Skocz do zawartości

Oczyszczanie chłodnicy 750 v12 - wykończe sie na bank :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam po długiej przerwie..

 

Nie bede sie za bardzo rozpisywał, ze kłopoty z chłodzeniem, ble, ble.. Obydwie uszczelki pod głowicami ok na 100%,nowy termostat, nowe visko, pompa sprawdzona, układ odpowietrzony (ale na wodzie destylowanej), z tego co wyszukałaem na forum jest to bez znaczenia do testów tym bardziej. Temp poza środkiem, jak stoje w korku to temp zbliża sie do kreski pomiędzy środkową a czerwoną. Jak jade na trasie jest :prawie ok ale jak tylko "depnę" wzrasta doscy sporo, a po jakimś czasie znowu spada.Zostaje mi jeszcze tylko drożność chłodnicy.Chce ją zdemontować i oczyścić. Znacie jakiś "złoty środek" na odkamienienie chłodnicy?? Jest nietypowa i cieżką taką znaleźć i dla tego chce ją wyczyścić jeśli jest taka opcja.

Z góry dzieki

 

 

 

P.S. Jeśli temat był na forum to bede wdzięczny za link (i prosze wywalić mój wątek) niestety mnie nie udało sie namierzyć...

Edytowane przez Edos

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano
dziwna sprawa ale ja bym mimo wszystko wymienił bo nigdy do końca nie bedziesz pewien czy dobże wyczyściłeś jak będzie dalej to samo a taką chłodnice powinieneś dostać za max 300zł
BMW sie nie psuje
Opublikowano
Kurde.. juz jedną kupiłem (rok temu) i są efekty. Moja poprzednia przeciekała. Boje sie kupić znowu "wynalazek używany" a nowa - ehh.. wole nie myśleć.. Ponoć są jakieś niezłe specyfiki do takich operacji ale może macie z tym jeskieś doświadczenie??

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

Środek do odkamieniania czajników, wszystkie części w chłodnicy są odporne na jego działanie. I jeszcze jedno jeżeli kiedykolwiek myłeś samochód myjką ciśnieniową zobacz czy jest prześwit pomiędzy lamelkami. A visko nawet jeżeli nowe ze sklepu to wcale nie znaczy że sprawne, miałem podobny problem z nowym. Panowie w firmach spedycyjnych mają w .... gdzieś oznakowania kartonów. Jeżeli troszkę poleżało nie tak to nie będzie działać prawidłowo.

pawel

Opublikowano
Środek do odkamieniania czajników, wszystkie części w chłodnicy są odporne na jego działanie. I jeszcze jedno jeżeli kiedykolwiek myłeś samochód myjką ciśnieniową zobacz czy jest prześwit pomiędzy lamelkami. A visko nawet jeżeli nowe ze sklepu to wcale nie znaczy że sprawne, miałem podobny problem z nowym. Panowie w firmach spedycyjnych mają w .... gdzieś oznakowania kartonów. Jeżeli troszkę poleżało nie tak to nie będzie działać prawidłowo.

pawel

 

hymm.. ale jak go zastosować? W czajniku sie go chyba gotuje jakiś czas.. wsypać i "polatać" Ile go wsypać? Jaki konkretnie? Jak zastosować? :)

Płynu o ile pamiętam w układ wchodzi albo 11l albo ... oj, nie pamitam 14 l?

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano
najlepij zrób tak wymontuj połóż isprawdź ile wejdzie do niej wody jeżeli jakaś mała ilość to lipa prubuj plukać ajeżeli z 3 litry to jest git i szukaj coś innego a srodki do czyszczenia kupisz w motoryzacyjnym albo ludwik do garów szlałf z wodą bieżącą i heja
BMW sie nie psuje
Opublikowano
Tylko że sprawdzenie samej pojemności jeszcze o niczym nie świadczy. Obieg wody przez chłdnicę może być zbyt mały i niekoniecznie musi być zapchana na amen. A co do odkamieniaczy trzeba sprawdzić na opakowaniu. A jak się boisz to woda z octem bez gotowania łyżka stołowa na litr. W ten sposób czyściłem zakamienione grzalki w ogrz. do wody.
Opublikowano

a czy o chłodnice oleju skrzyni biegów nie musze sie martwić? Jest wmontowana w chłodnice cieczy chłodzącej..

