Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jeżdżę autem już od około pół roku. Kupiłem je z niesprawną klimatyzacją z myślą o samodzielnej naprawie. Po podłączeniu i zdiagnozowaniu IMPĄ przyczyną niedziałającej klimatyzacji początkowo okazał się czujnik ciśnienia - błąd na komputerze, po czym po wejściu w analog values Pressure sensor rzeczywiście na stałe ma 5V.

Dla sprawdzenia czy winowajcą jest rzeczywiście czujnik wypiąłem wtyczkę z czujnika, po czym okazuje się, że 5V nie znika.

Następnie postawiłem na uszkodzone przewody i zwieranie do +5V przewodu powrotnego/sygnałowego. Wypiąłem więc z kostki X610 czarno/szary przewód z pinu 10, następnie wpiąłem kostkę i ponownie zdiagnozowałem IMPĄ. 5V na wejściu jak było tak jest.

Dodatkowo multimetrem zmierzyłem napięcie na wypiętym sygnałowym przewodzie i pojawiło się około 3,5 V.

Teraz jedynie co przychodzi mi do głowy to zepsuty panel sterujący klimatyzacji. Jednak nie chciałbym kupować kolejnego w ciemno. Być może spotkał się może ktoś z taką sytuacją ? Prosiłbym bardzo o wskazówki.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniłem panel klimatronika z e39 z 1997 r. Zamiast napisu MAX, ma napis REST. Klimatyzacja uruchamia się i chłodzi. Natomiast po wpięciu i sprawdzeniu INPĄ, nie mam odczytów z czujnika ciśnienia. Czyżby w tych rocznikach nie było tego odczytu i dlatego klimatyzacja startuje bez sprawdzenia poprawności ciśnienia w układzie ? Nie mam dla podmianki klimatronika z napisem MAX, wtedy sprawdziłbym czy winny jest czujnik ciśnienia czy też poprzedni panel klimatronika.

Czy miał ktoś już takie doświadczenia lub wie coś na ten temat ? Czy mogę zostawić ten panel z napisem REST i w razie niedoładowania klimatyzacji, bądź niskiego ciśnienia w układzie bezawaryjnie rozłączy klimatyzację ?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Po lecie postanowiłem powrócić do starego panelu klimatyzacji, gdyż nie jest już mi aż tak potrzebna klimatyzacja. W międzyczasie rozglądałem się za innymi panelami by kupić i podmienić jednak nie ma nic w moich okolicach, a nie chcę kupować "w ciemno". Po wypięciu panelu sprzed liftu, pomyślałem, że rozbiorę najpierw poprzedni dla ogólnych oględzin płytki (może gdzieś widoczne byłyby nadpalone ścieżki). Nie zauważyłem nic dziwnego, po czym po zamontowaniu go w aucie całkowicie przestał działać. Świecą się jedynie diody podświetlające (np. nawiew na twarz, nogi itp.), na stałe podświetlony jest LCD, jednak nic nie pokazuje. Po próbie kliknięcia czegokolwiek diody przymrygują. Po sprawdzeniu INPĄ, jest błąd że panel przeszedł w tryb oszczędzania energii. Czyżbym coś uszkodził podczas otwierania panelu ? Czy może panel "zgubił" program i należy go zaadaptować ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.