Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem Forumowicze!

Po wypadku poprzedniego auta musiałem szybko znaleźć kombi z klimatyzacją zapewniające względy komfort za przyzwoite pieniądze.

Szukałem głównie Mercedesa W210 bo znam te auta na wylot i działam w kilku klubach MB, ale nie było nic spełniającego moje oczekiwania.

Zadzwoniłem do znajomego handlarza od którego kilka aut już kupiłem i okazało się, że ma BMW E39.

Przeprowadziłem kilka męskich rozmów sam ze sobą, w sumie stwierdziłem, że E39 to chyba jedyne BMW poza starą serią 6 które mi się podoba.

Na razie auto mam miesiąc, przejechane 4tys km i jestem zadowolony z wyboru.

Oczywiście silnik mógłby być mocniejszy, skrzynia automatyczna a fotele z regulacją długości siedziska, ale decydował stan egzemplarza.

Jestem 3 właścicielem w historii auta, poprzedni miał je 14lat, pełna i potwierdzona historia.

W momencie zakupu 267tys km, blacharka super, auto było całe malowane w Niemczech, ale nie znalazłem szpachli ani śladów po wypadku.

Silnik w kondycji wzorowej, pracuje równo, cicho i nie ma nawet zapocenia (ku zdziwieniu mojego mechanika ;-) ).

Zaraz po zakupie zrobiony serwis

-płukanka silnika Liqui Moly

-Wymiana oleju Motul 5W30

-Filtr oleju, powietrza i paliwa Knecht

-nowy termaostat wskazówka niby była pionowo, ale podczas jazdy temp spadała nawet do 65 stopni teraz jest 85-99

-wymiana pompy wody (profilaktyka przy okazji wymiany termostatu)

-paski napędowe Conti

-Świece Beru Ultra

-hamulce tył (tarcze, klocki, szczeki, sprężynki itd.)

-Amortyzatory Tył KYB gazowe

-wymiana przekaźnika wycieraczek

 

Do zrobienia w najbliższym czasie:

-zawieszenie tył (tyleje pływające, górne wahacze, łączniki stabilizatora)

-wymiana manetki kierunkowskazu (nie działa przycisk BC), dorwałem oryginał w stanie nowy za 50 zł :)

-wymiana / naprawa manetki wycieraczek tu nie mam jeszcze pewności

-piksele w liczniku, nie ma tragedii, ale kilku brakuje i jakoś mnie to wnerwia

-nie działa klamka klapy bagażnika, pewnie kabel się przetarł

-siłowniki klapy są kiepskie, boje się że zimą może opadać

-lusterko wsteczne (wylany fotochrom)

- dziś wymienię jeszcze płyn do wspomagania.

 

W poniedziałek auto jedzie na do Poznania do Pitecu na montaż instlacji LPG i wreszcie portfel trochę odpocznie.

Do tej pory jeździłem ok. 50tys km rocznie, teraz z racji zamiany zawodu autem będzie się poruszała głównie moja partnera ale i tak te 30tys auto spokojnie przejedzie.

 

Poniżej rozkodowany VIN i kilka fotek z telefonu, na sesję właściwą przyjdzie czas jak wyczyszczę skóry.

 

VIN: WBADR11050GT02979

Type code: DR11

Model: 520I TOURING (EUR)

E-F-R series: E39 2

Series: 5

Type: TOUR

Steering: LL

Doors: 5

Engine: M52/TU

Displacement: 2.00

Power: 110 (149 hp)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: 363 - BIARRITZBLAU METALLIC

Upholstery code: N6SW - STANDARDLEDER/SC

Prod.date: 1999-05-27

S280 BMW LA wheel-spoke 176

S354 Green windscreen, green shade band

S403 Glass roof, electrical

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S438 Fine wood trim

S459 El. front seat adjustment w. memory

S464 Ski bag

S473 Armrest front

S494 Seat heating driver/passenger

S500 Headl.washer system/intensive cleaning

S508 Park Distance Control (PDC)

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S540 Cruise control

S548 Kilometre speedo

S555 On-board computer V with remote control

S629 Car telephone (GSM) w card reader, front

S665 Radio BMW Business RDS

S672 CD changer for 6 CDs

S676 HiFi speaker system

S694 Provisions for BMW 6 CD changer

S785 White direction indicator lights

L801 National version Germany/Austria

S818 Battery master switch

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

S915 Omission of outer-skin preservation

S970 Business Package

S980 Exclusive package

 

http://www.klasykstudio.pl/inne2/pawel/bmw/BMW_02.jpg

http://www.klasykstudio.pl/inne2/pawel/bmw/BMW_01.jpg

http://www.klasykstudio.pl/inne2/pawel/bmw/BMW_03.jpg

http://www.klasykstudio.pl/inne2/pawel/bmw/BMW_04.jpg

http://www.klasykstudio.pl/inne2/pawel/bmw/BMW_05.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.