Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, zaczynam przygodę z BMW od próby reanimacji zastanej e39. Samochód od ok. 1,5 roku stoi pod chmurką, przepalany był raz w miesiącu. Pierwszą rzeczą, która stoi na przeszkodzie do rozruszania "beemki" okazał się problem z kierunkowskazami. Sprawa przedstawiała się następująco:

 

- po przekręceniu kluczyka włączały się światła mijania

- kierunkowskazy, światła awaryjne nie działały, po włączeniu żadnej reakcji, nawet na desce rozdzielczej

- zmiana pozycji pokrętła świateł też nie dawała żadnego rezultatu

- podobnie z długimi światłami

- trochę losowo świeciły się różne światła, np. czasem oba kierunkowskazy (stale) albo pozycyjne po wyjęciu kluczyka;

 

Po lekturze kilku wątków na różnych forach doszedłem do jedynego słusznego wniosku - jest to wina LCM. W związku z tym wczoraj zabrałem się do demontażu tegoż modułu. Odłączyłem aku, odsłoniłem LCM i po krótkiej walce z podpiętymi do niego kostkami udało mi się go wyciągnąć. Nie miałem za dużo czasu, nie wyjąłem modułu z plastiku, ale wyglądał raczej ok. Poskładałem wszystko tak, jak było, podłączyłem aku, nic to nie pomogło. Odłączyłem aku jeszcze raz i o dziwo po ponownym jego podłączeniu wszystko działało jak powinno - pokrętło świateł, kierunki, długie. Niestety po jakimś czasie wszystko wróciło do "normy". Poza tym po tym zabiegu 5tka zaczęła wprowadzać się w jeszcze jeden stan - na włączonym zapłonie świeci tylko kontrolka oleju, ABS świeci nierówno, cała reszta jest pogaszona, nie gra radio, nie działają szyby elektr. i przede wszystkim rozrusznik. Po resecie aku idzie to tak - wszystko ok > brak kierunków > brak rozrusznika.

Pół roku temu kierunki i światła działały normalnie, aż do jakiejś ulewy w trakcie której światła zaczęły się świecić i potem było już jak opisałem wyżej.

 

Z góry dzięki za pomoc w rozwiązaniu problemu.

Opublikowano

Jeśli po ulewie zaczęły świecić światła, to raczej wina LCM. I pewnie "sieje" błędami po innych podzespołach, przez co komp głupieje i wycina kolejne funkcje. A po odłączeniu aku błędy znikają i koło się zamyka.

Wyjmij LCM i oddaj do sprawdzenia albo wymień na używkę z tymi samymi numerami.

 

I koniecznie sprawdź skąd woda w LCM, żebyś za chwilę nie miał kolejnego do wymiany. Prawdopodobnie masz zatkany odpływ wody pod maską po stronie pasażera.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.