 

 

 

 

 

]

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

Do czyszczenia chłodnicy całkiem niezłe środki ma STP. Chłodnicy nie wyjmuje się, tylko czyści w samochodzie (razem z całym układem).

 

Co do octu, to płukałem nim kiedyś chłodnicę w Polonezie i działał bardzo skutecznie. Tak skutecznie, że od jego oparów zeszła mi farba z chłodnicy, ale ja wlewałem nie kilka łyżek octu, tylko kilka BUTELEK octu na cały układ.

 

Nie odważyłbym się jednak zastosować tego patentu w BMW.

 

Jeżeli miałeś kiedyś jakieś przecieki z ukł chłodzenia i wlałeś "cudowne uszczelniacze" ze stacji benzynowych (nie istotne jakiej firmy), to możesz już szukać nowej chłodnicy, bo tego syfu nie wypłucze nawet 100% roztwór octu.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Cieżko mi powiedzieć czy były tam jakieś specyfiki (ja nie używam takich tematów)

Zaopatrzyłem sie w cos takiego

 

http://www.upromex.com.pl/catalog/index.html?ownerID=14&catID=33#

 

I oni tu piszą tak:

 

1. Spuścić płyn z chłodnicy, przepłukać i napełnić do połowy wodą,Wlać zawartość butelki i dopełnić do normalnego poziomu

- ja mam naczynko a nie wlew płynu bezpośrednio do chłodnicy

 

2. Pozostawić Speedflush w układzie na 35-50 km. jazdy lub rozgrzać silnik i pozostawić na podwyższonych obrotach przez ok. 10 min.

 

3. Po ochłodzeniu spuścic płyn z chłodnicy, przepłukać i napełnić ponownie

 

4. W pojazdach gdzie nie można spuścic płynu z grzejnika ????? ( nie wiem o co loto?? radzimy napełnić ponownie wodą, włączyć silnik z grzejnikiem na "gorące", aż do zagrzania się silnika, spuścić płyn a następnie dodać nowy

 

Czy ja moge u siebie spuścić płyn z grzejnikia?? czy to chodzi o nagrzewnice??

 

Co o tym sądzicie?

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

Oczywiście że możesz spuścić płyn z nagrzewnicy, ustawiasz temp. na full i po sprawie. Co do środków czyszczących układ chłodzenia polecam co następuje:

 

Radiator flush z Valvoline, CRC10330110 z CRC, AS 107 z Prestone.

Wszystkie do nabycia w Inter Carsie. Ja osobiście używam tego pierwszego, przed każdą wymianą płynu chłodzącego ( ostrozności nigdy za wiele :mrgreen: ).

 

Ewentualnie tu masz używaną chłodnicę za 110 zł: http://www.allegro.pl/item115494082_chlodnica_bmw_e32_730_735_750_oryginal.html

Opublikowano

Uuu.. właśnie napisałem do gościa od chłodnicy :)

 

Czyli:

odłączam wąż dolny, zlewam troche płynu, dolewam specyfik, uzupełniam wodą i jazda 40 km. Zlewam całość jak ostygnie, zalewam płynem i po ptokach, si??

 

Czy syf bedzie widoczny?? Bede widział czy sie oczyściła czy to sie tak rozpuści,ze nie bedzie widoczny kamień?

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano (edytowane)
Po pierwsze nic nie odczepiasz, bo chłodnica w E32 ma korek spustowy ( na spodzie chłodnicy po lewej stronie - od strony kierowcy, taki plastikowy na klucz nr 13, wkręcany pod kątem 45 stopni), po drugie wiem że piszą na opakowaniach żeby zlać trochę płynu dolac specyfik i uzupełnić wodą ale ja preferuję całkowite spuszczenie płynu i napełnienie wodą destylowaną ze specyfikiem ( ponieważ woda jest przeźroczysta w odróżnieniu od płynu i po operacji mam podgląd po kolorze wody co za syfy były w układzie). A stary płyn tak i tak musiałbyś wylać więc żadnej straty nie ma. A cały rozpuszczony syf jak najbardziej będzie widoczny. Edytowane przez Wojtek750
Opublikowano

tak tez uczynie :)

 

Dzieki Wielkie :)

Zobaczymy co z tego wyjdzie

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witaj

 

Po całym zabiegu - może się okazać , że chłodnica się tak dobrze oczyści , że będzie cieknąć .

 

Kamień który dotąd był wrogie czasami jest sprzymierzeńcem i zatyka drobne nieczczelności .

