Skocz do zawartości

BMW E46 z Silnikiem 1.8 Wypadanie Zapłonu / Nierówna praca


Krystian316i

Rekomendowane odpowiedzi

Trudno jest mi prosić was o ew. możliwości podpowiedzi gdyż nie jestem aktywnym userem tego forum nie mniej jednak prosił bym o pomoc.

 

Otóż, jakiś czas temu zakupiłem BMW serii 3 z silnikiem 1.8 o oznaczeniu silnika "N42B18".

Przy normalnej jeździe i włączaniu się do ruchu dodałem gazu by nie utrudniać ruchu ulicznego i od tego momentu zaczęły się moje problemy.

 

Pierwszym objawem było to iż przestał równo pracować na wolnych obrotach, rzucał i szarpał jak gdyby miał zaraz wyskoczyć silnik z pod maski, jednocześnie wyskoczyła informacja/błąd "ENGINE".

Po włączeniu samochodu przez chwile była nieaktywna by po chwili zacząć mrugać i włączyć się na stałe.

 

Udałem się do garażu ojca gdzie okazało się iż na 4tym cylindrze od strony rozrządu cewka jest uszkodzona i ma przebicie.

Element został wymieniony i przez chwilę miało się wrażenie że problem został rozwiązany, nie mniej jednak po dodaniu gazu i odpuszczeniu go znów na wolne problem nadal występował. Poza tym Engine wcale nie zniknął.

 

W związku z tym udaliśmy się do warsztatu samochodowego specjalizującego się właśnie w naprawach BMW gdzie zdiagnozowano mi (po nierównej pracy silnika) iż przeskoczył łańcuch rozrządu.

Tak więc auto zostało u mechanika, nie mniej jednak okazało się iż nie to było problemem gdyż wszystkie znaki się zgadzały.

Sprawdzono świece i okazało się iż nie wszystkie pracowały tak jak trzeba więc wymieniono je na nowe.

 

Dzisiaj finalnie zabrano auto od mechanika ze względu na brak postępów a jedynie dostałem kilka dodatkowych informacji co się z nim dzieje oraz jakie błędy wywala.

 

Tak więc na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda następująco:

- pokazuje błąd silnika (kontrolka) ENGINE

- na wolnych trzepie, na 1,5 tys chodzi dobrze i pózniej zaczyna sie dławić, mulić.

- pod obciazeniem (na biegu) silnik muli i nie przyspiesza, zadnej reakcji na gaz a im go wiecej tym bardziej muli.

- na zimnym silniku nie przerywa na wolnych i całkiem dobrze pracuje

- po podpieciu do komputera wywala wypadanie zapłonu na 2 i 4 cylindrze

 

Ma ktoś jakieś pomysły ew. doświadczenia co może być nie tak?

Dodam jedynie iż na dzień dzisiejszy a właściwie jutrzejszy jest w planie uprzednie sprawdzenie czy winowajcą nie jest gdzieś filtr paliwa który chyba nie był wymieniany od nowości (przez brak możliwości zakupu w święta pociągnę go na krótko by zobaczyć jak się zachowuje).

Dodatkowo sprawdzenie całego układu dolotowego czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.

Czytałem też o jakiejś membranie na gruszce i możliwe iż tam może lewe powietrze łapać.

Po głowie chodzi mi też czujnik temperatury spalin itp (sonda lambda).

Może macie jakieś pomysły, albo ew. przypuszczenia co może być nie tak bo osobiście już ogarnia mnie niechęć.

Mam wrażenie iż to jakaś pierdoła która zaburza prace silnika ale mechanicy nie mogą jej zdiagnozować z racji tego iż zwykle najdroższe w naprawie wychodzi dla nich najbardziej korzystnie xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę z pewnością takową opcję.

Jeszcze kilka dodatkowych informacji (może komuś coś się zapali i zechce się tym podzielić ^^)

 

Uprzedni właściciel nie wymieniał oleju przez prawie 40 tyś, po wymianie oleju aż wypchało stary przez pierscienie na świece.

Kilkukrotne przepalenie go i wyczyszczenie świec spowodowało iż nie ma już na nich ani oleju ani nagaru.

Są ładne mlecznego koloru...

 

Kolega z konkurencyjnego forum podrzucił mi pomysł o sprawdzeniu po takiej sytuacji wtryskiwaczy oraz ich przeczyszczenie.

Mimo tego iż check engine wcześniej się wyświetlał niż przed wymianą oleju to może być to zbieżność sytuacji gdyż po wymianie cewki i oleju przez chwile pracował idealnie. Dopiero po dodaniu gazu tak jak pisałem znów zaczęły się problemy. Ale poprzedni problem z cewką objawiał się tym iż miał problem na wolnych gdyż nie palił na jeden gar lecz po wejściu na 3-4 tyś obrotów rwał ładnie do przodu :)

Mam nadzieje iż jutro uda się coś podziałać, bo jeżeli to Valvetronic to leże ^^

 

Bo jak narazie już poszło 250zł dla mechanika + 600 części i nadal nie pracuje jak powinien.

Cały czas mnie męczy fakt iż to jakaś pierdółka która nie daje się namierzyć :)

No nic, jutro będziemy sprawdzać, ale jeżeli ktoś miał by jakieś pomysły to jestem otwarty.

 

#edit#

Dodatkową informacją jest to iż nie przepala chyba paliwa gdyż w około auta aż wali benzyną gdy pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki udalo się rozwiązać problem.

 

Przeczyszczone czujniki walka (mialy az szlam na sobie).

Do tego zaizolowalem dwie cewki które mialy przebicie.

Jutro idą do wymiany :) Ze wzgledu na brak mozliwosci wymiany ich dzisiaj :)

 

 

Dziekuje za ew. pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.