Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, postaram się odpowiedzieć na kilka pytań i poruszyć kilka wątków.

Otóż obecnie zmagam się z problemem DPFa w moim aucie. Przebieg 273 tyś. ostatnie 100 tyś tylko i wyłącznie jazda w trasach. 200-800 km jednego dnia.

Jestem zwolennikiem zachowania DPFa oryginał ile tylko się da czasu.( nie po to skonfigurowano taki silnik i jego charakterystykę).

Jeśli jeździ się po mieście może być z nim problem, wtedy mycie lub wypalanie w piecu indukcyjnym.(zdania są podzielone co do metody i efektu. Np wypalanie może pozostawić ślad wycinania wkładu a tego byśmy nie chcieli. Mycie z kolei nie zawsze daje efekt(wkład może mieć nieszczelności lub inne uszkodzenia nie widoczne gołym okiem, gdyż przy myciu nie wyjmuje się wkładu z puszki). Zastępowanie DPFa Orginał zamiennikami wszyscy mi odradzali gdyż nie chcą na dłuższą metę działać. Ani chińskie , ani Polskie ani inne. Tylko oryginał używany z wiadomym małym przebiegiem lub mycie.

Reasumując ten wątek: Jeśli usuwać to mamy dwie opcje.

1 - zastąpić DPF rurą Downpipe (cena ok 1000zł) i wtedy jak najbardziej tuning i modyfikacja sterownika silnika.

2 - opcja to wyciąć profesjonalnie wkład ceramiczny dpfu i tak puszkę przygotować by ślad nie pozostał. Jest kilka firm w Polsce które potrafią to zrobić + modyfikacja sterownika.

moje spostrzeżenie: polecam zaślepić wtedy EGRa i sterownik wpis.


Wątek drugi: Sprawdzenie podczas kontroli składu spalin.


Na dzień dzisiejszy 18.01.2020 nie ma w Polsce ani jednej Stacji Diagnostycznej dysponującej takim sprzętem.

Żaden patrol Policji ani TDI nie posiada takiego precyzyjnego sprzętu.Nie dysponują nim również służby w całej UE. Mandat za granicą można dostać jeśli fizycznie widać że filtra DPF nie ma (spawy na puszce lub rura Downpipe). To czy DPF jest wycięty można tylko sprawdzić w laboratorium chemicznym podczas profesjonalnych testów.

Ponadto: kilka dni temu Sejm odrzucił w pierwszym czytaniu ustawę o karaniu kwotą do 5 tyś zł kierowców jeżdżących z wyciętym DPFem jak i tych co go wycinali.

Prawnie za tem temat jest zamknięty. Ustawa nie weszła, nie przeszła.

Wątek 3: okopcona rura wydechowa.

Po profesjonalnym" DPF off" jeśli silnik zachowuje wszystkie parametry wtrysku, dolotów powietrza, kompresji itp... nie ma prawa z katalizatorem a nawet w tej sytuacji dwoma być zjawiska okopconych rur.


Polecam raz w roku podjechać do mądrych zaufanych chłopaków którzy dokładnie zdiagnozują auto pod kątem DPfa. Np termostaty, duży i EGEru, świece żarowe, wtryskiwacze,

to wiele rzeczy które mogą wpływać na zapychanie EGEra.

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.