Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, na forum jak i również w świecie BMW jestem świeżakiem. Moje e46 nabyłem ok. miesiące temu. Sprowadzony z DE przez prywaciarza, od którego miałem przyjemność je zakupić po dość krótkim czasie użytkowania. Samochód jest w kraju zaledwie rok czasu. Poprzedni właściciel założył instalacje LandiRenzo, która aktualnie przejechała wraz z moim przebiegiem ok. 6 tyś km. Rok buni to 2004, pojemność 2.0 B no i oczywiście GAZ. Korka wstydu nie ma, tzn jest ale nie widoczny, bo pod wlewem. Zdecydowałem się na zakup akurat tego egzemplarza, ponieważ posiadał półroczną instalację i nie był tak zajechany jak inne sztuki... Nie polowałem konkretnie na BMW, choć nie powiem, byłem na oględzinach jedynki 1.6 benzyna ale stwierdziłem, że nie jest to najlepszy wybór do montażu instalacji choćby z racji na rozwiązanie w bagażniku (butla na zewnątrz przy już i tak małym litrażu). Co do wyposażenia to nic nadzwyczajnego ale grzane przednie dupy są, szyby niestety tylko przód, kiera czteroramienna, która zostanie w przyszłości zmieniona na multi 3 ramiona. Nie wiele przejechałem tym samochodem ale muszę przyznać, że po przesiadce z Opla GTC 2.0 T benzyna o mocy 170km jestem mile zaskoczony, że te 2.0 bez turbiny daje nawet radę i przy tym koszta jazdy na gazie... Nie ma o czym mówić, trasa ok. 160km + 15km po mieście z wynikiem 30,62zł przy cenie gazu 2,17. Co do wyglądu to na razie koło 16" na lecie i szybki przyciemnione ale tym zostałem obdarowany przy zakupie.

 

========================================

informacje pojazd

========================================

VIN: WBAEY71030KS56074

Kod Typ: EY71

Model: 318I (EUR)

Seria EFR: E46 4R

Seria: 3

Typ: LIM

Układ kierowniczy: LL

Liczba drzwi: 4

Silnik: N46

Pojemność skokowa: 2.00

Moc: 105 (143 KM)

Napęd: HECK

Skrzynia biegów: MECH

kod lakieru: 372 - STAHLBLAU METALLIC

Kod tapicerki: H9AT - STOFF JACQUARD / A

Prod.date: 2004-06-07

 

S1Ca SELECTION COP odpowiednich pojazdach

S8SP Jednostka sterująca COP

S210 Dynamiczna kontrola stabilności

S320 Usunięte, model liternictwo

S321 Części zewnętrzne w kolorze nadwozia

S354 Zielone szyby, zielony odcień band

S423 maty podłogowe, welur

S428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431 Wewnętrzne lusterko wsteczne z funkcją automatycznego dip

S465 Za pośrednictwem systemu załadunku

S473 podłokietnik przedni

S494 Ogrzewanie fotela kierowcy / pasażera

S495 3-punktowy głowicy pasek restr'nt, tylny środkowy

S508 Park Distance Control (PDC)

S520 Światła przeciwmgielne

S534 Automatyczna klimatyzacja

S548 Przebieg Speedo

S550 Komputer pokładowy

S650 odtwarzacz CD

S661 Radio BMW Biznes (C43)

S676 System głośników HiFi

S785 Białe światła kierunkowskazów

L801 Wersja krajowa NIEMCY

S851 język niemiecki

S863 Dealer Lista Europa

S879 Instrukcja obsługi niemiecki

P972 pakiet Comfort

 

 

Zakup:

 

http://s2.ifotos.pl/img/IMG1371JP_aawsxae.jpg

 

 

Zmiany...

 

Jako pierwsze na ruszt wpadły lampy, dokładnie klosze. Ich stan odstraszał. Zastanawiałem się nad zakupem kompletu kloszy ale koszta znacznie przywyższyły polerkę starych. Efekt po polerce bajka.

