Skocz do zawartości

[e46 320d] - Urwana szpilka/śruba kolektora ssącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Dzisiaj urwałem śrubę/szpilkę kolektora ssącego (nr 5 na rysunku) podczas dokręcania (kluczem dynamometrycznym nastawionym na 15 Nm :mad2: ) - nie wiem jakim cudem no ale stało się (naszczęście urwana śruba wystawała z gwintu więc łatwo ją odkręciłem szczypcami) - nowa szpilka zamówiona w ASO w Pon bedę składał na nowo. Nast razem dokręcam max 10Nm, a nakrętki (nr 13 na rysunku) momentem 15Nm. Wg teori na forum - wszystkie 15 Nm. W e90 zawsze dokręcałem 10, a tutaj dałem 15 :duh: :duh: :mad2: czytając info z forum

 

http://static.pokazywarka.pl/k/e/9/14e609ded64d41678f13b092e9d3243a_orig.jpg?1497104381

 

Pytanie moje jest takie, da się tą śrubę ładnie wyjąć razem z tą blokadą (zabezpieczającą przed wypadnięciem/wysunięciem śruby z kolektora)? Czy tej blokady nie usuwać ? (samą śrubę obciąć ?)

Człowiek w ASO powiedział, że będzie śruba + blokada (chyba), bądź sama śruba. Nie mam pojęcia jak to wyjąć, żeby poźniej wsadzić nową śrubę/szpilkę ładnie bez robienia druciarstwa i przeróbek.

Ktoś wie może jak się do tego zabrać ? Dodam, że element nr 6 który na rysunku jest w elemencie 5 to na rysunku jest błąd. Te łożysko gumowe (nr 6) jest w dziurkach pod nakrętkę (nr 13). Przynajmniej ja nr 6 mam tylko pod nakrętkami nr 13, a razem ze śrubą nr 5 mam blokady

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobiłem to samo. Śrube dostaniesz z ta tuleją. Robiłem to ze dwa lata temu, ale nie było problemu z wyciągnięciem tej blokady, bo nie pamiętam żebym jakoś grubo kombinował. Najgeubsza rzecz to kasa za tą śrubę. Pamiętam że się za głowe złapałem.
Opublikowano
Zrobiłem to samo. Śrube dostaniesz z ta tuleją. Robiłem to ze dwa lata temu, ale nie było problemu z wyciągnięciem tej blokady, bo nie pamiętam żebym jakoś grubo kombinował. Najgeubsza rzecz to kasa za tą śrubę. Pamiętam że się za głowe złapałem.

 

nie taka tragedia , śruba już zamówiona na wtorek będę miał , coś około 17zl :D , bardziej mnie boli moja głupota i zmarnowany czas :mad2: no i chciałbym żeby to wyglądało identycznie jak przed urwaniem :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ja chyba 20 zl za jedną śrubkę płaciłem. Wygląda to identycznie. Wyciągasz wszystko i montujesz komplet. Zero ròżnicy.
Opublikowano
ok dzięki , dam znać jak zrobię , wstawię fotki z przed i po operacji. Powiedz mi jeszcze czy coś ucinales czy po prostu pod pewna siła ustąpi ta śruba + blokada i wyjdzie z otworu ? Czy trzeba coś naciąć / podciąć ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie nic nie ucinałem. Wydaje mi się, że wybiłem to, ale pewny nie jestem. Jak pisałem, nie stawiało to takiego oporu żeby o tym pamiętać :D wcisnąłem to wkręcając od spodu w nakrętkę, wtedy tuleja wskoczy w odpowiednie miejsce.
Opublikowano

Jack79, wszystko ładnie odskoczyło tak jak mówiłeś. Wsadziłem nową śrubę z nową blokadą i nie ma śladu. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam :cool2: :cool2:

Śruby dałem na 10Nm a nakrętki na 12Nm, nowe uszczelki, zaślepki klapek kolektora oczywiście też, nowe wężyki no i kolektor oraz egr jak nowy (wyczyszczony)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.