Skocz do zawartości

Sporadyczne szaleństwa układu wtryskiwaczy. M57N


Sosabowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Pacjent 3.0D M57N 150kW przebieg 265 000 km. Auto od nowości tylko na lepszym paliwie jeździ, raz na jakiś czas zalewany dodatkiem bmw do czyszczenia wtryskiwaczy.

Auto od jakiegoś czasu posiada niepokojące objawy, podczas postoju na biegu jałowym potrafi zatelepotać budą tak około sekundy.

Gdyby nie to że stałem kiedyś z zapalonym silnikiem bardzo długo, nigdy bym się nie zorientował, bo zdarza się to średnio raz na około 10 min.

 

Tak wyglądają korekty, silnik rozgrzany, bieg jałowy.

8c5383e9aa654c9bmed.jpg

 

Przy czym zaznaczę że trzeci cylinder pracuje tak od 0,5 do 0,75.

Kiedy zatelepie budą wtedy 3 i 4 (czasem tylko trzeci, a czasem tylko czwarty potrafi podskoczyć z korektą do 4!)

Ciężko mi to złapać inpą, bo jest to sporadyczne i trwa bardzo krótko.

Podczas jazdy wszystko ok. Z danych inpa wynika że ciśnienie żądane a ciśnienie na szynie CR jest identyczne. Moje pytania do ludzi obeznanych w temacie:

 

Od czego zacząć diagnostykę?

Jak wygląda demontaż wtrysków?

Czy winna może być podkładka pod wtryskiem?

Istnieje coś takiego jak reset? wtryskiwaczy?

Czy po wymianie lub regeneracji wtrysku należy go jakoś adaptować poprzez komputer?

 

Może uda się zebrać w tym wątku jakieś mini-kompendium postępowania w takich przypadkach.

Edytowane przez Sosabowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przypadkiem nie dostaje sporadycznie lewego powietrza? np przez system odpowietrzania korbowodu ?

Albo zaburzenia elektryczne ? np włącza się większy pobór prądu i altek źle to znosi? co nie powinno być ale szarpie napięciem.

Albo zwyczajnie któryś wtryskiwacz się przytyka

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź wiązki i wtyczki wtryskiwaczy, może coś uszkodzili podczas demontażu. Wrzuć korekcje zimnego silnika dla porównania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez myślałem o uszkodzeniu wiazki bądź wtyczki ale kolega pisał że żadnego błędu nie ma a przy uszkodzeniu wiazki bądź wtyczki jednak powinien pojawić się błąd jak się mylę to proszę mnie poprawić.

Dalej jestem za tym byś zrobił test przelewowy.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy 40 stopniach nr 3 mógłby już wyglądać lepiej, niby sprawdza się tylko na ciepłym, ale często widać początki problemów już na zimnym i tu u Ciebie pokrywa się z "zawieszającym" się wtryskiwaczem na 3 cylindrze podczas jazdy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.