Zanim rozpoczniesz akcję - znajdź sobie warsztat gdzie łatają chłodnice albo najlepiej niech całą akcję oni Ci przeprowadzą .

 

 

Pozdro

Mario

Opublikowano

No to jestem lekko załatwiony. - zgłupiałem

 

Z układu wyleciał jakiś lekko brązowy syf ale czy to kaaamień??

Wiec:

 

- Uszczelki pod głowicami ok (zero oleju w wodzie, zero wody w opleju,

wody nie ubywa, auto chodzi elegancko,ciśnienia na tłokach ok)

 

- Pompa wodna nowa, termostat nowy, układ odpowietrzony (chyba ze 2

godziny odpowietrzalem- dla pewności)

 

- Układ drożny, chłodnica wymyta i wypłukana,

 

- Visko jeszcze ostatecznie podpada mi lekko ale wyjue jak F-16 wiec chyba

dziala ale po wyłaczeniu silnika sie nie jest zblokowane (wiem,ze nie

powinno bvyć na 100% zablokowane ale nie za ciasno chodzi)

 

A temp. jak wariowała tak wariuje. Nie jest to wina wskaźnika bo jak gasze auto to pod maske sie nie zbliżać(wszystko gotowe to rozsadzenia). Korki- to samo, i jazda na trasie to samo, przy przyspieszeniu albo przy jeździe pod góre temp rośnie.. Luudzie pomocy!! :(

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

Układ cały gorący, chłodnica i wszystkie węże.. Przewalone całe forum, wszystkie porady wykonane i nic :(

 

Do "robertbmw" czytałem Twoje porady i tylko jedno mnie martwi. Z tego małego otworka w korku wlewu nie leci płyn - ale ja nie mam wlewu przy chłodnicy, mam naczynko - ale to na bank wiesz..

 

CO robic dalej??

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

Cały czas stawiam na te elementy,które są nowe. Nowe wcale nie znaczy idealne. Najpierw visco a potem termostat. Już raz wymieniałem fabrycznie nowe visco ze sklepu. W moim przypadku z reklamacją żadnych problemów nie było.

Powodzenia

Opublikowano

Napisałeś że z małego otworka pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego nie leci płyn chłodzący i być może tu jest właśnie przyczyna; sprawdź drożność przewodu odpowietrzającego chłodnicę, to taki cienki gumowy prowadzi od chłodnicy lewym błotnikiem do zbiorniczka wyrównawczego.

Po za tym zobacz jeszcze jak wygląda radiator w tej Twojej chłodnicy; czy nie jest zapchany jakimiś śmieciami, owadami itp, lub pogięty, wykruszone żebra i takie tam.

Opublikowano
Sprawdzalem radiator. Czysty. Węzyk to samo.. przepływ elegancki

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

Napisałeś, że po nagrzaniu się silnika bardzo wzrasta Ci ciśnienie w układzie chłodzenia "Nie jest to wina wskaźnika bo jak gasze auto to pod maske sie nie zbliżać(wszystko gotowe to rozsadzenia)".

 

Napisałeś też, że "Uszczelki pod głowicami ok (zero oleju w wodzie, zero wody w opleju, wody nie ubywa, auto chodzi elegancko,ciśnienia na tłokach ok)".

 

To, że nie ubywa wody z układu, nie miesza się ona z olejem, olej z wodą, nie znaczy wcale, że głowica/uszczelka pod głowicą jest O.K.

 

Nie brałeś pod uwagę sytuacji, kiedy po prostu kompresja idzie Ci do wody i tworzy korki powietrzne? Wymienione przez Ciebie objawy nie wykluczają takiej sytuacji.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Wiem Buba ale nie dzieje sie nic złego z wodą to znaczy nie bombluje jak korek odkręce itp. Dziś po wczorajszysz eksperymentach chyba powoli zaczyna być git. W upale z klimą mam wskazówke lekko poza połową lekko- minimalnie tyle,ze długo nie jechałem.. Ehh... moze wreszcie..

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano
Zapata i jak dobrze jest ? - miałeś ostre boje :|

Idealnie nie jest. Coraz bardziej obstaje,ze to jestnak visko. Temp. sobie "lata" między środkiem a 3/4 .. Ehh.. chyba juz jestem skazany na kłopoty z chłodzeniem .. ale i tak kocham to auto.. :)

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.