 

Przed polerką:

 

http://s2.ifotos.pl/img/IMG1383JP_aawsxsq.jpg

 

Po polerce:

 

http://s2.ifotos.pl/img/IMG1386JP_aawsxqs.jpg

 

Kolejna rzecz to aux. Wyczytałem, że moje radio może mieć możliwość wyprowadzenia auxa. Pożyczyłem lutownicę, cynę itp. W kolejnym dniu miałem zaplanowaną wyprawę po oporniki i inne pierdoły potrzebne do modu. Wyszło jednak tak, że wieczorem udając się na przejażdżkę zauważyłem, że pod przyciskiem mode ukazuje się aux, który normalnie, gdy nie jest on wyprowadzony i podpięty nie jest widoczny w opcjach. Zacząłem szukać wtyczki. Oczywiście najciemniej pod natarnią. Schowek. Podniecony podłączam tel z muzyką i trzeszczy... Miałem więc coś do zrobienia w tym kierunku i kolejnego dnia obcinanie, lutowanie, nowa końcówka z nieco dłuższym przewodem, koszulka termo i gra, dosłownie gra.

 

 

Co do wnętrza i jego stanu nie mam zastrzeżeń ale jak naoglądałem się tjuningów na forach to zapragnąłem listew piano black. Szybki zakup zestawu podkłąd do plastikó, czarna baza i klar w spray'u, papier wodny 600,800,120,180 wodne i płyt hamulcowy DOT, który miał mi pomóc w pozbyciu się "ogumienia", plastidipu na listwach, który był w dobrej kondycji ale mało aktrakcyjnie się to prezentowało. Wydałem o 10zł za dużo. DOT totalnie nie dał rady, przynajmniej w moim przypadku,papiery 120 i 180 wygrały. Zestaw wyszedł mnie w granicach 50zł. Aktualnie zrobiłem jedną listwę. Ma niedociągnięcia bo pierwszy raz kładąc podład coś nie poszło i jakby popękał w niektórych miejsach, spolerowałem i położyłem następne warstwy. Ostatecznie trochę to widać ale pomagają przyciemnione szyby z tyłu i efekt jest zadowalający. Walczę teraz z drugą listwą i starannie staram się uniknąć jakichkolwiek błędów i niedociągnięć. Ma być na "jajo", bo z przodem nie będzie żartów, musi być idealny. Efekt pokażę po skończonej robocie wszystkiego tj. listew z drzwi, ramki od biegów i przednich listew na kokpicie.

 

http://s2.ifotos.pl/img/IMG1389JP_aawsnpp.jpg

 

Oto co chcę uzyskać:

http://s2.ifotos.pl/img/IMG1365PN_aawsxqq.png

 

Zobaczymy co wystrugam...

 

W planie były koła 17 na sezon lato, jak narazie pozostaną 16stki z dnia zakupu, bo do roboty jest sprzęgło. Czas pokaże co będziemy zmieniać, ulepszać ;)

Edytowane przez Vincent1937
Opublikowano
Fajny kolor i felgi, egzemplarz wyglada na ładny i zadbany... dobry kierunek z wnętrzem! Życzę bezawaryjności bo z N42/46 różnie bywa, coś o tym wiem :)
Opublikowano

Dzisiaj udało mi się zakończyć walkę z listwami. Wyszło dobrze. Mogło być lepiej ale ostatecznie jestem zadowolony z efktu jaki uzyskałem za 50zł i jakiś 3-4 godzin, które na to poświęciłem. Wnętrze wydaje się teraz bardziej żywe. Listwy ori były w bardzo dobrym stanie jak na wiek samochodu ale za nudne...

 

Wnętrze przed zmianami:

 

http://s2.ifotos.pl/img/IMG1413JP_aasxrwr.jpg

 

Łącznie po kilku godzinach zmagań:

 

http://s5.ifotos.pl/img/IMG1419JP_aasxraw.jpg

http://s5.ifotos.pl/img/IMG1422JP_aasxrqh.jpg

http://s2.ifotos.pl/img/IMG1418JP_aasxrqw.jpg

http://s6.ifotos.pl/img/IMG1423JP_aasxrqa.jpg

 

Pogoda dzisiaj dopisywała, więc było i mycie, trochę polerki.

