Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem posiadaczem BMW X5 E70 3.0d xDrive 6-biegów . Od niedawna zaczęła mnie niepokoić jedna sprawa, a mianowicie przeciągnięcie na drugim biegu do 2500obr/min. Po osiągnięciu tej wartości automat wrzuca trójkę i jest wyczuwalne lekkie szarpnięcie. Historia nie ma miejsca w trybie sport i w ręcznym przerzuceniu biegu po osiągnięciu 2500obr/min. Najczęściej zdarza się to przy spokojnej jeździe przy lekko agresywnym traktowaniu auta jest ok. Tak samo gdy silnik jest zimny nie ma problemu. Auto ma przejechane 94017km. Czy to jest zwiastun sypania się skrzyni czy może problem z DPF. Komputer nie był jeszcze zapinany. Dodam że kolega "putin1991" opisał podobne przeciąganie biegów viewtopic.php?f=84&t=322520 jednak u mnie nie śmierdzi od silnika. Dodam że chciałem podpiąć się pod temat jednak został on zablokowany. Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Opublikowano
Aktualizacja oprogramowania skrzyni . Miałem taki sam problem . Jeśli dobrze pamiętam ostatnia aktualizacja skrzyni do x5 e70 jest datowana na końcówkę 2013. Jeśli ktoś ma starszy soft to uważam że nawet jeśli nie ma niepokojących objawów powinien zafundować skrzyni update. Po zabiegu skrzynia pracuje idealnie , spalanie spadło o około 0,7-1l /100km.
Opublikowano (edytowane)

Ja już robiłem 3 razy adaptacje i upadłe softa ale to nic nie daje. Objaw jest na tyle incydentalny że specjaliści od skrzyń nic nie mogą poradzić bo komputer nic nie mówi wszystko jest ok. Dodam że objaw przeciągania 1-2 biegu pojawia się gdy rozpoczynam jazdę po nocy i ruszam pod lekka górkę z podjazdu lub gdy lecę pod górkę około 130/140 i zatrzymam się na światłach. po przejechaniu 5 km puszcza. Pytanie do autora czy może patrzeć temperaturę silnika z ukrytego menu w trakcie jazdy w jakich wartościach się mieści ? Ja jak objaw wystąpi i szybko sprawdzam temperaturę jest w okolica 94-97

I nie schładza się jak się zatrzymam dopiero jak wcisne gaz powyżej 3000 obrotów.

dg czy potrafisz wywołać to przeciąganie ?

 

Robiłem test na wyłączonej klinie i objaw nie występował tak jak by silnik miał lżej

Ale klima sprawna, i nadal nie wiem co to, napewno to nie dpf bo sprawdziłem z ciekawości

Zaczynam podejzewać przedni most albo półosie ze tam się coś zaciera

 

dg czy masz klapki przed chłodnicą?

I czy ingerowałeś w Soft silnika bo w mojej x5 e70 3.0d xdrive jest mocniejsze niż seria było grzebane,

Mój przebieg to 220000

 

Do admina usuwasz moje tematy na ten temat cały czas problem jest nierozwiązany. Ten temat chociaż zachowaj

Edytowane przez putin1991
Opublikowano
tam wcześniej piszesz o lekkim szarpnięciu na 3 biegu tez to mam ale tuz przed wystąpieniem przeciągania. Masz bardzo mały przebieg jak na takie objawy. tu ktoś pisze że soft jak ty masz ostatniego przedlifta 2010 i soft masz dobry. Ja osobiście mam podejrzenia co do temperatury że rura od wymiennika nie jest w pełni drożna i przy spokojnej jeździe przepływy wody jest zbyt mały i się grzeje.
Opublikowano
Kolego putin1991, autko praktycznie stało przez 3 dni. Wczoraj podczas małej przejażczki ok 70km głównie po autostradzie wszystko było ok. Zero jakich kolwiek objawów przeciągania. Dzisiaj ntomiast wracając z pracy ok 15km po mieście dwójka i trójka przeciągały strasznie tak jak na Twoim filmiku i było wyczuwalne szarpnięcie bardziej dynamiczna jazda i wszystko ok. Komputer zapięty był w sobote, zero błędów. Jutro idzie na podnośnik bo jest widoczny mały wyciek nie wiem jeszcze skąd ale lekko poci się osłona pod spodem. Może ubytek oleju w skrzyni? Może warto wymienić olej w skrzyni? Nie wiem bo raz jest idealnie a raz strasznie.... Może wgranie nowego softu pomoże, zerknę w ukryte menu i zobacze jakie temperatury silnika przy tych objawach są...
Opublikowano
Temperatura podczas jazdy pomiędzy 72 - 78 stopni Celsjusza, Jazda do 120km/h. Kolego putin1991 z tego co wiem nie ingerowano w soft silnika, klapki mam przed chłodnicą.
Opublikowano

ja już zdiagnozowałem. U mnie zacinał się króciec który jest popychany przez termostat w wymienniku ASB. kruciec wyjęty testuję teraz bez niego i jest rewelacja, ale konsekwencją jest temperatura silnika 75-86 stopni. ze tydzien jak wszytko będzie ok wstawię tą śmieszną część i gitara.

proponuję ci :

1. wywal klapki bo często się zacinają i są nie potrzebne to nie Syberia

2. sprawdź termostat wymiennika ASB

 

objawy które masz pojawiają się jak olej w skrzyni łapie zbyt wysoką temperaturę lae po jakimś czasie termostatowi udaje się włączyć i przechodzi. Jazda pod obciążeniem miasto górki jak jedziesz 120+ wszystko jest ok bo pęd powierza chłodzi ci wymiennik ASB.

Opublikowano
a ten 3 bieg wbija z szarpniecie u mnie jak przeciąga biegi więc zacznij od inspekcji tego termostatu, wywal klapki, zacznij sprawdzac tem. w ukrytym menu test 7 na necie masz jak to robić i napisz jakie masz wartości
Opublikowano
Tyle, że temperatura silnika jest już na poziomie 72-78 maks jaką miałem to 86. I sprawdzałem ją właśnie z ukrytego menu. A gdzie znajduje się ten wymiennik ASB i jak go wyrzucić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.