Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z 650i dotyczący uruchamiania silnika.

Po zakupie auta było wszystko ok. Dwa miesiące później samochód zaczął robić problemy po dłuższym postoju na chłodzie. Odpalał średnio za 8. razem.

Po kolejnych dwóch zaczął grymasić nawet gdy miał ciepło (15 st.C)

Pompa w zbiorniku paliwa wymieniona.

Błędów brak.

Przebieg 100k km.

Opublikowano

Świece nowe, cewki nie sprawdzone ale nie wydaje mi się żeby któryś cylinder nie palił.

Rozmyślam nad czujnikiem położenia wału lub temperatury silnika.

Opublikowano
podpinales kompa ?? mowisz ze nie ma bledow wiec dlaczego myslisz ze to czujnik polozenia walu on wywali blad :wink: rozrusznik kreci bezproblemowo?

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano

Myślałem że czujnik położenia wału może uszkodzić się bez wyrzucania błędu. Rozrusznik kręci jak zawsze, bez zastanawiania. Czujnik temperatury? Zimny silnik dostaje za małą dawkę na rozruch?

Po którymś zakręceniu zaczyna łapać ale dopiero po kolejnych kilku razach zaskoczy jakby nigdy nic.

Opublikowano (edytowane)
Istnieje tu jakiś przekaźnik który załącza pompę paliwa? Myślę żeby sprawdzić napięcie na pompie. Jest taka możliwość żeby immobiliser nie podawał zapłonu? Edytowane przez 650i
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Samochód zaczął sprawiać duże problemy przy rozruchu.

Oddałem samochód do innego mechanika, poprzedni mówił że błędów nie było żadnych, nowy zdiagnozował czujnik położenia wału. W dodatku akumulator do wymiany, na prostowniku robi zwarcie, podmiana daje wyraźną poprawę.

Opublikowano

Czujnik położenia wymieniony na nowy ori BMW, akumulator również.

Pierwszy dzień samochód zapala od strzała. Drugi dzień zastanawiał się trzy razy, później za dziesiątym(łapał zapłon od piątego kręcenia) aż w końcu wogóle nie odpala. Teraz jakby nie było zapłonu, nic nie łapie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po długim monologu temat uważam za zamknięty. Problem rozwiązałem.

Ostatnim winowajcą był przekaźnik pompy paliwa

Opublikowano

Mam podobny problem...Dwie pierwsze próby kręcił ale nie odpalał....Za 3 razem po pół h przerwy na zimnym silniku odpalił i dojechałem do warsztatu.

Umówiony byłem akurat na uszczelki po deklami no i dzisiaj walczyli z tym odpalaniem bo po paru próbach normalnego odpalania znowu jakiś problem.

Opróżnili zbiornik paliwa no i paliwo było strasznie ciemne jak smoła a tankuje tylko na shellu.

Jak odbiorę auto dam znać co i jak.Alternator też był już na wykończeniu ale już był regenerowany no i to nie to.

Opublikowano

Może to samo co u mnie?

Zobacz moduł lub przekaźnik pompy paliwa, u mnie były wymiany pompy i co nie tylko a okazało że dał ciała przekaźnik pod schowiekm. Ciężko było wykryć usterkę bo raz było ok a nagle wracało, już mi mieli oddać auto i nagle lipa... Nie jest drogi wiec można profilaktycznie wymienić. Co do koloru paliwa to dziwne dla mnie to jest ale musisz wziąść pod uwagę że jeżeli nie masz samochodu od nowości to nie wiadomo co bylo wcześniej tankowane. Mówię tu też o różnych dodatkach do paliwa.

Opublikowano

Na razie odpala jak trzeba i był problem z dziwnym paliwem które było w baku do tego wyczyszczono wtryski i chyba jest ok .

Kurcze ale ile miałeś stresu i roboty a to okazał się głupi t :cry2: ani przekaźnik....