 

http://s10.ifotos.pl/img/IMG1417JP_aasxxph.jpg

http://s5.ifotos.pl/img/IMG1424JP_aasxxpn.jpg

http://s2.ifotos.pl/img/IMG1425JP_aasxxpq.jpg

 

Myślę, że następnym krokiem będzie multi 3 ramiona. Trochę się naoglądałem co i jak i roboty jest ale myślę, że będzie się opłacało w to bawić ; )

Opublikowano

Ładny egzemplarz. Fajnie się prezentuje w tym lakierze :)

P.S Kolego, mógłbyś podrzucić linka do dekodera VIN? Bo ja jakieś znalazłem ale strasznie lipne :(

Opublikowano

Dzisiaj przy okazji zakupów wrzuciłem do koszyka takie cudo:

http://s2.ifotos.pl/img/IMG1435JP_aaaehwq.jpg

 

Uszczelki,listwy i podszybie były wyblakłe i źle się to prezentowało na tle wypolerowanego lakieru. Ostatnio trochę pomęczyłem je plakiem ale to efekt krótkotrwały. Zobaczymy na jak długo starczy ten wytwór.

 

Efekt przed ( z tym, że listwy pionowe już po plaku, który nakładałem dzień wcześniej):

http://s2.ifotos.pl/img/IMG1433JP_aaaereq.jpg

 

Po:

http://s2.ifotos.pl/img/IMG1434JP_aaaersh.jpg

 

Ps. Szukam kiery 3 ramiona, multifunkcja, poszukiwania łatwo nie idą, ceny są kosmiczne, także jakby ktoś miał i chciał w racjonalnej cenie się pozbyć to priv ; )

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po dłuższej przerwie witam tutaj z powrotem. Walczyłem.. walczyłem nie z tym co trzeba.. W poprzednim poście wspomniałem o tym, że czeka mnie wymiana sprzęgła, guzik prawda.. Cała sytuacja i ten opis może przydać się komuś na przyszłość, więc zacznę od początku.

 

Objawy mojej 3ki były następujące: drganie/szarpanie podczas ruszania jakbym dodawał za mało gazu, czułem się jakbym nie potrafił ruszać.. W wilgotne dni było jeszcze gorzej, z czasem było tak, że po paru ruszeniach objaw znikał, lecz i było tak, że po trasie w korku znowu się zaczynało. Problem występował tylko na pierwszym biegu. Stawiałem na sprzęgło, że się ślizga i trzeba będzie się nastawić na wydatek. Poczytałem, poszperałem na forach. Znalazłem radę nt. dziur w przewodach/rurach powietrza od przepustnicy do filtra powietrza (lewe powietrza i stąd te obajwy). Sprawdziłem u siebie. Znalazłem mikro dziurkę, którą skutecznie zakleiłem. Dwa dni oszukiwania samego siebie, że pomogło. Objawy występowały nadal, niby coś tam lepiej ale nadal nie.. Parę dni temu po drodze na zakupy samochód zaczął chodzić na 3 gary, szarpanie,zapach nieprzepalonej benzyny. Wróciłem na parking i zacząłem sprawdzać cewki i przewody wysokiego, wyszło, że cewka na 3cim gnieździe szalała, bo po jej wyciągnięciu silnik pracował nadal źle, czyli na 3. W pozostałych przypadkach odpięcie cewki pogarszało stan co świadczyło o jej sprawności. Niesprawna cewka dla pewności, że to nie świece trafiła na 1sze gniazdo i to samo, więc szybka wyprawa na 3 garkach do sklpeu, zakup cewki i podmianka. Nowe życie... Samochód jechał idealnie, pięknie ruszał, bez szarpania, bez drgań. Po prostu normalnie. Zostało mi jeszcze powalczyć z błędem. Odłączyłem ako na 12h, marne skutki, kontrolka silnika nadal bije w oczy. Parę odpaleń później sama zgasła a już chciałem jechać na kompa ;)

