Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem E60 530D 2004r


Sitar144

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam problem z odpaleniem auta-pali ciężko, tzn silnik musi przekręcić kilka razy, szarpnie i zapali. Po zapaleniu na zimnym trochę rzuca silnikiem ale po paru minutach wszystko się normuje. Ciśnienie pompy rail wg inpa jest takie jakiego oczekuje komputer, wpiąłem zegar za filtrem paliwa i po przekręceniu kluczyka 4,2 bar i po odpaleniu samochodu tyle samo. Pompka w baku zachowuje się dziwnie-chodzi ok minutę po przekręceniu zapłonu(wydaje dziwne odgłosy-"siorpie"przelewa itp") cały czas utrzymując na zegarze 4.2 bar a jak się już wyłączy zapłon to ciśnienie od razu spada do 0. Czy ciśnienie nie powinno zostać w układzie?Może jakiś zaworek przy pompie? Na kompie mam 2 błędy czujnik temperatury spalin DPF i spaloną świecę nr 2(może sterownik świec ale jak go sprawdzić?). Po odpaleniu auta na zimnym mam bardzo dużą korektę na 3 wtrysku ponad 5 ale jak się rozgrzeje to jest 1,8. Robiłem test przelewowy i wszystko ok. Może ktoś miałby jakieś porady co mógłbym jeszcze zrobić-sprawdzić lub jakie mogą być przyczyny słabego odpalania.

W inpie sprawdzając parametry silnika wartości kilka sekund są ok a później wskakują jakieś dziwne i tak w kółko np ładowanie raz 14.3 a raz 1.45 ładowanie sprawdzane miernikiem i jest ok. link do filmiku. czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To problem z inpa, miałem tak samo z e60 530d z końca 2003 roku, w ista tego nie było, aczkolwiek też zdarzyło się stracić połączenie, więc może to też być kwestia złącza, nie analizowałem dłużej, bo co chciałem to sprawdziłem. To, że rzuca silnikiem przy korekcji ponad 5 to nic dziwnego, wtryskiwacz do wymiany, nie ma na co czekać. Problem z odpaleniem to przez brak grzania na 2 cylindrze, dość mało prawdopodobne, że to sterownik, raczej świeca, ale też miałem taki przypadek, że powodem błędu na 1 cylindrze był sterownik (tylko akurat w r4). Jest gdzieś na forum info jak sprawdzić sterownik, może ktoś podrzuci link.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.przyczyna słabego opalania wydaje się być banalna-dobralem się do rozrusznika i był rozkrecony na tych szpilkach. Oddałem go dziś do sprawdzenia. Rozrusznika prawdopodobnie miał zbyt małego kopa żeby bujnac silnik szybciej. Apropo wtrysku bujanie jest tylko na zimnym, korekta w inpie na zimnym t8 jest na Max w okienku. PO paru minutach po odpaleniu dziś korekta była 2.2-moze się Tak zmienić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może, to częsty przypadek, korekcja w okolicy 2 na rozgrzanym to już słabo. W r6 tak tego nie czuć, w r4 byłoby zdecydowanie gorzej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany-rozrusznik był rozkręcony na tych długich szpilkach. Oddałem go do naprawy, wymienione szczotki i tuleje-koszt 100 zł . Nawet nie myślałem że rozrusznik może tak szybko kręcić. Przed naprawą wydawało mi się że rozrusznik kręci w miarę ok ale teraz kręci 100 razy szybciej i samochód odpala w 1sekundę... Polecam wszystki mającym problem z odpaleniem zregenerowanie rozrusznika-koszt znikomy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobrze, że tak wyszło, ale świec nie bagatelizuj, bo jak będziesz długo jeździł ze spaloną to ciężko będzie ją wykręcić, jak dodatkowo mechanik podejdzie do tematu na zimnym silniku to ukręcenie prawie pewne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.