Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowicze, mam problem z układem chłodzenia. Notorycznie wywala mi płyn chłodniczy. Wystarczy, że pojeżdżę trochę mocniej i kopci mi się palący się płyn chłodniczy spod maski. Okolice korka są suche, węże suche, plastikowa osłona silnika sucha. Jedynie patrząc w głąb pod kolektor dolotowy widać w zakamarkach bloku zielony płyn chłodniczy. Podejrzewam, że być może płyn wali z tego króćca przyłączeniowego z prawej strony głowicy.

Robiłem procedury odpowietrzania setki razy, według TISa, wg wszystkich wątków na forach i wszelkich innych źródłach Internetowych. Dziś znów przeprowadziłem odpowietrzanie w następujący sposób:

1. Postawiłem auto na podjeździe, silnikiem w górę.

2. Dorobiłem wlew płynu chłodniczego, który wcisnąłem w zbiorniczek wyrównawczy żeby móc nalać poziom płynu wyższy niż odpowietrznik przy filtrze oleju.

3. Odkręciłem oba odpowietrzniki.

4. Uruchomiłem zapłon i ogrzewanie na 32 stopnie z najniższym biegiem wentylatora (silnik zgaszony).

5. Dolewałem powoli płynu, najpierw płyn zaczął się wylewać dolnym odpowietrznikiem, zatkałem go palcem, po chwili dolewania zaczął się wylewać górnym odpowietrznikiem (tym przy filtrze oleju). Poczekałem aż wyleje się go spora ilość po czym zakręciłem górny odpowietrznik, cały czas trzymając palec na dolnym. A następnie zakręciłem dolny odpowietrznik.

6. Dolałem płynu do poziomu MAX wg wskaźnika w zbiorniczku wyrównawczym. Zakręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego, który zresztą też jest nowy i jest na 2 BARy.

7. Uruchomiłem silnik i kilka razy przegazowałem do 4500-5000 obrotów.

8. Zgasiłem silnik, odkręciłem korek zbiornika wyrównwaczego. Dolałem brakującą ilość płynu powoli do poziomu MAX. Zamknąłem korek zbiornika wyrównawczego.

9. Uruchomiłem silnik i na wolnych obrotach doprowadziłem do momentu, aż wskazówka pokazywała pion. Podłączyłem INPA i temperatura płynu wg programu była na poziomie 80 stopni.

10. Pojechałem się przejechać, żeby doprowadzić do otwarcia termostatu, temp. 100 stopni.

11. Gdy wróciłem pod dom to płyn był już wywalony, a sytuacja ze zbiorniczkiem przelewem w nim i stanem wygląda jak na poniższym filmie:

https://youtu.be/fqDd1VQ3W9c

 

Na filmie od 1 minuty zaczynam ściskać wąż górny, ściskanie każdego innego węża dawało taki sam efekt.

Auto nie kopci na biało, silnik ma moc. Ogrzewanie w kabinie działa prawidłowo. Węże nie są twarde jak skała, można je bez problemu ścisnąć. Ostatnio wykonywane naprawy to:

W BMW EXPERT MOTORSPORT we Wrocławiu: kompletny rozrząd oraz uszczelniacze zaworowe wraz z uszczelką pokrywy zaworów

SAMODZIELNIE: cewki nowe x4, wymiana uszczelek podstawy filtra oleju oraz chłodniczki, rozpinałem wtedy węże od układu chłodzenia i mogłem wtedy zapowietrzyć (?)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedynie patrząc w głąb pod kolektor dolotowy widać w zakamarkach bloku zielony płyn chłodniczy. Podejrzewam, że być może płyn wali z tego króćca przyłączeniowego z prawej strony głowicy.

Jaki sens ma odpowietrzanie jak masz nieszczelny układ? :o

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.