Skocz do zawartości

E39 535 BC abstrakcyjne spalanie, nie działa zegarek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

W końcu zabrałem się za pierdółki, które od dawna męczyły mnie w moim e39 :)

Posiadam zegary z dużym wyświetlaczem i dwoma przyciskami, manetka BC, radio ori kaseciak bez przycisku BC, za to z przyciskami: zegarek, +/- oraz set.

Wygląda to tak, że przycisk BC przełącza normalnie funkcje, jednak w miejscu cons1 i cons2 pokazuje się abstrakcyjna liczba typu 39,5l - po resecie zegarów zeruje się i powoli rośnie znów do tej wartości. W miejscu zegarka "--:--" no i data też nieprawidłowa. Po duszeniu przycisków na radiu nic kompletnie się nie dzieje.

Spalanie w testach 4 i 5 pokazuje prawidłowe, więc skąd BC pobiera sobie dane? Samo radio ma jako taką komunikację z zegarami, bo wyświetla stacje radiowe itp.

Gdzie szukać problemów?

Może to być fizyczny problem z komunikacją, czy może kwestia kodowania?

Dysponuję NCS Expertem i Inpą.

Pozdrawiam!

 

Edit: Mała poprawka, po wczorajszym resecie cons1 i cons2 mam 28,9l, wg testu 5 jest to 18,6l

 

Edit2: Połączyłem sie z modułem IKE i przeglądając plik fsw_psw natknąłem się na parametr ZYLINDER_ZAHL 6_zylinder. Zmieniłem na 8_cylinder, przejechałem się i spalanie chyba pokazuje jak trzeba (po 5km ok 16l/100km).

Pozostaje kwestia zegarka, może trzeba go gdzieś też aktywować?

Opublikowano

Dokładnie tak, z tym, że wcześniej, to spalanie stało cały czas na 39,5 l/100km odkąd mam ten samochód, nawet po wielu resetach i tak dochodziło do tej wartości.

Po zmianie w IKE z 6 na 8 cylindrów jest tak jak być powinno, spalanie zeszło do ok 18 litrów i tak sie utrzymuje na razie na krótkich przejazdach :) Ekonomizer zaczął pokazywać realne wartości, bo wcześniej nie mogłem zejść na nim poniżej 14 litrów przy równej jeździe :)

 

Zacząłem drążyć temat w NCS dlaczego było ustawione te 6 cylindrów i doszedłem do tego, że licznik był wymieniany. Był przy tym zakodowany, ale nie do końca dobrze, bo zostało kilka baboli: To co już zmieniłem, czyli liczba cylindrów, Vin w liczniku zgadza sie tylko 7 ostatnich znaków, po vinie jest literka H (w EWS literka A, tak powinno być?), przebieg różni sie o 10km pomiędzy EWS, a IKE, nr SA na szczęście zgodny.

 

Zauważyłem też, że stacje i nr cd pokazują się na liczniku tylko przy zmianie z kierownicy, gdy zmieniam na panelu radia to na liczniku pustka - chyba tak nie powinno być?

 

W dodatku nie mogę skasować spalania i średniej prędkości przez przyciśnięcie BC na manetce, tylko przez menu testów.

Poza tym nie działa reszta opcji dist, time, data, stop itp.

 

Czy dobrze myślę, że powinienem w liczniku zakodować radio i/lub zakodować radio?

Wie ktoś za co odpowiada parametr BC_CODE_AKTIV (u mnie jest na nicht, a nie chce bezmyślnie, na pałe dawać aktiv gdzie sie da, żeby nie było potem płaczu :) )?

 

W tym tyg mam zamiar nabyć PA Soft

Opublikowano

Problem z zegarkiem również został rozwiązany :)

Wystarczyło zmienić w IKE tryb komunikacji z resztą systemów, na integracje z radiem i na radiu pojawił się zegarek :D

Równocześnie w menu BC zostały tylko opcje: cons, range i speed :)

Brakuje mi trochę dwóch niezależnych wskazań średniego zużycia paliwa :( Ale wcześniej i tak nie mogłem ich kasować inaczej, niż przez reset zegarów :)

Jutro w trasie sprawdzę, czy teraz działa kasowanie przy pomocy przycisku BC :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.