Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów,

Szukalem trochę na forum ale nie ma opisanego konkretnie mojego problemu, zatem:

Posiadam E53 2000r 4,4 gaz brc z wtryskiem bezpośrednim

Od czasu zakupu mam problem z ubytkiem oleju z silnika. Problem jest na tyle poważny że to auto potrafi wpierniczyć 1L na 1000km.

Stoi pod domem na kostce i co najgorsze wycieków nie ma jako takich bo pod spodem mam sucho (o dziwo). Jak jedzie też nie kopci, lub po mocniejszym kopnięciu w gaz, co mnie jeszcze bardziej zastanawia. Silnik jest zaolejony z lewej strony i co jakis czas jak się jedzie i np. stanie na światłach to spada kropelka oleju na kolektor wydechowy i czuć smród spalonego oleju w kabinie.

Podejrzewam wyciek spod pokrywy. Miałem to naprawić, jednak zastanawia mnie czy aż tak mocno może uciekać olej? Jak mówię pod autem mam sucho.

Auto używa żona i dlatego trochę trudno mi go zdiagnozować bo codziennie ucieka nim do pracy.

OStatnio jak wracała wyskoczył błąd silnika i z jej relacji zabrakło mocy, zaczęło rzucac silnikiem i ledwo jechał.

Jak wróciłem do domu, odpaliłem go i wszystko ok. Zawiozłem do mechanika usunął błędy i mówi że wszystko niby ok (na wycieki nie miał czasu patrzeć, wszystko działo się wczoraj a wiadomo dzisiaj wszystkich świętych).

Zrobilem sobie zdjęcie błędów jakie mu wyskoczyły i jest to:

34 - sterowanie wałka rozrz (rząd 2)

140 - termostat z mapą charakteryst zwarcie do plusa

166 - usterka nieznana

141 - dmuchawa zwarcie do masy

62 - przerywacz spalania wielu cylindrów rozpoznany

51 - przerywacz spalania cylinder 5 rozpoznany

53 - przerywacz spalania cylinder 8 rozpoznany

 

Pragne tylko wyjaśnić że część tych błędów może mieć już pare miesięcy (lat) i być nie za mojej kadencji. Jeszcze nie wyskoczył po kasacji błędów wczoraj kolejny raz błąd silnika żebym dokładnie wiedział co wyrzuca.

 

Może ktoś z obecnych kolegów jest w stanie mnie jakoś naprowadzić od czego zacząć, zeby mnie mechanik w bambuko nie robił jak zawiozę do naprawy?

Dzięki z góry!

Opublikowano

Moze duzo ciec, zwlaszcza jak smierdzi. I wtrysku bezostedniego tam nie ma :P

 

Wymien uszczelki i obserwuj, przy takim wycieku juz by byl mocny nalt na silniku

 

No i moze pluc w odme jak uszkodzona a sezon odmowy sie zaczal

Opublikowano
no ale czy wyciek oleju nawet znaczny może być powodem błędu silnika i utraty mocy?! Bo jakby to swoją drogą a to swoją...czy nie? :)
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.