Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów,

Mam do kupienia F07 LCI rocznik 2013 z silnikiem 2.0d.

Wcześniej miałem 535D, więc domyślam się, że odczuwalna różnica będzie spora, ale chodzi mi o aspekty użytkowe, czyli:

- moc w porównaniu do masy

- awaryjność

 

Czytałem, że z tymi jednostkami (N47T) nie ma już takich problemów jak z poprzednimi.

O tym, że zastanawiam się nad modelem 520 decyduje głównie to, że kupuję za naszą zachodnią granicą (akcyza 3,2% zamiast 18,6%) oraz duża różnica w cenie w porównaniu do 530d czy 535d. Różnica w cenie + wyższa akcyza daje kwotę prawie taką jak przy zakupie nówki w salonie, czyli ok. 50-60 tys.

Kolejnym argumentem za 2.0 jest to, że trafiła mi się na prawdę zacna wersja, bo 520d przeważnie to "golasy", które nie mają na pokładzie dosłownie nic i jeszcze są z małą navi.

Ostatni argument "za" jest fakt, że samochód będzie przez 340 dni w roku wykorzystywany w mieście (Warszawa), więc nie potrzebuję 313KM pod maską.

 

Pytanie czy ktoś jeździł takim silnikiem? Jak to się sprawuje? Może warto się zastanowić + dodać mu kilka kucy jakimś chipem?

Opublikowano

Jeju, a nie myślałeś, żeby kupić coś czego nie trzeba się wstydzić? :D

 

Silnik 2.0 to padaka przecież, pomijając brak mocy, w odróżnieniu od innych silników BMW, jego kultura pracy stawia go bliżej 1.9TDI niż np. 18 letniego 530d ... Z nowszymi konstrukcjami to raczej nie ma co porównywać, bo się można tylko uśmiać.

 

A co do wykorzystywania w mieście.. w odróżnieniu od trasy, to miasto stawia przed silnikiem ciągłe przyśpieszania.

Opublikowano
Jeju, a nie myślałeś, żeby kupić coś czego nie trzeba się wstydzić? :D

 

Silnik 2.0 to padaka przecież, pomijając brak mocy, w odróżnieniu od innych silników BMW, jego kultura pracy stawia go bliżej 1.9TDI niż np. 18 letniego 530d ... Z nowszymi konstrukcjami to raczej nie ma co porównywać, bo się można tylko uśmiać.

 

A co do wykorzystywania w mieście.. w odróżnieniu od trasy, to miasto stawia przed silnikiem ciągłe przyśpieszania.

 

A tam od razu wstydzić. Na mieście większość F10 to właśnie 520d, więc chyba nie jest taki tragiczny. Zresztą za 2-3 lata pewnie innych niż 2.0 nie będzie.

Zależy co, kto potrzebuje. Ja akurat nie muszę się podniecać znaczkiem 535d na klapie i to jeszcze płacąc za to 50 tys. zł. Jakby był droższy o 20 tys. to bym się nie zastanawiał. Cenę niestety głównie nabija akcyza, a to temat nie do przeskoczenia.

Na co dzień jeżdżę A45 AMG 381KM, więc moc tego BMW ma dla mnie znaczenie drugorzędne. Samochodem głównie będzie jeździła moja żona, a ja raz w roku pojadę na wakacje, a drugi raz na narty. Miałem 535d i wg mnie szału nie było, ale nie spodziewałem się sportowych osiągów od takiego samochodu. Przy A45 to i tak muł i nawet na "Sporcie" jedzie się jak wersalką :)

 

Z tym 1.9TDI chyba lekko pojechałeś :). Jeszcze powiedz, że pracuje jak w Golfie II :)

Opublikowano
Obawiam się, że w Golfie 2 pracuje lepiej :( Powaga, jeździłem 320d gdzie nie był wyciszony i najtragiczniejszy silnik, zaraz po 3 cylindrowym z 218i chyba. W 520 jest lepiej wyciszony, co nie zmienia faktu, że chodzi tragicznie. Oczywiście, jeśli patrzysz na nowy silnik i po paru latach sprzedaż, to wiadomo, że jak Ci odpowiada to luz. Ale przypomnę, że akcyza nie jest obowiązkowa, ja już nie planuje płacić.
Opublikowano

Coś mi się wydaje, że rozmawiamy o silnikach 2.0, które dzieli co najmniej 10 lat. Nie wydaje mi się, że opisujesz ten, o który ja pytam.

 

Co do akcyzy - czy możesz rozwinąć?

Skoro nie jest obowiązkowa to znaczy, że jest dobrowolna, a ludzie płacą z poczucia obywatelskiego obowiązku?

Opublikowano

Mówię o 320d F30. Też kilka innych 20d w X3 i 520d widziałem/jeździłem i w środku nie słychać to nie jest źle, ale na zewnątrz wstyd dodawać gazu.

 

Auto zarejestrowane za granicą, za gotówkę to od ręki sobie załatwisz, na kredyt trochę trudniej.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
F07 LCI jest wgłuszona dużo lepiej od F10 a 2.0d daje sobie radę :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.