Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Miesiąc temu zakupiłem BMW 116i o mocy 122km z przebiegiem 87000 (przebieg potwierdzony kluczykiem)

Dzis po zmianie oleju w silniku, oraz filtra oleju (0W30 - Był lany dotychczas) mechanik powiedział, że ukrywało się w nim bardzo dużo błędów, głównie ciśnienia oleju.

Auto wymeldowane zostało z DE w maju, ma ważne niemieckie przeglądy, a zakupiłem je pare dni po sprowadzeniu go do PL.

 

I sprawa: Auto jak na benzynę, skrzynie 6 biegów, małą masę i 122km zbiera się dość wolno, dla porównania moja stara astra II (1.6 eco tec+lpg) na 100% potrafi szybciej wejść na obroty niż moja BMW.

Czy to normalne? Czy możliwe jest, że BMW trochę 'postało' i muszę nim zrobić z 1000km żeby silnik znów zrobił sie żwawy?

 

II sprawa: Podczas jazdy po 'naszych drogach' prawa strona deski rozdzielczej nerwowo 'skrzypi' tak jakby coś nie było ze sobą spasowane, lub na wybojach po prostu trzeszczy. Czy jak na 9cio letnią jedynkę, to może być juz objaw wieku tego auta?

 

III sprawa: Czy warto od razu pakować się w zmianę filtra paliwa, czy poczekać do kolejnej zmiany oleju w silniku?

To moje pierwsze BMW także proszę o wyrozmiałość.

 

IV sprawa: Czy powinienem się martwić błędami komputera na temat ciśnienia oleju?

 

Serdecznie wszystkich pozdrawiam, oraz zapraszam do dyskusji!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I: nie jest to normalne, wskazana diagnostyka programem do bmw przez osobę, która wie co ma robić.

II: szukałbym luźnej śrubki/spinki.

III: nie ma na co czekać, przy tym przebiegu na pewno jest fabryczny.

IV: zdecydowanie tak, jest wiele przypadków zatarcia tego silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dziękuje bardzo za szybką odpowiedź.

Na jutro umówiłem się na diagnostykę w nieautoryzwanym serwisie BMW, mamy zczytać błędy i je zinterpretować i w razie ewentualnej naprawy udaje się z powrotem do sprzedającego.

Z ustaleń telefonicznych wynika, ze błędy wyskakują bo do wymiany jest magistrala olejowa silnika? Cos takiego, ponoć popularna usterka w tym silniku (N43) koszt ok. 500zł.

A za zamulenie auta odpowiada sonda NOX, która najprawdopodobniej trzeba będzie wyprogramować.

Opublikowano
Ponowna moja obawa, to to, ze przy zmianie oleju mechanik wlał go tyle, ze na stanie oleju w komputerze pokazane jest MAX, równo na MAX, nie ponad MAX. Czy powinienem sie tym martwic? Wiadomo, ze zbyt duża ilość oleju w silnika to zly znak, czy mogę coś zrobić w takiej sytuacji, poza zmiana mechanika co już zostało wykonane?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ile fizycznie weszło? Z tym wyświetlaczem to zawsze jest cyrk.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Mechanik zamówił cala 5l, wlał 4,25l i zostawił mi ok. 0,7l na dolewkę, wiec niby w normie.

Z drugiej strony znajomy mówi, ze z tymi elektrycznymi jest cyrk faktycznie, ale, ze spotykał się już z elektrycznym wskaźnikiem oraz bagnetem, i na elektrycznym pokazywało na MAX, a na bagnecie faktycznie było trochę powyżej średniego stanu. Jutro jadę na diagnostykę całego komputera tak wiec mam nadzieje, ze magik od BMW coś mi powie. Aczkolwiek po wykasowaniu błędów z komputera, nie powróciły one a zrobiłem dziś nią około 50km i to nie oszczędną jazdą :)

Mam nadzieję, że chociaż wartości sondy NOX będą w normie, która rzekomo odpowiada za powolne zbierania się mojego auta.

Opublikowano

Mechanik zamówił cala 5l, wlał 4,25l i zostawił mi ok. 0,7l na dolewkę, wiec niby w normie.

Z drugiej strony znajomy mówi, ze z tymi elektrycznymi jest cyrk faktycznie, ale, ze spotykał się już z elektrycznym wskaźnikiem oraz bagnetem, i na elektrycznym pokazywało na MAX, a na bagnecie faktycznie było trochę powyżej średniego stanu. Jutro jadę na diagnostykę całego komputera tak wiec mam nadzieje, ze magik od BMW coś mi powie. Aczkolwiek po wykasowaniu błędów z komputera, nie powróciły one a zrobiłem dziś nią około 50km i to nie oszczędną jazdą :)

Mam nadzieję, że chociaż wartości sondy NOX będą w normie, która rzekomo odpowiada za powolne zbierania się mojego auta, a proponował mi wyprogramowanie jej całkowicie, i jest pewny, że na 100% ona za to odpowiada. No cóż, jutro jadę z samego rana i zdam relacje co z tego wyszło.

Opublikowano
Po dzisiejszej wizycie na diagnostyce jednogłośnie do wymiany leci elektrozawor regulacji ciśnienie oleju oraz nowa sonda nox ale prawdopodobnie zdecyduje się na wyprogramowanie jej. Koszt całego zabiegu ok 1000zl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.