 

Małe foto z tego jakby ktoś potrzebował gdzie co i jak z tą dziurą, która również może wywoływać w/w objawy:

http://s5.ifotos.pl/mini/IMG1603JP_qpxwswp.jpg

 

U mnie siedziały cewki Bremi ori (mierzyłem na tej uszkodzonej wartości miernikiem i niby zgodnie z pozostałymi, więc pewnie gdzieś była nieszczelność, wilgoć dochodziła czego cewki nie lubią i robiło swoje):

 

http://s5.ifotos.pl/mini/IMG1651JP_qpxwswn.jpg

 

Dokładnie chodzi o tą harmonijkę, która przychodzi do przepustnicy;

 

http://s10.ifotos.pl/mini/IMG1604JP_qpxwswx.jpg

 

Dodatkowo uporałem się z kontrolką żarówki, która paliła się po odpaleniu silnika do czasu włączenia świateł. Żarówki sprawne a ta świeci.. Nie mogłem dojść do ładu z tym ale rozebrałem część klosza, która obsadzona jest w klapie bagażnika, wszystko zaśniedziałe, tak samo jak w przypadku blendy, którą już też regenerowałem i powrócił blask światła na tablicę z tyłu. Wszystko wina zaśniedziałej oprawki i żarówek :

 

http://s5.ifotos.pl/mini/IMG1606JP_qpxwswe.jpg

http://s10.ifotos.pl/mini/IMG1607JP_qpxwarx.jpg

 

 

Przy okazji zabaw z żarówkami dokonałem wymiany oleju na taki jak poprzednio 5w40 (wchodzi 4L przy moim silniku m42b20) oraz filtra powietrza i kabinowego, jak już wyciągałem ten kubeł, bo inaczej się nie da tego zrobić to stwierdziłem, że drugi raz nie będę się tam zagłębiać. Przebieg aktualnie 166125 tys km. Bunia odżyła, jak nowa. Teraz na nowo się zakochałem i przy okazji zaoszczędziłem na 3ramiona kierę z multi, która wpadnie w kolejnym poście bo szykuje się zakup ; )

 

Trochę fotek po pucowaniu:

 

http://s10.ifotos.pl/mini/IMG1449JP_qpxwahr.jpg

http://s2.ifotos.pl/mini/IMG1452JP_qpxwahx.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

3-ce ostatnio na zegarze wybiło 166666 km ; )

http://s5.ifotos.pl/mini/Plik000jp_qhnpwha.jpg

 

Przyszedł czas na przegląd, a więc przed nim wymiana klocków na TRW wraz z tarczobębnami, bo poprzednie kiepsko wyglądały, jak już było rozebrane to i za jednym zamachem mechanik zabrał się za ręczny tj. wymianę całego układu ze sprężynkami no i szczęki z klockami bo już ich tam brakowało. Teraz hamuje jak ta lala no i ręczny trzyma jak należy.

http://s2.ifotos.pl/mini/Plik000-1_qhnpwrh.jpg

http://s2.ifotos.pl/mini/Plik002jp_qhnpwrx.jpg

Pisknięte na czarno, nie czerwono... nie dodało koni...

 

Przed wymianą tarcze były aż spuchnięte i szkoda było montować na nie nowe klocki...

http://s2.ifotos.pl/mini/Plik001jp_qhnpwre.jpg

 

Dodatkowo wymiana świec, bo po zakupie o tym zapomniałem a cewki nowe, więc szkoda jeździć na niewiadomym.

http://s6.ifotos.pl/mini/Plik000jp_qhnpwxa.jpg

 

Poprzednie świece raczej już miały dość.

http://s5.ifotos.pl/mini/Plik001jp_qhnpwnr.jpg

 

Kierownica multi nadal czeka... ale doczeka się ; )

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.