Skocz do zawartości

318ti - problem z nierówną praca silnika na PB


Raiven

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od dłuższego czasu zmagam się z problemem mojego auta, a mianowicie e36 compact m44b19. Auto posiada instalację LPG, ale od początku. Po zakupie auta, samochód ładnie pracował na LPG, normalnie przyspieszał i równo pracował. Gdy go wziąłem do siebie i zacząłem ogarniać instalację LPG, zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Musiałem poprawić całą instalację pod maską, bo był źle zamontowany reduktor, stare filtry itp. W międzyczasie uszczelniałem układ chłodzenia, bo miałem problem z lewym powietrzem, nie szło auta odpowietrzyc. Po ogarnięciu LPG i układu chłodzenia, przyszedł czas na nierówną pracę silnika PB. Jeżeli chodzi o dolot, zostało zrobione:

 

-wymieniona uszczelka pod kolektorem ssącym

-nowa guma przepływomierza

-nowa odma

-wymieniona disa na sprawną z całą membraną

-wymieniony krokowiec

-nowe przewody podciśnienia od wtrysków

 

Problem jednak nierównej pracy nie ustąpił. Ewidentnie auto na jałowym kulało i czuć było zapach benzyny, co by świadczyło o bogatej mieszance. Na INPIE za każdym razem wywala błąd sondy lambda, w zasadzie nie jest to bezpośredni błąd sondy, ponieważ sonda została wymieniona dwukrotnie i obie były sprawne (tak mi polecono na innym forum). Sonda na Pb pracuje w okolicy 0.7v - 0.8v, zaś na LPG 0.14v-0.15v. Błąd jaki wyskakuje:

f6skO8m.jpg

 

Kasacja błędu oraz reset adaptacji nie pomaga, ponieważ błąd wraca w momencie, gdy samochód ma zacząć zbierać dane z sondy, wtedy prawdopodobnie przełącza się w tryb awaryjny. Samochod na LPG pracuje na jałowym równo, co jest bardzo dziwne, ALE podczas szybszej jazdy, auto źle przyspiesza przy zmianie biegów, tak jakby gubił zapłon? Albo wtryski są opóźnione. Nie idzie również zrobić autokalibracji na programie, ponieważ w momencie przełączania się wtrysków, wywala komunikat o niskim ciśnieniu w kolektorze. Powinno być minimum 0.63bara, a na programie przy MAP pokazuje cały czas 0.43, wartość ta się zmienia w zależności od obrotów. Robiłem też test inną metodą, podłączyłem fabrycznie wężyk od podciśnienia, który idzie z przepustnicy do regulatora ciśnienia wtrysków Pb.

 

Proszę o pomoc, auto stoi pół roku i przejechałem nim aż 50km... każda sugestia wiele mi pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.