Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak w tytule miałem błąd swiecy żarowej na 2 cilindrze kupiłem świece beru, wymieniłem i okazało się ze dalej wywala ten sam błąd. Czy może być winny sterownik swiec i jak go można sprawdzić?

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
TylkO w większości przypadków uszkodzony sterownik objawia się ze wyskakuje błąd na 3-4 świece a u mnie tylko na jednym jeszcze dzisiaj sprawdzę te świece co je wymontowalem bo pewnie wszystkie 4 sa dobre no ale cóż. Jak mogę sprawdzić ten sterownik.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma co sprawdzać jak oczywiście nie masz uszkodzonej fajki świecy lub wiązki, miałem taki sam przypadek, świece wymienione a błąd na jednym cylindrze został, po wymianie sterownika czysto. Jakby co to mam taki po naprawie lub mogę naprawić Twój.

 

Pamiętaj żeby nie podłączać tych świec do aku, bo sa na 5v, możesz sprawdzić rezystancję.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wiem ze są 5v, sprawdzałem fajkę i przewód od niej i wygląda ok. Napewno się odezwę o ten sterownik ale najpierw uporzadkuje sprawę wtrysku.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sterownik może paść w każdy sposób. Pisze to kolejny raz, jak co zime. Świece oczywiście warto wymienić, ale w 90 procentach winny jest sterownik. Stetownik ma w środku 8 drutów, które od wibracji odpadają od pinów. Jeżeli padnie ten od pojedynczej wtyczki to masz błąd 4 świec, bo to jest zasilanie i tak jest najczęściej. Zdarza się że rwą się druty od świec. Wtedy masz błąd konkretnych świec, bo każda ma swój drut. Zostają jeszcze trzy druty do komunikacji ze sterownikiem. Raz naprawiałem taki sterownik, w którym jeden z tych trzech drutów był urwany to się wyświetlał błąd 4203 błąd urzędzenia grzania świec. Tak to wygląda. Jak coś to mogę wsawić fotki, o co chodzi w tym sterowniku, bo wczoraj dwa otwierałem.

 

Jak masz wyjęty z auta sterownik to możesz multimetrem wstępnie go obmierzyć. Piny 1,2,3,4 to kolejne świece. Przykładasz minus do pojedynczej wtyczki, a plus do kolejnych pinów. Multimeter ustawkasz na koło 200k Ohm. Powinien na każdym z tych pinów pokazać taką samą wartość 165k Ohm. Jak na jednym z pinów pokazuje inaczej to masz błąd danej świecy. A jak na wszystkich jest inaczej to masz błąd 4 świec, bo wyrwany jest kabel od tej pojedynczej wtyczki. Piny są opisane w środku gniazdek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.