Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Niedawno mialem kolizje, wymuszenie pierwszenstwa na skrzyzowaniu, od strony prawnej wszystko ok - sprawca sie przyznal przed policja, dodatkowo zrobilismy oswiadczenie sprawcy. Obecnie czekam na rzeczoznawce, mam auto zastepcze (jestem przekonany w 100% ze bedzie szkoda calkowita)

Do auta mam duzy sentyment, jezdze nim wiele lat, i pomimo mniejszych kolizji (nie z mojej winy), tak powaznej jeszcze nie mialo.

Jakies 2 lata temu za mniej powazna szkode na tym aucie, mialem szkode calkowita wyceniona na 1100zl, czesci zbywalne na 500zl... chcialbym tego uniknac (pozniej skorzystalem z firm proponujacych doplate, dostalem doplate 300zl co i tak jest niezadawalajace, gdy szkody wowczas wyceniono na 2800, a nawet nie wzieli pod uwage do rozliczenia niektorych zniszczonych elementow)

W aucie jest sporo nowych czesci (brak faktur za wymiane, jedynie na czesci cos sie znajdzie - choc nie wiem czy to ujawniac, w zaleznosci na jaki rodzaj naprawy/rozliczenia sie zdecyduje).

Waham sie w jaki sposob rozliczac szkode, czy zlecic serwisowi naprawe, czy tez zadac pieniedzy (wiadomo, zalezy jakich).

Gdybym mial sie rozgladac za podobnym BMW to moze znalazl bym cos w przedziale ok 4 tys. Wiadomo jednak, ze gdy zaproponuja niewiele ponad tysiac to mozna za to kupic rower a nie auto...

 

Jest to E36 sedan, rocznik 1992, M40B16 z raczej podstawowym pakietem wyposazenia, choc doinwestowane "technicznie" jak nalezy.

 

wg vinu:

L801A National version Germany/Austria

S215A Power steering, rpm-sensitive

S242A Steering wheel airbag

S300A Central locking with antitheft system

S320A Deleted, model lettering

S354A Green windscreen, green shade band

S400A Slide/tilt sunroof, manual

S415A Sun-blind, rear

S423A Floor mats, velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S440A non-smoker package

S464A Ski bag

S481A Sports seat

S510A Headlight aim control

S545A Tachometer,km/h speedo.,as with clock+EC

S654A Radio Bavaria C III

S704A M Sports suspension

S848A Extended wiring harness

 

instalacja LPG, 2 letnia butla, prawie nowa spora czesc zawieszenia, nowe tarcze klocki przod, lampy z ringami (~500zl), niedawno zmienione opony na zimowe ~5mm.

 

http://imgie.pl/images/2017/12/02/CAM0774838d38.jpg

http://imgie.pl/images/2017/12/02/CAM077499b6ff.jpg

 

Zniszczenia jak na zalaczonych zdjeciach, niefortunnie uderzenie mialo miejsce nad moim zderzakiem, i doszlo az do kola, na ktorym sie zatrzymalo i wgniotlo je wglab do tego stopnia, ze pasazer nie mogl otworzyc drzwi.

Stad, tez mam obawy o ewentualna naprawe (prawidlowa geometrie po naprawie), wysoce prawdopodobne ze wyrwalo/pogielo wahacz, drazki, a moze nawet kolumne i podluznice - czy w takim przypadku warto starac sie to naprawiac? Tak jak widac na zdjeciu kolo wjechalo prawie cale wglab...

Prosze o porade zeby wybrac sensowna metode rozliczenia tej szkody gotowkowo (jak najwiecej uzyskac, w zadnym wypadku tysiac zlotych nie wchodzi w gre...) badz bezgotowkowo (naprawa).

W dodatku jaka na dzien dzisiejszy orientacyjnie moze byc wartosc rynkowa pojazdu? (przed i po szkodzie)

 

Z gory dziekuje za wszelkie sugestie i pomoc

pozdrawiam

Opublikowano
Zalicza na bank szkodę całkowita a wtedy nie wchodzi w grę naprawa bezgotówkowa. Osobiście ja bym tego nie naprawiał bo żeby zrobić to porządnie a nie w szopie to troszkę kasy wyjdzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.