Opublikowano

Niestety kolejny raz przekonuję się że lepiej samemu naprawiać auto niż oddawać do "renomowanego" serwisu. Sam szef warsztatu ze mną rozmawiał, kiedy ja sam sugerowałem żeby sprawdzać po kolei niż lecieć z drogimi wymianami, w odpowiedzi było ,,nie nie to na pewno pompa, szóstka musi być droga" szkoda słów... :duh:

Teraz mam dwie pompy :mrgreen:

Podpasował przekaźnik od starszych modeli i teraz auto działa jak trzeba.

W końcu może zabrać się za planowane zmiany w aucie.

 

Powiedz mi czy wcześniej były problemy z pracą i rozruchem silnika czy stało się to nagle?

Opublikowano

Czasem potrafił się zakrztusić podczas rozruchu.

Paliwo w każdym bądź razie miałem chujowe...pewnie kiedyś ktoś lał po jakiś Tesco itp.

nie rozumiem oszczędności 10 zł na tankowaniu jakiegoś gówna.

A tą druga pompę masz org czy zamiennik Bosha ?

Dzisiaj znowu stopa w podłogę i wyjebało mi pewnie znowu cewkę...

No ale mechanior chcąc uniknąć wymiany cewki po prostu styki poprawił ostatnio.

Ale widzę że chyba nie ma wyjścia skoro znowu wywaliło po paru dniach ostrej jazdy.

Ty ale co do za podejście bo 6 i musi być drogo..

Drogo jest jak ktoś się nie zna i jest wymieniaczem części tylko...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dany, przepraszam Cię, przeoczyłem Twoją odpowiedź, i nie odpisałem, mam nadzieję, że będzie mi to wybaczone :duh:

Dziwna sprawa, u mnie po wymianie pompy jest tak jak wcześniej, odpala czasami przy pierwszym zakręceniu a czasami nawet trzecim, w zależności jak długo czekam na zgaśnięcie kontrolek. W każdym razie auto odpala jak trzeba.

Pompa miała być new ordżinal, teraz nie jestem pewien i zajrzę tam.

Myślę że nie ma co robić prowizorek w cewkach tylko wymienić jeżeli zawodzi.

Co do podejścia poprzedniego mechanika to już wiem dlaczego takie motto sobie obrał, nie będę się wypowiadał na ten temat publicznie bo będzie ze antyreklamę szerzę. W każdym bądź razie auto pali, jeździ i zmienia biegi poprawnie. Delikatnie szarpie po zmianie mechatroniki ale do tego dojdę :D

Opublikowano

Wybaczone :)

Cewki są bardzo wrażliwe na paliwo 95bp i już słyszałem od paru żeby tego szajsu nie lać bo auto potrafi wywalać zapłony i są problemy z cewkami i czasem też z rozruchem.

Tylko 98/100.Skoro Ci kręci rozrusznik jest ok u mnie też padł alternator i był regenerowany ale to mechanior może Ci łatwo sprawdzić.

Bardzo fajnie przeczyścić jak u mnie układ wtryskowy to zobaczysz czy nie masz jakiegoś świństwa w baku jak u mnie...

Nie wiem czy przypadkiem org pompa nie jest od bosha i nie kosztuję 500 zł więc wątpię że wstawił Ci jakiś shit za 300-400 zł ale różnie bywa.

Opublikowano

Doprecyzuję co do odpalenia za trzecim zakręceniem... Chodziło mi o trzeci obrót wału, żeby nie było :D

Słyszałem że BMW tak ma że jeżeli coś nie podpasuje na danym cylindrze to odetnie go i heja, trzeba zresetować...

Cena 98 nie jest tragiczna biorąc pod uwagę 95 więc można spokojnie się połasić na to "mocniejsze".

Pompa prawdopodobnie będzie robiona przez którąś z tych firm a BMW tylko swoją nalepkę da jak na innych podzespołach. i w tym momencie część jest "warta" 2x tyle :mad2:

Układ paliwowy czyściłeś łącznie z wtryskami czy tylko węże niskiego ciśnienia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.