Skocz do zawartości

e38 740i Szarpnięcie po przełożeniu na "R"


jaclub

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po uruchomieniu zimnego silnika obroty są przez chwilę bliskie 1000, za chwilę się stabilizują i opadają do 600. Po wrzuceniu biegu wstecznego na zimnym silniku przy obrotach wyższych niż 600obr/min, daje się odczuć jakby takie gwałtowne zazębienie i szarpnięcie (dobicie). Gdybym przed ustawieniem drążka w pozycji "R" poprzedził przełożeniem na "Neutral" w/w objawu nie ma. Jak silnik jest zagrzany problemu nie ma.

740 M62B44 Steptronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo.

Na zimnym silniku po wrzuceniu R jest szarpniecie.

Dzieje mi się tak już od 2 lat. Nie pomogła wymiana oleju a zrobiłem to 3 razy.

W skrzyni żadnych błędów.

Temat odpuściłem.

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma to znaczenia, porostu gdy np. po nocy odpalam i wrzucam pierwszy bieg R jest ok pół sekundy zwłoki i później szarpniecie. Myślę że coś porostu w skrzyni nie domaga.

Nie mam pojęcia co.

Do przodu biegi zmienia idealnie. Czy ciepła czy zimna skrzynia.

Mam chyba taka samą skrzynię jak Ty (5hp24) tylko że mam silnik diesla.

Porostu myślę że czas i przebieg auta (445tys- jestem 3 właścicielem) zrobił swoje.

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chyba przechwaliłem ostatnio swoją skrzynie.

Otóż od kilku dni parę razy zdarzyło mi się na rozgrzanym silniku,najczęściej przy ruszaniu albo przy zmianie z R na D po dodaniu gazu przy ruszaniu czuć szarpniecie dochodzące z tyłu auta.

Gdzieś doczytałem że może to oznaczać początek końca wandlera.

Dobrze myślę czy to nie może wina wandlera i mogę zacząć szukać specjalisty od skrzyń?

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie jest to sygnał że coś tej skrzyni nie pasuje, za niski poziom oleju, może spracowany ten olej, zużycie-przebieg, auto do warsztatu i trzeba parę rzeczy sprawdzić. Szarpnięcie po szybkim zapięciu biegu zaraz po uruchomieniu, pokazuje się czasami w sprawnej skrzyni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli zmieniałeś olej i to nie raz, to raczej zabrudzona nie będzie, 445tyś na liczniku, pytanie czy auto faktycznie nie ma więcej, skrzynia po przebiegu 400/500+ ma prawo się odezwać, poszukać zdrowej, najlepiej jeszcze w aucie i podmienić całą z konwerterem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
sprawdź stan gumy na wale to powinno zakończyć problem szarpania miałem tak samo orginalna guma po 23 latach była w tragicznym stanie:). a co najważniejsze w skrzyni nie może brakować nawet 100-300 ml oleju.Jak dolewałeś olej do skrzyni? spuściłeś olej wlałeś do przelania zakręciłeś korek odpaliłeś samochód przełączyłeś każdy bieg powoli odkręciłeś korek podczas pracy silnika na neutralu i dolałeś do ponownego przelania do tego nowy filtr w skrzyni oczywiście? jeśli tak to ok. poza tym przed ruszeniem lepiej poczekać te 5 minut aż się zagrzeje jeśli masz czas i dopiero ruszać skrzynia nie będzie przeciągać i szarpać jak na zimnym do tego zdrowiej dla silnika także .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.