytanie moje brzmi, gdzie w sterownik wpiąć przewód niebieski? Mój silnik to 3.0d 204KM (150KW). Setrownik to trzy niebieskie wtyczki. Od lewej- pierwsza 40 pinów (szyna szara 20 pin i czarna 20 pin), Druga taka pobdobna chociaż 52 pinowa. W gnieździd sterownika są wyłącznie bolce górnej szyny (1-26), trzecia węższa, teraz nie przypominam sobie dokładnie ale chyba 9 pinów.


Poradniki i instrukcje dla E46 zwykle mówią o pinie 27. U mnie taki pin jest możliwy do podłączenia wyłącznie w pierwszej kostce ale tempomat nie działa. Macie jakieś pomysły jak znależć właściwy pin? To na tempomacie zależy mi najbardziej.


Pozdrawiam, Radek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.