Skocz do zawartości

Obecność oleju w kanale dolotowym do kolektora w TDS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , ostatnio podczas wymiany paska wieloklinowego, zauważyłem obecnosc niewielkiej ilości oleju w tej rurze która idze do kolektora, rozumiem że to jest dolot powietrza.., a olej jest z turbo, ale dlaczego??

Czy jest to oznaka padającej turbiny??

Dodam ze moja turbina wygląda jak by była nowa.. Samochód mam rok czasu i jeździ jak rakieta.., żadnego dumienia itp itd.. Dodam ze mam zamontowany moduł tuningbox'a..

Jakieś sugestie??

 

Pozdrawiam

Wazik

Opublikowano
ostatnio podczas wymiany paska wieloklinowego, zauważyłem obecnosc niewielkiej ilości oleju w tej rurze która idze do kolektora, rozumiem że to jest dolot powietrza.., a olej jest z turbo, ale dlaczego?? Czy jest to oznaka padającej turbiny??

 

Dodam ze moja turbina wygląda jak by była nowa.. Samochód mam rok czasu i jeździ jak rakieta.., żadnego dumienia itp itd.. Dodam ze mam zamontowany moduł tuningbox'a..

Jakieś sugestie??

 

Olej przeciska się przez uszczelnienia wirnika turbiny, po stronie tłoczącej.

 

Może to być zaczątek padania turbiny.

 

Ale - dla pocieszenia - drobne ślady oleju w kolektorze dolotowym są praktycznie normą w każdym turbodoładowanym silniku z przebiegiem ponad 100 tys. km.

 

Nie znaczy to więc, że turbo padnie lada dzień.

Równie dobrze może pochodzić jeszcze kilka latek.

 

Możesz spróbować zrobić turbinie dobrze :wink: zalewając silnik olejem syntetycznym o letniej lepkości SAE 50 (czyli np. 5W/50), czyli utrzymującym sporą gęstość przy dużych temperaturach.

 

I dbać o turbinę, czyli stosować się do powszechnie znanych złotych zasad "Czego nie robić silnikowi z turbosprężarką".

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz,

Jesli chodzi o olej to teraz jeżdze na Mobil 10W40 Turbo Diesel..

Może przy następnej wymianie zaleje Castrol 10W60, słyszałem dużo pochlebnych opini na jego temat..

Natomiast dbanie o turbinę, czyli nie katowac n a zimnym i nie gasić od razu na goršcym, tylko po 1 min, zeby olej zdołał się wystudzić...?? Czy sš jeszcze jakie złote rady??

 

Pozdrawiam

Wazik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.