Skocz do zawartości

e46 -problemy z elektryką Abs + tylne szyby


guciolukasz123

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, kupiłem w dobrych pieniądzach e46 w którym spalił się chiński xenon, spalił w takim sensie że dosłownie się zapalił. Oczywiście narobił problemów z instalacją, bo przewody trzeba było kłaść od nowa, gościu od którego kupiłem auto niby to zrobił, ale nie do końca, a że auto stało za granicą to koszt naprawy w warsztacie był nie opłacalny. Ja powoli doprowadzam auto do pełni zdrowia, jak narazie bez wydania złotówki, no poza wunderbaumem. :D Zostały mi jeszcze 2 problemy:

 

1. Nie działa licznik, świecą się kontrolki abs, asc i ręcznego - komp pokazuje błąd ABS/ASC - czyli na początek trzeba zacząć od czujnika, i tu pojawia się moje pytanie czy przednie, lewe koło też ma wpływ na działanie licznika? Jest dużo tematów o lewym tylnym kole, ale ja miałem odpięty czujnik z przodu. Co prawda połączyłem to niby, ale dałem na krótko, bo nie było kostki (musiała się stopić, przy pożarze) - ale mimo wszystko przewody idące do czujnika są spękane, i w słabym stanie. I ten czujnik wymienię na pewno, ale czy on ma wpływ na licznik? Bo jeśli nie to kupię od razu a tył.

 

2. Nie chcą opuszczać mi się tyle szyby. Silniki działają, bo podłączyłem je bezpośrednio z prostownika i normalnie się opuszczały i podnosiły, przełączniki też działały, okazało się, że nie dochodzi napięcie. Bezpiecznik 30 na miejscu 71 jest ok, więc zacząłem ściągać tapicerkę. Okazało się, że na przewodach, które idą właśnie od tego bezpiecznika ktoś zamontował bezpieczniki - 15, po jednym na każdy przewód, jeden jest ok a drugi pali się od razu, pytanie tylko co go uwala. Przewody gdzieś mniej więcej do środka auta, nie chce mi wyjmować od razu siedzeń, żeby je sprawdzić, ktoś wie gdzie idą te przewody? I czy tam jest po drodze jakiś przekaźnik/sterownik? Chodzi o przewody zaznaczone na zdjęciu: 199d0b2c2c3fba1f.jpg

Z góry dzięki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Podepnij pod komputer i sprawdź, którego czujnika dotyczą błędy, z licznikiem może być osobna kwestia.

2. Pewnie poprzednik dokładał elektrykę z tyłu, raczej nie pozostanie nic innego jak przejrzenie całej instalacji, jakby zrobił to jak fabryka to co innego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, mam ds150e, który nie pokaże mi który to czujnik. Rozumiem, że inpa pokaże dokładnie? W takim razie muszę poszukać kogoś ze starszym lapkiem, bo win 10 nie rozpoznaje mojego elma. Licznik ogólnie jest sprawny, na teście z kluczyka wszystko jak należy, nie pokazuje tylko prędkości i spalania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Inpa pokaże dokładnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie udało mi się dobrze podpiąć inpy, mimo kilku prób instalacji czyta mi tylko silnik. Ale walczę dalej i może ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej w e46? Chodzi mi dokładnie o lewą stronę, wiązkę wychodzącą ze skrzynki, a szczegółowo to zostały mi do podłączenia:

-czujnik poziomu płynu: z tego co znalazłem w necie to idą do niego 2 przewody - brązowo czarny i brązowo biały

-czujnik temperatury zewnętrznej: z tego co znalazłem to idą do niego przewody niebiesko czarny i niebiesko czerwony

I jeszcze mam pytanie, odnośnie czujników abs - z jednego wychodzą przewody czarny i żółty, a z drugiego 2 brązowe i brązowo czerwony - z tym że jeden jest urwany i dalej do skrzynki dochodzą tylko jeden brązowy i brązowo czerwony, może to jest powód problemów z licznikiem i abs?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jaki masz silnik i dokładną datę produkcji? pewnie masz okrągłe złącze 20 pin pod maską, to przez nie łączysz się z pozostałymi modułami, potrzebujesz adapter za ok 20,-

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawię to co napisałem pod postem z inpą : Nie mam gniazda pod maską. Może problem jest w kablu bo teraz zwróciłem uwagę zę pojawia się jako ddt- k line, pożyczyłem od znajomego bo mój nie chciał wgl chodzić i on to dostał z ddt2000, mam też jeszcze od niego elma, ale przez elma mimo, że wykrywało dobrze wgl nie chciało się łączyć nawet z silnikiem. Przy próbie odpalenia na gotowcu v3 tandolfa oba kable wyświetlają z błędem. Chodzą tylko na starszych wersjach, i musiałem doinstalować sterowniki w vmware. Czy wystarczy polutować te piny? Dodam że w inpie nie zapala się lampka battery.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem czy zlutowanie pomoże, bo u mnie łączy się zarówno na połączonych jak i nie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwiło mnie, że ds nie pokazał które koło abs. Poczytałem z necie i ludzie odczytywali to właśnie za jego pomocą. Podłączyłem jeszcze raz i jest dokładnie błąd magistrali can - komunikacja w układzie abs egs. Czyli wgl nie łączy się z układem. Jako, że dziś poprawiałem też instalację to od razu pomyślałem o 2 przewodach, które po wyjściu ze skrzynki widnieją zaizolowane. Są to 2 grube brązowe przewody, które dochodzą do kostki sternika ASC do pinów 8 i 24. Wie ktoś może czy są to przewody masowe? Jest może ktoś, kto mógłby sprawdzić u siebie, albo podesłać jakiś schemat tej kostki? Z góry dzięki. I wie ktoś może ile przewodów dokładnie powinno dochodzić do czujnika abs w lewym przednim kole? Ponieważ mam 3 przewody, z czego 1 jest urwany, ale we wzązce go nie widzę. Czy też nie jest to przypadkiem przewód masowy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.