Skocz do zawartości

[e46 320d] - Urwana szpilka/śruba kolektora ssącego


esselu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dzisiaj urwałem śrubę/szpilkę kolektora ssącego (nr 5 na rysunku) podczas dokręcania (kluczem dynamometrycznym nastawionym na 15 Nm :mad2: ) - nie wiem jakim cudem no ale stało się (naszczęście urwana śruba wystawała z gwintu więc łatwo ją odkręciłem szczypcami) - nowa szpilka zamówiona w ASO w Pon bedę składał na nowo. Nast razem dokręcam max 10Nm, a nakrętki (nr 13 na rysunku) momentem 15Nm. Wg teori na forum - wszystkie 15 Nm. W e90 zawsze dokręcałem 10, a tutaj dałem 15 :duh: :duh: :mad2: czytając info z forum

 

http://static.pokazywarka.pl/k/e/9/14e609ded64d41678f13b092e9d3243a_orig.jpg?1497104381

 

Pytanie moje jest takie, da się tą śrubę ładnie wyjąć razem z tą blokadą (zabezpieczającą przed wypadnięciem/wysunięciem śruby z kolektora)? Czy tej blokady nie usuwać ? (samą śrubę obciąć ?)

Człowiek w ASO powiedział, że będzie śruba + blokada (chyba), bądź sama śruba. Nie mam pojęcia jak to wyjąć, żeby poźniej wsadzić nową śrubę/szpilkę ładnie bez robienia druciarstwa i przeróbek.

Ktoś wie może jak się do tego zabrać ? Dodam, że element nr 6 który na rysunku jest w elemencie 5 to na rysunku jest błąd. Te łożysko gumowe (nr 6) jest w dziurkach pod nakrętkę (nr 13). Przynajmniej ja nr 6 mam tylko pod nakrętkami nr 13, a razem ze śrubą nr 5 mam blokady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrobiłem to samo. Śrube dostaniesz z ta tuleją. Robiłem to ze dwa lata temu, ale nie było problemu z wyciągnięciem tej blokady, bo nie pamiętam żebym jakoś grubo kombinował. Najgeubsza rzecz to kasa za tą śrubę. Pamiętam że się za głowe złapałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem to samo. Śrube dostaniesz z ta tuleją. Robiłem to ze dwa lata temu, ale nie było problemu z wyciągnięciem tej blokady, bo nie pamiętam żebym jakoś grubo kombinował. Najgeubsza rzecz to kasa za tą śrubę. Pamiętam że się za głowe złapałem.

 

nie taka tragedia , śruba już zamówiona na wtorek będę miał , coś około 17zl :D , bardziej mnie boli moja głupota i zmarnowany czas :mad2: no i chciałbym żeby to wyglądało identycznie jak przed urwaniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki , dam znać jak zrobię , wstawię fotki z przed i po operacji. Powiedz mi jeszcze czy coś ucinales czy po prostu pod pewna siła ustąpi ta śruba + blokada i wyjdzie z otworu ? Czy trzeba coś naciąć / podciąć ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie nic nie ucinałem. Wydaje mi się, że wybiłem to, ale pewny nie jestem. Jak pisałem, nie stawiało to takiego oporu żeby o tym pamiętać :D wcisnąłem to wkręcając od spodu w nakrętkę, wtedy tuleja wskoczy w odpowiednie miejsce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jack79, wszystko ładnie odskoczyło tak jak mówiłeś. Wsadziłem nową śrubę z nową blokadą i nie ma śladu. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam :cool2: :cool2:

Śruby dałem na 10Nm a nakrętki na 12Nm, nowe uszczelki, zaślepki klapek kolektora oczywiście też, nowe wężyki no i kolektor oraz egr jak nowy (wyczyszczony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.