Skocz do zawartości

E38 3.5i problem z układem chłodzenia.


Wiki12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od miesiąca posiadam e38 (poprzednio przez 5 lat e39 3.0D)

Po zakupie miałem kilka problemów które chyba udało sie usunąć a mianowicie był robiony swap z M62B44 na M62B35 i ktoś założył stare węże od chłodzenia i je rozprulo niestety.

Zakupiłem nowe i wymieniłem węże + termostat i korek chłodnicy bo podobno ma powyżej pewnego ciśnienia upuszczac.

 

Po wymianie termostatu zrobiłem procedurę odpowietrzania silnika czyli zapłon ogrzewanie na ciepłe i min. Nadmuch.

Potem powoli wlewalem płyn przy odkreconym odpowietrzniku i odpaliłem samochód zakrecajac odpowietrznik i lekko korek.

Dałem kilka razy do 5tys RPM i zgasilem auto.

Niestety problem jest taki że temperatura nie stoi w pionie a w teście nr 7 nie udało mi sie dobic z temperaturą wyżej jak 100stopni. A podobno termostat otwiera sie przy 105. Wiskoza działa itd.

Dzisiaj zrobiłem trasę 300km i temp była ok. 95s. Czy to nie za mało jak na serię silnikow M62?

Dodatkowo nie wiem czy w e39 tak bylo ale tutaj żar leci na szybę i nogi z kratek a na twarz leci zimne. Dlaczego?

Czego dalej szukać? Po nocy odkrecalem odpowietrznik i juz powietrze nie leci tylko płyn. Więc dlaczego nie chcę wbić temperatury roboczej? Wskazówka od temp. Jest jakby na cyferce 11 na zegarku analogowym. A w e39 stała w pionie niezależnie od palowania czy jazdy spokojnej itd.

Korek kupiłem taki jak według forum na 2 bary bodajże (na pewno 2 ale czy atm czy bar to nie wiem :D dedykowany dla e38 3.5)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdrowe m62 na ori termostacie 105C powinno chodzic wlasnie na około 95C. Znaczy chłodnice masz czystą, pompa wydajna etc ;)

 

Centralne kratki sterowane masz tym pokrętłem na środku jak w e39 odzielnie i niezależnie od innych. Moze sie zepsuło te kółeczko, potencjometr w środku czy tam co padło. Może wtyczka wypięta jest jak ktoś deske ściągał żeby wymienić wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystko odpowietrzone prawidłowo skoro trzyma 95s? Ale wskazówka nie jest w pionie.

 

Dziwne jest jeszcze z czujnikiem od maski ktoś cos zrobił i po odpaleniu i otwarciu maski włącza się wentylator od klimy a po wciśnięciu go wyłącza

Boję sie strasznie o ten silnik bo to mój pierwszy V8. Wcześniej mialem diesle i R6 BMW które służyły zresztą bezawaryjnie poza fatum z chlodzeniem. Po zakupie E36 padła pompa, e39 chłodnica a tutaj węże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze to dziękuję wam ślicznie za podpowiedzi.

Z licznikiem skoro wskazówka mogła być grzebana to chyba spróbuję zakupić znowu przewod do OBD tam dało się ustawić prędkość na sztywno więc i może z temperaturą się uda.

A pogrzebany mógł byc licznik bo ekonomizer stoi 2cm od linii zablokowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.